ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ στην Βουλή η επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013

ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ στην Βουλή η επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων

ΤΟ «ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ» για την επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων έδωσε χθες η Βουλή, με ονομαστική ψηφοφορία, ψηφίζοντας κατ’ άρθρο το νομοσχέδιο, με το οποίο κυρώνονται οι συμφωνίες τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητόδρομων. Με ψήφους 148 «υπέρ» από τους βουλευτές των κομμάτων της συμπολίτευσης έναντι 118 «κατά» από τους βουλευτές των κομμάτων της αντιπολίτευσης και ανεξάρτητων (σε σύνολο 266 ψηφισάντων βουλευτών), η Ολομέλεια έδωσε την έγκρισή της για την κύρωση των συμφωνιών ανάμεσα στο ελληνικό Δημόσιο και τις εταιρείες-παραχωρησιούχους, ώστε να ξεκινήσουν και πάλι τα έργα των αυτοκινητόδρομων που είχαν διακοπεί λόγω της οικονομικής κρίσης.
Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε επί της αρχής στην συνεδρίαση της Δευτέρας από τα κόμματα της συμπολίτευσης. Κατά την συνεδρίαση της Τρίτης και στην κατ’ άρθρο ψήφιση παρουσιάστηκε εμπλοκή για την ψήφιση τεσσάρων άρθρων, μετά από αίτημα για ονομαστική ψηφοφορία που κατέθεσαν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και οι Ανεξάρτητοι Δημοκρατικοί βουλευτές, τα οποία τελικά ψηφίστηκαν χθες. Νωρίτερα, κατά την συζήτηση, οι εισηγητές της ΝΔ, προέβαλλαν την αναγκαιότητα της επανεκκίνησης των έργων και τις θετικές επιπτώσεις στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας, ενώ οι εκπρόσωποι των άλλων κομμάτων καταψήφισαν καταλογίζοντας στην κυβέρνηση ότι δεν διαπραγματεύτηκε ώστε να πετύχει τα μεγαλύτερα οφέλη για το Δημόσιο με αποτέλεσμα οι συμβάσεις να είναι ετεροβαρείς προς την πλευρά των παραχωρησιούχων. Ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης αφού επανέλαβε πως πρόκειται για ένα αναπτυξιακό νομοσχέδιο με απτά αποτελέσματα απάντησε στην κριτική των κομμάτων. Όπως είπε, το Δημόσιο βάζει περισσότερα κεφάλαια από το 2007 διότι δεν υπήρχε άλλη επιλογή (και λόγω του χρηματοδοτικού κενού που σχηματίστηκε), διατηρεί ωστόσο το μεγαλύτερο μέρος, αν όχι όλη την υπεραπόδοση, σε περίπτωση αποτελεσμάτων άνω των προβλέψεων, σε αναγνώριση της αυξημένης συμμετοχής του. Ακόμη, κατέθεσε τα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία το κόστος των έργων είναι κάτω από το μέσο όρο των έργων που έγιναν στην υπόλοιπη Ευρώπη και την Ελλάδα, ενώ σε περίπτωση που το έργο ήταν δημόσιο θα υπήρχε αύξηση του κόστους, συγκριτικά με την σημερινή αύξηση, που ξεπερνά το 15%. Λαμβάνοντας τον λόγο ο πρόεδρος των ΑΝΕΛ, Πάνος Καμμένος, είπε πως η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι ακόμη ένα copyright της σχέσεως της πολιτικής της μεταπολίτευσης με τη διαπλοκή. «Τα ίδια που έκανε ο Λαλιώτης και ο Σουφλιάς κάνετε και εσείς με την άδεια της τρόικας. Τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα πρέπει να αποδίδουν ουσιαστικά στη χρηματοδότησή τους. Eδώ καταργείται η έννοια αυτή και ουσιαστικά ξαναδίνονται δημόσια έργα και φτάνουν τα διόδια μέχρι την Κηφισιά» ανέφερε. Απέναντι και στις αναφορές βουλευτών της αντιπολίτευσης για επανέλεγχο των συμβάσεων, ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης ανέφερε: «Δεν θα με κάμψει κανείς να ολοκληρώσω αυτό το έργο, να ξεκινήσουν οι αυτοκινητόδρομοι, να δουλέψει ο κόσμος και να ενισχυθεί η οικονομία. Να πάτε όπου θέλετε. Στους εισαγγελείς, όπου θέλετε. Βρίσκονται όλα στη διαφάνεια και τα έχω στείλει όλα στο Ελεγκτικό Συνέδριο, που γνωμοδότησε για την τροποποίηση των συμβάσεων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages