Pages

Τετάρτη 31 Μαΐου 2023

ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΕΙ για ύδρευση και Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου το ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ

 


Σας καλούμε στην 25η ΤΑΚΤΙΚΗ συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας, την 02 η του μηνός Ιουνίου του έτους 2023, ημέρα Παρασκευή και ώρα 19.30 για την 25η ΤΑΚΤΙΚΗ συνεδρίαση και λήψη αποφάσεων, στα πιο κάτω θέματα: (σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία).

  1. Έγκριση δαπάνης για την αμοιβή δικηγόρου σχετικά με τις υποθέσεις προσφυγών της εταιρείας « ΑΞΩΝ ΜΕΛΕΤΑΙ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΛΕΤΩΝ»κατά του Δήμου Τριφυλίας.

  2. Έγκριση της αριθ.9/2023 ΑΔΣ με ΘΕΜΑ: «1η Τροποποίηση Προυπολογισμού και Τεχνικού Προγράμματος έτους 2023 του συνδέσμου Ύδρευσης ΚΑΠΕΤΑΝ ΤΕΛΟΣ ΑΓΡΑΣ.

  3. Έγκριση της αριθ.9/2023 ΑΕΠΖ με ΘΕΜΑ: «Η υπ.αριθ.225/3476/06-11-2023 εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας περί γνωμοδότησης για την άδεια κατασκευής πεζοδρομίου(7/2023 ΑΚΣΦ).

  4. Έγκριση της αριθ.10/2023 ΑΕΠΖ με ΘΕΜΑ: « Γνωμοδότηση για άδεια διαμόρφωσης πεζοδρομίου στην Κυπαρισσία(ΑΚΣΚ),

  5. Έγκριση της αριθ.10/2023 ΑΕΠΖ με ΘΕΜΑ: «Έγκριση προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην Κοινότητα Καλού Νερού».

  6. Ανάκληση της με αριθ.85/2023 με θέμα: «Έγκριση 3ου ΑΠΕ και 3ου ΠΚΤΜΝΕ και 2η Συμπληρωματική σύμβαση του έργου: ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΟΔΩΝ ΚΑΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΩΝ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ αμ.1/2021» και έγκριση εκ νέου.

ΚΟΛΛΗΣΕ στου Καιάφα το μέλλον του άξονα για Πύργος – Τσακώνα


Οι πρωταρχικές μελέτες για την αλλαγή της χάραξης στη περιοχή του Καϊάφα και την βελτιστοποίηση των χαρακτηριστικών του αυτοκινητόδρομου Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα θα σταλούν όταν ολοκληρωθούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση για έγκριση. Αυτό αναφέρει ρεπορτάζ της ιστοσελίδας y
podomes.com σύμφωνα με το οποίο 56 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος θα παραδοθούν το Μάρτιο του 2025. Αναλυτικά το ρεπορτάζ: «Σε εξέλιξη είναι το έργο για τον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος αλλά παράλληλα ωριμάζουν οι συνθήκες για να φτάσει ο δρόμος μέχρι την Αρχαία Ολυμπία αλλά μελλοντικά θα χρειαστεί να γίνουν ενέργειες μέχρι και την Τσακώνα. Σήμερα τα έργα προχωρούν και στα τρία εργοτάξια του άξονα και στόχος είναι μέχρι τον Μάρτιο του 2025 να παραδοθούν τα πρώτα 56 χιλιόμετρα και λίγους μήνες μετά τα υπόλοιπα. 
Τελευταία θα παραδοθούν τα δύσκολα 12χλμ από το Μιντιλόγλι μέχρι την Κάτω Αχαΐα που τα έργα γίνονται παράλληλα με τον δρόμο που είναι σε κυκλοφορία, οπότε τα έργα εκτελούνται κάτω από περιοριστικές συνθήκες. Ο αυτοκινητόδρομος θα έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με την Κορίνθου-Πατρών αλλά και τις ίδιες υπηρεσίες. Θα υπάρχουν 2 ΣΕΑ, στην Κάτω Αχαγιά και κοντά στον Πύργο. Παράλληλα η Ολυμπία Οδός τρέχει και τις μελέτες για το τμήμα μέχρι την Αρχαία Ολυμπία. Ουσιαστικα΄το επόμενο τμήμα που οδεύει προς κατασκευή είναι το Πύργος-Αλφειός, μήκους 12χλμ, εκεί θα υπάρξει ένας κόμβος που θα μειώσει ακόμα περισσότερο την απόσταση με την Αρχαία Ολυμπία. Θα είναι νέα χάραξη επί της ουσίας σαν μια Περιφερειακή του Πύργου. Ο προϋπολογισμός δεν είναι ακόμα σαφής αλλά πιθανότατα να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 50 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά θα συνδέσει τον αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας Οδού με τον άξονα που φτάσει στον χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας καλύπτοντας μια μεγάλη ανάγκη καθώς ο χώρος είναι σημείο επίσκεψης χιλιάδων τουριστών καθημερινά, όλο το έτος. Η
 Ολυμπία Οδός έχει αναλάβει τις μελέτες για τις συνδέσεις του αυτοκινητόδρομου με τις περιοχές που περνά. Θα γίνουν βελτιώσεις σε ανισόπεδους κόμβους, στην προσβασιμότητα στην βιομηχανική ζώνη, ένας ημικόμβος στον Αλισσό, αναβάθμιση της επαρχιακής οδού Αρχαίας Ήλιδας, το τμήμα από τον Πύργο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία που αφορά στην ανακατασκευή οδοστρώματος υφιστάμενης της ΝΕΟ Πατρών-Πύργου μήκους 8 χλμ. απο Α/Κ Πύργου εως τον κόμβο Αρχαίας Ολυμπίας στην υφιστάμενη Περιμετρική του Πύργου. Για το έργο οδικής ασφάλειας της Εθνικής Οδού Πατρών-Πύργου, μια εργολαβία του υπουργείου Υποδομών (που εκτελεί η ΑΚΤΩΡ) τα έργα ολοκληρώνονται κατά πάσα πιθανότητα μέχρι τα μέσα του καλοκαιριού και ήδη έχουν να επιδείξουν σημαντική μείωση των δυστυχημάτων και ατυχημάτων. Μπορεί να τρέχουν τα έργα στο τμήμα Πάτρα-Πύργος, οι μελέτες μέχρι Αρχαία Ολυμπία και ας δούμε τι γίνεται και μέχρι Τσακώνα..
 Η νέα κυβέρνηση θα κληθεί να διαχειριστεί και τα μελλοντικά τμήματα μέχρι την Τσακώνα, καθώς αποτελούν τμήμα της παραχώρησης. Από παλαιότερες δηλώσεις φαίνεται πως θα υπάρξουν νέες μελέτες για το Αλφειός - Καλό Νερό με αλλαγή και βελτιστοποίηση των χαρακτηριστικών, ώστε να είναι πιο “μαζεμένο” σε τεχνικά χαρακτηριστικά. Επίσης εξετάζεται εναλλακτική λύση για την περιοχή του Καϊάφα με παράκαμψη της περιοχής. Αυτό που πραγματοποιείται είναι οι πρωταρχικές μελέτες προκειμένου να σταλούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση προς έγκριση. Τελευταίο τμήμα όπως όλα δείχνουν θα είναι αυτό που θα συνδέσει Ολυμπία Οδό και Μορέα στο ύψος της Τσακώνας.

Νεκρός 64χρονος σε σοβαρό τροχαίο στην Ε.Ο. Πύργου – Κυπαρισσίας


Από τους αστυνομικούς του Τμήματος Τροχαίας Πύργου, σχηματίσθηκε δικογραφία για θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα, που έλαβε χώρα χθες το πρωί, στην Εθνική Οδό Πύργου Κυπαρισσίας. 
Ειδικότερα, 64χρονος ημεδαπός άνδρας, οδηγώντας μοτοσικλέτα συγκρούστηκε με αυτοκίνητο που οδηγούσε ημεδαπός άνδρας, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά ο οδηγός του δικύκλου. Ο τραυματίας μεταφέρθηκε με σταθμό του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Πύργου, όπου λίγες ώρες αργότερα υπέκυψε στα τραύματα του. Ενεργείται έρευνα για τη διακρίβωση των αιτιών και συνθηκών πρόκλησης του τροχαίου δυστυχήματος, ενώ συνελήφθη ο οδηγός του αυτοκινήτου για ανθρωποκτονία από αμέλεια.

Παράταση Στο έργο ανάπλασης κύριου οδικού άξονα και πεζοδρομίων πόλης Φιλιατρών

 


Έγκριση χορήγησης 4ης Παράτασης

Το Δημοτικό Συμβούλιο Τριφυλίας ενέκρινε την χορήγηση παράτασης της προθεσμίας εκτέλεσης του έργου: «Ανάπλαση κύριου οδικού άξονα και πεζοδρομίων πόλης Φιλιατρών(καθαίρεση ασφαλτοτάπητα λόγω
βλαβών στο οδικό δίκτυο της πόλης και επανατοποθέτησή του με Α.Μ 44/2018» κατά 4 μήνες μέχρι 29-09-2023 σύμφωνα με το άρθρο 147 του Ν.4412/2016.

Στο στόχαστρο ξένων επενδυτών ακίνητα στην ΜΕΣΣΗΝΙΑ και Τριφυλία

 


Χιλιάδες πολίτες αναζητούν τις αντικειμενικές αξίες στον ψηφιακό χάρτη https://valuemaps.gov.gr. Μάλιστα, όπως σημειώνει ο Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων, αναζητήσεις στις τιμές ζώνης των ακινήτων δεν κάνουν μόνο Έλληνες που θέλουν να μάθουν την αξία της ακίνητης περιουσίας τους αλλά και χιλιάδες ξένοι οι οποίοι ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην ελληνική αγορά ακινήτων.

Μόνο στο δίμηνο Μαρτίου – Απριλίου 2023, χρησιμοποίησαν την ψηφιακή εφαρμογή για να μάθουν την αντικειμενική αξία των ακινήτων τους ή για να κάνουν τη δική τους έρευνα αγοράς 55.000 πολίτες, με την ημερήσια κίνηση να κυμαίνεται από 1.500 έως 4.000 στο συγκεκριμένο διάστημα. Από τους 55.000 πολίτες που έψαξαν τις αντικειμενικές αξίες οι 4.805 είναι ξένοι από 83 χώρες σε όλον τον κόσμο οι οποίοι ενδιαφέρονται για τα ακίνητα στη χώρα μας. Στην πρώτη πεντάδα συναντάμε τους πολίτες από τις ΗΠΑ (783), το Ηνωμένο Βασίλειο (663), τη Γερμανία (642), την Κίνα (344) και την Ολλανδία (226).

Τους τελευταίους μήνες ο ψηφιακός χάρτης εξυπηρέτησε αρκετά εκατομμύρια αναζητήσεων και υπολογισμών αξίας ακινήτων που έκαναν περισσότεροι από 130.000 διαφορετικοί χρήστες, εκ των οποίων πάνω από 10.000 προέρχονται από το εξωτερικό.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι επενδύσεις στα ακίνητα αναμένεται να ξεπεράσουν φέτος το ρεκόρ του 2022, όταν είχε καταγραφεί εισροή 1,975 δισ. ευρώ στην ελληνική αγορά ακινήτων από το εξωτερικό.

Οπως φαίνεται και από τις επισκέψεις στη σχετική πλατφόρμα, εκτός από ομογενείς από τις ΗΠΑ, την Αυστραλία και τη Γερμανία στη λίστα φιγουράρουν ενδιαφερόμενοι από το Χονγκ-Κονγκ, την Ταϊβάν, την Ταϊλάνδη, τις Βερμούδες και τη μακρινή Ιαπωνία.

Το ενδιαφέρον των ξένων αποδίδεται και στο κυνήγι της Golden Visa που έχει οδηγήσει χιλιάδες πολίτες τρίτων χωρών να επενδύσουν στην ελληνική αγορά ακινήτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής, το πρώτο τρίμηνο του 2023 υποβλήθηκαν 2.015 αιτήματα χορήγηση άδειας διαμονής, όταν ολόκληρο το 2022 είχαν υποβληθεί 4.365 αιτήματα.

Οι περιοχές για τις οποίες ενδιαφέρονται οι ξένοι να μάθουν τις αντικειμενικές αξίες που ισχύουν σήμερα είναι το κέντρο της Αθήνας, η Θεσσαλονίκη, η Χαλκιδική, η Πάτρα, η Μύκονος, η Πάρος, η Καλαμάτα, η περιοχή της Κορίνθου.

ΔΑΟΚ Τριφυλίας: Πρόγραμμα για νέες αγροτικές επενδύσεις


Δημοσιεύθηκε η τροποποίηση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή προτάσεων στο ΠΑΑ Ελλάδος 2014-2022 για ένταξη στη Δράση 4.1.5, όπως τονίζεται από τη ΔΑΟΚ Τριφυλίας. Η πε
ρίοδος υποβολής αιτήσεων είναι μέχρι τις 30 Ιουνίου και τα αιτήματα αποοριστικοποίησης των αιτήσεων μέχρι τις 28 Ιουνίου. Στη σχετική ενημέρωση από τη ΔΑΟΚ Τριφυλίας τονίζεται: «H Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Τριφυλίας ανακοινώνει ότι δημοσιεύθηκε η υπ’ αριθ. 1043/25-05-2023 τροποποίηση της υπ’ αρ. 534/13-03-2023 απόφασης του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή προτάσεων στο ΠΑΑ Ελλάδος 2014-2022 για ένταξη στη Δράση 4.1.5 «Υλοποίηση επενδύσεων με στόχο την ανθεκτικότητα, τη βιωσιμότητα και την ψηφιακή οικονομική ανάκαμψη των γεωργικών  εκμεταλλεύσεων» κατά τη μεταβατική περίοδο 2021 και 2022. Η τροποποίηση αφορά: 1. Την περίοδο υποβολής των αιτήσεων στήριξης - φακέλων υποψηφιότητας.
 Ως περίοδος υποβολής ορίζεται η περίοδος από 15/3/2023 έως 30/6/2023 και ώρα 13:00. Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσω του ΠΣΚΕ https://www.ependyseis.gr 2. Τα αιτήματα αποοριστικοποίησης των αιτήσεων. Αιτήματα αποοριστικοποίησης θα γίνονται δεκτά έως 28/6/2023 και ώρα 13:00 ύστερα από υποβολή αιτήματος στην τεχνική υποστήριξη του ΠΣΚΕ. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Τριφυλίας (τηλ. 27613 61503)».

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος στην Πελοπόννησο

 


Λόγω του εορτασμού της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος, θα υπάρξουν απαγορεύσεις της κυκλοφορίας των φορτηγών, άνω των 3,5 τόνων.

Πιο συγκεκριμένα:

Την Παρασκευή 2 Ιουνίου 2023, από ώρα 16:00 έως 22:00 και το Σάββατο 3 Ιουνίου 2023, από ώρα 08:00 έως 13:00, για το ρεύμα εξόδου:

  • Στον αυτοκινητόδρομο Α7 (Κεντρικής Πελοποννήσου), στο ρεύμα προς Καλαμάτα, από τον Α/Κ Κορίνθου (Χ.Θ. 85+300) έως τον Ισόπεδο Κυκλικό Κόμβο Σπάρτης (Χ.Θ. 240+800) (Περιμετρική Καλαμάτας).
  • Στον αυτοκινητόδρομο Α71 (Λεύκτρο-Σπάρτη) από τον Α/Κ Λεύκτρου (0+000) έως τον Α/Κ Σπάρτης (Χ.Θ. 45+000).

Τη Δευτέρα 5 Ιουνίου 2023, από ώρα 16:00 έως 23:00, για το ρεύμα εισόδου:

Στον αυτοκινητόδρομο Α7 (Κεντρικής Πελοποννήσου), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον Ισόπεδο Κυκλικό Κόμβο Σπάρτης (Χ.Θ. 240+800) (Περιμετρική Καλαμάτας) έως τον Α/Κ Κορίνθου (Χ.Θ. 85+300).

Στον αυτοκινητόδρομο Α71 (Λεύκτρο-Σπάρτη), στο ρεύμα προς Λεύκτρο, από Α/Κ Σπάρτης (Χ.Θ. 45+000) έως τον Α/Κ Λεύκτρου (0+000).

Εκλογές 2023 - Κωνσταντοπούλου στο OPEN: Θα καλούμε πολίτες στη Βουλή - Τελικά η Βουλή δεν είχε αντιπολίτευση

 


Θεωρούμε πως κάναμε την αρχή. Ήταν μια μεγάλη ικανοποίηση το γεγονός ότι η επιτέλους η Πλεύση Ελευθερίας εισακούστηκε στον κόσμο και ξέρει πως έχει αυτή την επιλογή», τόνισε η Ζωή Κωνσταντοπούλου σε συνέντευξή της στο Open και την εκπομπή «Ώρα Ελλάδος».

Η Πλεύση Ελευθερίας βρέθηκε μια ανάσα από το να μπει στη Βουλή, με την κυρία Κωνσταντοπούλου να είναι έτοιμη για τις δεύτερες κάλπες προσκαλώντας τους πολίτες να την εμπιστευτούν.
Όπως αναφέρει: «Είναι μεγάλη ικανοποίηση για μένα που υπάρχει ένας ανοιχτός δίαυλος με τους πολίτες. Οι ψηφοφόροι μας είναι όλων ηλικιών, από όλη την επικράτεια. Έχω δώσει και το κινητό μου και με παίρνουνε τηλέφωνο και προσπαθώ να απαντώ σε όλα».
«Δεν κοιτάμε ούτε αριστερά, ούτε δεξιά. Κοιτάμε μπροστά», τονίζει.
Σε ερώτηση για το εάν είναι ευπρόσδεκτοι και οι ψηφοφόροι της Χρυσής Αυγής από την Πλεύση Ελευθερίας, -με αφορμή την δήλωση του Αλέξη Τσίπρα-, η κυρία Κωνσταντοπούλου απάντησε: «Είναι ξεκάθαρο πως η Πλεύση Ελευθερίας έχει προσκαλέσει ένα εντελώς γνήσιο κίνημα ανθρώπων. Δέχομαι τηλεφωνήματα από παρέες 16χρονων, 17χρονων, παιδιών, φοιτητών, μαθητών και μεγαλύτερων. Δεν βλέπουμε τον κόσμο ως μαντριά, ως καθοδηγούμενο, ούτε ως δεξαμενές. Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών είναι απλοί άνθρωποι και δεν ανήκουν πουθενά».
«Θα καλούμε στη Βουλή πολίτες»
Σε ερώτηση για το πώς έχει σκοπό να ασκήσει αντιπολίτευση, εάν καταφέρει και μπει το κόμμα στη Βουλή, απαντά: «Εμείς θεωρούμε ότι αντιπολίτευση σημαίνει πρώτα από όλα υπεράσπιση της κοινωνίας. Αυτό δηλαδή που δεν υπήρξε όλα τα προηγούμενα χρόνια και για αυτό είχαμε αυτή την κατάρρευση των κομμάτων που παρίσταναν την αντιπολίτευση ενώ δεν ήταν. Αντιπολίτευση σημαίνει να είσαι εκεί, να είσαι στα αλήθεια παρών γιατί έχουμε πολλά κόμματα που παριστάνουν την αντιπολίτευση και είναι άδεια τα έδρανά τους ακόμα και σε κρίσιμες στιγμές. Αντιπολίτευση σημαίνει να είσαι διαβασμένος γιατί έχουμε πολλά κόμματα που πηγαίνουν αδιάβαστοι διακοσμητικοί. Εμείς την αντιπολίτευση θα την ασκούμε σε ευθεία επικοινωνία με την κοινωνία. Θα καλούμε πολίτες στη Βουλή, υπάρχει διαδικασία που γίνεται από τα κοινοβουλευτικά κόμματα. Θέλουμε να έρχονται στη Βουλή εκπρόσωποι της κοινωνίας στη συζήτηση νομοσχεδίων».
«Προβλέψιμη η κατάρρευση του ΣΥΡΙΖΑ»
Ερωτώμενη για την μεγάλη πτώση του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές της 21ης Μαΐου, ανέφερε: «Είναι ένα κόμμα που είναι προφανές πως είναι σε κατάρρευση. Έχει πάρει ένα δρόμο που θα μπορούσαμε να το προβλέψουμε. Όταν άλλα πράγματα έχεις υποσχεθεί, για άλλα πράγματα έχεις πάρει την εμπιστοσύνη και άλλα πράγματα κάνεις, είναι μοιραίο κάποια στιγμή οι πολίτες και να το καταλάβουν και να αποσύρουν την εμπιστοσύνη τους. Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει, ήταν προβλέψιμο».
Σχολιάζοντας την επικράτηση της ΝΔ, είπε πως το κυβερνών κόμμα συγκράτησε δυνάμεις καθώς δεν υπήρχε ισχυρή αντιπολίτευση.

Τρίτη 30 Μαΐου 2023

Ο χαμένος ναός του Ποσειδώνα στην Τριφυλία-ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ;


 ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΣΕ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΤΟΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΑ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ ΩΣ ΤΑ ΟΡΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΗΛΕΙΑ

Τον σημαντικό ναό του Ποσειδώνα στην Τριφυλλία, τον οποίο αναφέρει στα ιστορικά αρχεία ο Στράβων, τον 1ο αιώνα μ.Χ. ανακάλυψε ομάδα αρχαιολόγων.

Σύμφωνα με τo archeology.org, ο Στράβων περιέγραψε τον ναό ως πολύ σημαντικό, μεγαλειώδη, αφιερωμένο στον θεό του νερού, τον Ποσειδώνα και τον προσδιόριζε σε λοφώδη περιοχή της Τριφυλίας, κατά μήκος της δυτικής ακτής της Πελοποννήσου.

Οι αρχαιολόγοι δεν είχαν εντοπίσει την ακριβή τοποθεσία του ναού. Ομάδα ερευνητών, ωστόσο, με επικεφαλής την Αυστριακή Birgitta Eder, του Αυστριακού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ήλιδας, πιστεύουν ότι έχουν επιτέλους ανακαλύψει πιθανά ίχνη του ιερού.

Ο ναός βρέθηκε στη θέση Κλειδί-Σαμικόν, όπου η ομάδα αποκάλυψε πέτρινα θεμέλια ενός ναού μήκους τουλάχιστον 90 ποδιών, καθώς και ένα θραύσμα από μια μεγάλη μαρμάρινη λεκάνη νερού. 

Η Έντερ εξηγεί ότι η διάταξη της κατασκευής και τα κεραμίδια στέγης από τερακότα που χρησιμοποιούνται για να γεμίσουν το χώρο μεταξύ των τοίχων του, υποδηλώνουν ότι χτίστηκε τον έκτο αιώνα π.Χ. 

«Αυτό ήταν ένα σημαντικό μνημειακό κτίριο με δύο εσωτερικά δωμάτια και πιθανώς μια μπροστινή και πίσω αίθουσα», δήλωσε και πρόσθεσε: «Θα ήταν μια περίοπτη τοποθεσία και ένα κεντρικό σημείο συνάντησης για τις περιφερειακές πόλεις της Τριφυλίας».

Ναός Ποσειδώνα


ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ρυθμίσεις στη Κυπαρισσία για τον 26ο Γύρο Πόλης και την 7η Λευκή Νύχτα

 


Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν στην πόλη της Κυπαρισσίας το Σάββατο 3 Ιουνίου για τις ανάγκες διεξαγωγής του 26ου Γύρου Κυπαρισσίας

Ειδικότερα, σύμφωνα με απόφαση του αστυνομικού διευθυντή Μεσσηνίας, Δημήτρης Ροΐδη:

Απαγορεύεται τμηματικά από 17:30΄ έως 20:30΄ ώρα την κυκλοφορία παντός είδους οχημάτων και από στις δύο κατευθύνσεις, επί της ε.ο. Πύργου – Μεθώνης, από τη συμβολή των οδών Ελ. Βενιζέλου και Μέλλιου έως τη συμβολή των οδών Ναυαρίνου και 28ης Οκτωβρίου.

Η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται μέσω παρακαμπτήριων οδών, με εξαίρεση τα οχήματα άμεσης επέμβασης – εκτάκτου ανάγκης (ΕΛ.ΑΣ – Π.Υ & ΕΚΑΒ).

ΧΩΡΙΣ νερό παραμένει η Άνω Πόλη Κυπαρισσίας λόγω βλαβών....


 ΧΩΡΙΣ νερό παραμένουν 2 περιοχές της Τριφυλίας αλλά και η Άνω Πόλη...

Δείτε τι αναφέρει ανακοίνωση της ΔΕΥΑ Τριφυλίας για νέες διακοπές νερού σήμερα...

Η Δ.Ε.Υ.Α.Τ. σας ενημερώνει ότι εξαιτίας βλαβών σε αγωγούς ύδρευσης, υπάρχει σε εξέλιξη διακοπή υδροδότησης στην άνω πόλη Κυπαρισσίας, και στην Αγ. Κυριακή. Αυτή τη στιγμή γίνεται αποκατάσταση των βλαβών ώστε να αποκατασταθεί η υδροδότηση το συντομότερο δυνατόν.

Διαγωνισμός για το έργο “Αστική Αναβάθμιση Φιλιατρών”



 Ο Δήμος Τριφυλίας προκηρύσσει ανοιχτό δημόσιο ηλεκτρονικό διαγωνισμό για το έργο «ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΦΙΛΙΑΤΡΩΝ – ΥΠΟΕΡΓΟ 2 ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ» συνολικού προϋπολογισμού 500.000,00 με ΦΠΑ. 24%, το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης –NextGenerationEU.

Οι εργασίες που θα λάβουν χώρα έχουν να κάνουν κυρίως με ανακατασκευή των πεζοδρομίων την εγκατάσταση φωτιστικών σωμάτων. Συγκεκριμένα, οι εργασίες ανακατασκευής αφορούν στα πεζοδρόμια των κάτωθι οδών:

Α) την οδό Ι. Μεταξά (Δεκατεσσάρων),από το πάρκο αεροπόρων έως τη διασταύρωση με την οδό Μ. Αλεξάνδρου

Β) την οδό Φουρναράκη, από το Φουρναράκειο πνευματικό κέντρο έως τη πλατεία Καποδιστρίου.
Η σύμβαση θα ανατεθεί με το κριτήριο της πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη προσφοράς με βάση την τιμή.

Σε αυτά τα χωριά της Τριφυλίας θα βρεθεί η Κινητή Αστυνομική Μονάδα


 Ανακοινώνεται ότι για την επόμενη εβδομάδα (από 29 Μαΐου έως 4 Ιουνίου 2023) τα δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Πελοποννήσου στη Μεσσηνία θα είναι τα ακόλουθα:

Διεύθυνση Αστυνομίας ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
Δευτέρα (29.5.2023) απογευματινές ώρες
ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: Καλαμάτα – Νέδουσα – Αλαγονία – Πηγές – Αρτεμισία – Λαδάς – Άνω Καρβέλι – Κάτω Καρβέλι – Περιβολάκια – Ελαιοχώριο
Τρίτη (30.5.2023) απογευματινές ώρες
ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: Καλαμάτα – Φλεσσιάδα – Ποταμιά – Παλαιό Λουτρό- Κάτω Βούταινα- Βούταινα –Μάκραινα – Παλαιά Βρύση –Κουλκάδα -Κεφαλόβρυσο- Τριπύλα- Ραπτόπουλο
Τετάρτη (31.5.2023) απογευματινές ώρες
ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: Καλαμάτα – Καρνάσι – Δασοχώρι – Άνω Μέλπεια – (οικ. Διμάνδρα) – Σύρριζο  Στάσιμο – Κακαλέτρι- οικ. Μαρίνα (επιστροφή Διμάνδρα) – Ψάρι – Χρυσοχώρι – Χαλκιάς – Κούβελα
Πέμπτη (1.6.2023) πρωινές ώρες
ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: Καλαμάτα – Πρόδρομος- Αγαλιανή – Κυπαρισσία –Φιλιατρά – Χριστιανούπολη – Πλάτη – Περδικονέρι- Στασιό –Ξηρόκαμπος-Αρμενιοί – Βρύσες –Μουριατάδα –Σελλά και Αετός
Παρασκευή (2.6.2023) πρωινές ώρες
ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: Καλαμάτα – Εξωχώρι – Σαϊδόνα – Καστάνια – Καρυοβούνι- Μηλέα – Πλάτσα – Νομιτσί – Θαλάμες – Λαγκάδα – Αγ. Νίκωνας
Σάββατο (3.6.2023) πρωινές ώρες
ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: Καλαμάτα – Αχλαδοχώρι – Μαθία – Λύκισσα – Γαμβριά – Κόκκινο – Άνω Αμπελόκηποι – Κάτω Αμπελόκηποι – Εξοχικό – Ζιζάνι – Καπλάνι – Υάμεια

Παράταση υποβολής αιτήσεων για τα Σχέδια Βελτίωσης στη Μεσσηνία

 


Δελτίο τύπου περί παράτασης υποβολής αιτήσεων στήριξης στη Δράση 4.1.5: «Υλοποίηση επενδύσεων με στόχο την ανθεκτικότητα, τη βιωσιμότητα και την ψηφιακή οικονομική ανάκαμψη των γεωργικών εκμεταλλεύσεων» (Σχέδια Βελτίωσης).

Η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Π.Ε. Μεσσηνίας ενημερώνει όλους τους ενδιαφερόμενους, που επιθυμούν να ενταχθούν στη Δράση 4.1.5 (Σχέδια Βελτίωσης), για την παράταση υποβολής (οριστικοποίησης) αιτήσεων μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ), που λειτουργεί στον ιστότοπο http://www.ependyseis.gr έως 30/6/2023 και ώρα 13:00.

Μετά την παρέλευση της καταληκτικής ημερομηνίας και ώρας υποβολής (οριστικοποίησης) δεν είναι δυνατή η οριστικοποίηση της αίτησης με συνέπεια αυτή να μην αξιολογείται.

Αιτήματα από-οριστικοποίησης των αιτήσεων γίνονται δεκτά έως τις 28/6/2023 και ώρα 13:00 ύστερα από υποβολή αιτήματος στην τεχνική υποστήριξη (helpdesk) του ΠΣΚΕ, εντός της εφαρμογής ependyseis.gr.

Το θεσμικό πλαίσιο καθώς και την αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης 4.1.5, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να τις προμηθευτούν από το σύνδεσμο

http://www.agrotikianaptixi.gr/el/content/drasi-415-ylopoiisi-ependyseon-me-stoho-tin-anthektikotita-ti-viosimotita-kai-tin-psifiaki

Οι ενδιαφερόμενοι επίσης μπορούν να λαμβάνουν σχετικές πληροφορίες από τη ΔΑΟΚ ΠΕ Μεσσηνίας στα τηλέφωνα 2721366512, 2721366507 και 2721366502.

92% των Ελλήνων οδηγών θεωρεί ότι οι άλλοι είναι επικίνδυνοι ενώ 8 στους 10 υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας!


 Το 92% των Ελλήνων οδηγών θεωρεί ότι οι άλλοι οδηγοί είναι επικίνδυνοι ενώ παράλληλα 8 στους 10 υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας!

Άκρως ανησυχητικά είναι τα αποτελέσματα της έρευνας του Ευρωβαρόμετρου του 2023 για την υπεύθηνη οδήγησητων Ελλήνων καθώς διαπιστώθηκε ότι όχι μόνο μιλούν στο κινητό τηλέφωνο αλλά συμμετέχουν μέχρι και σε εταιρικές συσκέψεις. Δεν χρησιμοποιούν την ζώνη ασφαλείαςκοιμούνται στο τιμόνι, οδηγούν μεθυσμένοι ενώ παράλληλα έχουν την ιδέα ότι εκείνοι είναι οι καλύτεροι οδηγοίπάντα φταίνε οι άλλοι και βέβαια κορνάρουν και βρίζουν συνεχώς!

Όλα τα παραπάνω δημοσιοποιήθηκαν στο 13ο Βαρόμετρο για την υπεύθυνση οδήγηση από το ίδρυμα Fondation VINCI Autoroutes. Η μεγάλη ετήσια έρευνα, που διενεργήθηκε από το Ινστιτούτο Ipsos σε 12.400 άτομα από 11 ευρωπαϊκές χώρες, καταγράφει αντιπροσωπευτικές συμπεριφορές των Ευρωπαίων στο τιμόνι. Παράλληλα, επιτρέπει να παρακολουθήσουμε την εξέλιξη της επικίνδυνης οδήγησης και τις ορθές πρακτικές για να συμβάλλουμε κυρίως στον καλύτερο προσανατολισμό των μηνυμάτων πρόληψης.

Ειδικά για τους Έλληνες οδηγούς τα στοιχεία της έρευνας έδειξαν ότι το 76% των Ελλήνων μιλάει αλλά και το 84% χρησιμοποιεί το smartphone κατά την διάρκεια οδήγησης.

Η χρήση του Bluetooth είναι γενικευμένη και η επικινδυνότητά της υποτιμάται καθώς το 58% των Ελλήνων οδηγών τηλεφωνεί με το σύστημα Bluetooth ενώ το 22% των οδηγών που εργάζονται συμμετέχει σε τηλεφωνικές επαγγελματικές συσκέψεις κατά την οδήγηση.

Δυστυχώς το 9% των Ελλήνων οδηγών παραδέχεται ότι οδηγεί σε κατάσταση μέθης ενώ το 15% έχει προκαλέσει ατύχημα εξαιτίας της υπεροβολικής κατανάνωσης αλκοόλ.

Επίσης ένας στους δέκα οδηγούς έχει οδηγήσει έχοντας καπνίσει κάνναβη ή έχοντας καταναλώσει ναρκωτικές ουσίες!

Όσον αφορά στην υπνηλία κατά την διάρκεια οδήγησης το 26% των Ελλήνων οδηγών έχει την εντύπωση ότι έχει αποκοιμηθεί για ελάχιστα δευτερόλεπτα στο τιμόνι ενώ στους 2 στους 10 οδηγούς έχει εμπλακεί ή παραλίγο να έχει ατύχημα εξαιτίας της υπνηλίας.

Οι Έλληνες οδηγοί πάντως φαίνεται ξεκάθαρα από τα αποτελέσματα της έρευνας ότι είναι τσαμπουκάδες στο δρόμο και μάλιστα το 63% αναγνωρίζει ότι βρίζει άλλους οδηγούς, το 60% κορνάρει άσκοπα, το 24% κατεβαίνει από το αυτοκίνητο για να διαπληκτιστεί και το 86% έχουν φοβηθεί την επιθετική συμπεριφορά άλλων οδηγών.

Όσον αφορά στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας 8 στους 10 Έλληνες οδηγούς υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας, ενώ το 44% δεν φορά ζώνη ασφαλείας. Τέλος σχεδόν 6 στους 10 Έλληνες οδηγούς δεν τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας.

Πάντως το 98% των Ελλήνων οδηγών είναι πεπεισμένοι ότι η συμπεριφορά τους στο τιμόνι είναι υποδειγματική, το 80% θεωρεί ότι είναι προσεκτικοί ενώ αντίθετα μόλις 3% έως 5% θεωρεί ότι είναι επιθετικοί και μόλις το 1% ότι οδηγεί ανεύθυνα!

Αντίθετα το 92% των Ελλήνων οδηγών θεωρεί ότι οι άλλοι οδηγοί είναι επικίνδυνοι!

Ο κ. Μπερναντέτ Μορό, Εκπρόσωπος του ιδρύματος Fondation VINCI Autoroutes τόνισε ότι: «Οι οδηγοί αν και γνωρίζουν τους κινδύνους της χρήσης κινητού κατά την οδήγηση, της έλλειψης ύπνου ή της κατανάλωσης αλκοόλ ή ναρκωτικών, ωστόσο δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να αποδεχτούν τους περιορισμούς που είναι εγγενείς στην οδήγηση ενός οχήματος. Ιδιαίτερα οι νέοι αναζητούν μία μέση οδό μεταξύ των απαιτήσεων της κοινωνικής ζωής και της ασφαλούς οδήγησης, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι διακινδυνεύουν. »

Ο κ. Παναγιώτης Παπανικόλας, Διευθυντής Ελλάδος VINCI CONCESSIONS / Μέλος Δ.Σ. Ιδρύματος VINCI AUTOROUTES επισήμανε ότι: «Πρώτιστη προτεραιότητα κάθε παραχωρησιούχου οδικής υποδομής είναι η ασφάλεια των χρηστών. Ως μέλη του δικτύου της VINCI Highways, η Ολυμπία Οδός και η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, αξιοποιούν στο έπακρο τη γνώση που μας προσφέρουν οι έρευνες στις οποίες επενδύει ο όμιλος VINCI. Τα ευρήματα του φετινού Ευρωβάρομετρου οδικής ασφάλειας επαναφέρουν κρίσιμα ζητήματα ασφαλούς οδήγησης και αναδεικνύουν νέους κινδύνους, όπως η σταθερά αυξανόμενη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών κατά την οδήγηση. Το συμπέρασμα είναι ότι όλοι οι δρώντες στο πεδίο της οδικής ασφάλειας, οφείλουμε να ανανεώσουμε τη δέσμευση και τις γνώσεις μας, υπηρετώντας τη ζωή και την ακεραιότητα των χρηστών του δρόμου.»

Αποκαλυπτήρια μνημείου του Πολιτιστικού Συλλόγου Μεσσηνίων Ηρακλείου Αττικής “Ο Παπαφλέσσας”

 


Τα αποκαλυπτήρια της μαρμάρινης προτομής του ήρωα – αγωνιστή της Εθνικής Παλιγγενεσίας αρχιμανδρίτη Γρηγόριου Δικαίου – Φλέσσα ή Παπαφλέσσα έγινε πριν λίγες μέρες στην Αθήνα από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Μεσσηνίων Ηρακλείου Αττικής «Ο Παπαφλέσσας» και τη Μεσσηνιακή Αμφικτιονία.

Την χρηματοδότηση της προτομής που επιμελήθηκε ο γλύπτης Γιάννης Γκούζος, είχαν αναλάβει ο επίτιμος Αρχηγός ΓΕΣ και σημερινός προσωρινός υπουργός Πολιτικής Προστασίας Χαράλαμπος Λαλούσης, το Ίδρυμα Γεωργίου και Βικτωρίας Καρέλια και η Μεσσηνιακή Αμφικτιονία.
Ο μητροπολίτης Γαβριήλ τέλεσε επιμνημόσυνη δέηση και ακολούθησε κατάθεση στεφάνων και χαιρετισμοί, παραδοσιακοί χοροί και κεράσματα.

Δευτέρα 29 Μαΐου 2023

ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ το Πάτρα-Πύργος – Γρίφος παραμένει η πολιτική βούληση για τον δρόμο μέχρι Τσακώνα

 


Σε εξέλιξη είναι το έργο για τον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος αλλά παράλληλα ωριμάζουν οι συνθήκες για να φτάσει ο δρόμος μέχρι την Αρχαία Ολυμπία αλλά μελλοντικά θα χρειαστεί να γίνουν ενέργειες μέχρι και την Τσακώνα. Σήμερα τα έργα προχωρούν και στα τρία εργοτάξια του άξονα και στόχος είναι μέχρι τον Μάρτιο του 2025 να παραδοθούν τα πρώτα 56 χιλιόμετρα και λίγους μήνες μετά τα υπόλοιπα.

Τελευταία θα παραδοθούν τα δύσκολα 12χλμ από το Μιντιλόγλι μέχρι την Κάτω Αχαΐα που τα έργα γίνονται παράλληλα με τον δρόμο που είναι σε κυκλοφορία, οπότε τα έργα εκτελούνται κάτω από περιοριστικές συνθήκες. Ο αυτοκινητόδρομος θα έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με την Κορίνθου-Πατρών αλλά και τις ίδιες υπηρεσίες. Θα υπάρχουν 2 ΣΕΑ, στην Κάτω Αχαγιά και κοντά στον Πύργο.

Παράλληλα η Ολυμπία Οδός τρέχει και τιςμελέτες για το τμήμα μέχρι την Αρχαία Ολυμπία. Ουσιαστικα΄το επόμενο τμήμα που οδεύει προς κατασκευή είναι το Πύργος-Αλφειός, μήκους 12χλμ, εκεί θα υπάρξει ένας κόμβος που θα μειώσει ακόμα περισσότερο την απόσταση με την Αρχαία Ολυμπία. Θα είναι νέα χάραξη επί της ουσίας σαν μια Περιφερειακή του Πύργου.

Ο προϋπολογισμός δεν είναι ακόμα σαφής αλλά πιθανότατα να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 50 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά θα συνδέσει τον αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας Οδού με τον άξονα που φτάσει στον χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας καλύπτοντας μια μεγάλη ανάγκη καθώς ο χώρος είναι σημείο επίσκεψης χιλιάδων τουριστών καθημερινά, όλο το έτος.

Η Ολυμπία Οδός έχει αναλάβει τις μελέτες για τις συνδέσεις του αυτοκινητόδρομου με τις περιοχές που περνά. Θα γίνουν βελτιώσεις σε ανισόπεδους κόμβους, στην προσβασιμότητα στην βιομηχανική ζώνη, ένας ημικόμβος στον Αλισσό, αναβάθμιση της επαρχιακής οδού Αρχαίας Ήλιδας, το τμήμα από τον Πύργο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία που αφορά στην ανακατασκευή οδοστρώματος υφιστάμενης της ΝΕΟ Πατρών-Πύργου μήκους 8 χλμ. απο Α/Κ Πύργου εως τον κόμβο Αρχαίας Ολυμπίας στην υφιστάμενη Περιμετρική του Πύργου.

Τα υπόλοιπα τμήματα

Για το έργο οδικής ασφάλειας της Εθνικής Οδού Πατρών-Πύργου, μια εργολαβία του υπουργείου Υποδομών (που εκτελεί η ΑΚΤΩΡ) τα έργα ολοκληρώνονται κατά πάσα πιθανότητα μέχρι τα μέσα του καλοκαιριού και ήδη έχουν να επιδείξουν σημαντική μείωση των δυστυχημάτων και ατυχημάτων.

Μπορεί να τρέχουν τα έργα στο τμήμα Πάτρα-Πύργος, οι μελέτες μέχρι Αρχαία Ολυμπία και ας δούμε τι γίνεται και μέχρι Τσακώνα.. Η νέα κυβέρνηση θα κληθεί να διαχειριστεί και τα μελλοντικά τμήματα μέχρι την Τσακώνα, καθώς αποτελούν τμήμα της παραχώρησης. Από παλαιότερες δηλώσεις φαίνεται πως θα υπάρξουν νέες μελέτες για το Αλφειός-Καλό Νερό με αλλαγή και βελτιστοποίηση των χαρακτηριστικών, ώστε να είναι πιο “μαζεμένο” σε τεχνικά χαρακτηριστικά.

Επίσης εξετάζεται εναλλακτική λύση για την περιοχή του Καϊάφα με παράκαμψη της περιοχής. Αυτό που πραγματοποιείται είναι οι πρωταρχικές μελέτες προκειμένου να σταλούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση προς έγκριση. Τελευταίο τμήμα όπως όλα δείχνουν θα είναι αυτό που θα συνδέσει Ολυμπία Οδό και Μορέα στο ύψος της Τσακώνας.

ypodomes.com

Στα προστατευόμενα τοπία της Μεσσηνίας η Νέδα με υπουργική απόφαση

 


Στα προστατευόμενα φυσικά τοπία εντάχθηκαν με απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας οι χερσαίες και υδάτινες εκτάσεις της Νέδας, ενώ καθορίσθηκαν όροι και περιορισμοί για την προστασία της.

Συγκεκριμένα, με απόφαση του υπουργείου γίνεται χαρακτηρισμός των χερσαίων και υδάτινων εκτάσεων του ποταμού της Νέδας Μεσσηνίας και Ηλείας ως προστατευόμενου τοπίου και προστατευόμενου φυσικού σχηματισμού.
Από το υπουργείο κρίθηκε αναγκαία η θέσπιση μέτρων για την αποτελεσματική προστασία και τον έλεγχο επεμβάσεων και δραστηριοτήτων που ενδέχεται να έχουν βλαπτική επίδραση στα χερσαία και υδάτινα οικοσυστήματα του φαραγγιού και των καταρρακτών του ποταμού.
Η περιοχή που χαρακτηρίζεται
Ως προστατευόμενο τοπίο και προστατευόμενος φυσικός σχηματισμός χαρακτηρίζεται η περιοχή που περιλαμβάνει τμήμα του φαραγγιού, το σπήλαιο Στόμιο και τους καταρράκτες του ποταμού της Νέδας.
Στόχος είναι η αποτελεσματική προστασία των στοιχείων της φύσης που έχουν ιδιαίτερη οικολογική, γεωμορφολογική, επιστημονική, αισθητική και πολιτισμική αξία και συμβάλλουν στη διατήρηση των φυσικών διεργασιών και την προστασία φυσικών πόρων σε τμήμα του ποταμού.
Η περιοχή που χαρακτηρίζεται βρίσκεται ανάμεσα στους οικισμούς Στόμιο και Φιγαλεία του Δήμου Ζαχάρως και Πλατάνια του Δήμου Τριφυλίας.
Με απόφαση του υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργου Αμυρά, καθορίστηκαν οι όροι και οι περιορισμοί για τη
ν προστασία και διατήρηση της φύσης στην περιοχή που χαρακτηρίζεται ως προστατευόμενο τοπίο.
Ειδικότερα, επιδιώκεται η διατήρηση των χερσαίων και υδάτινων οικοσυστημάτων τμήματος του ποταμού της Νέδας, του σπηλαίου Στόμιο, των καταρρακτών και των υπόλοιπων καρστικών γεωμορφών, των ειδών χλωρίδας και πανίδας και των ενδιαιτημάτων τους, όπως και η θεσμοθέτηση διαδικασιών και μέτρων για την εξασφάλιση της αρμονικής συνύπαρξης ανθρώπου και φύσης στο πλαίσιο της αειφόρου διαχείρισης.
Τι θα επιτρέπεται
Σύμφωνα με τους όρους, στο σύνολο της προστατευόμενης περιοχής επιτρέπονται:
-Η επιστημονική έρευνα των φυσικών οικοσυστημάτων, των ειδών χλωρίδας και πανίδας και η συστηματική παρακολούθηση οικολογικών παραμέτρων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και με την προϋπόθεση ότι δε δημιουργούνται προβλήματα υποβάθμισης στα οικοσυστήματα και στους πληθυσμούς των ειδών πανίδας και χλωρίδας και εξασφαλίζεται ο μέγιστος βαθμός προστασίας της φύσης και του τοπίου.
-Η εκτέλεση έργων και εργασιών που κρίνονται απολύτως αναγκαία για τη μη αλλοίωση εκείνων των χαρακτηριστικών που διασφαλίζουν τη διατήρηση των προστατευτέων αντικειμένων και εφόσον διατηρείται ανεπηρέαστη η γεωμορφολογία του φαραγγιού και η υδρομορφολογία του ποταμού. Στις παραπάνω εργασίες συμπεριλαμβάνονται η δημιουργία, η συντήρηση, ο εκσυγχρονισμός έργων υδατικών πόρων και οι εργασίες καθαρισμού της κοίτης των ποταμών, ρεμάτων ή/και χειμάρρων σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, με κύριο σκοπό την προστασία και διατήρηση της φυσικής/άγριας ελεύθερης ροής και των υδρολογικών λειτουργιών του ποταμού της Νέδας, καθώς και της «καλής κατάστασης» των υδάτων του, μετά το εγκεκριμένο Σχέδιο Λεκανών Απορροής Ποταμού και το Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας, τα οποία θα περιέχουν ιδιαίτερη αναφορά στα προστατευτέα αντικείμενα.
-Η ελεύθερη μετακίνηση επισκεπτών, καθώς και η διοργάνωση οικοτουριστικών δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένης και της οργανωμένης (ομαδικής) επίσκεψης, με σκοπό την περιβαλλοντική εκπαίδευση, την παρατήρηση της φύσης, την αναψυχή, την αναρρίχηση, την ορειβασία, την πεζοπορία, την ποδηλασία και εν γένει την άθληση, εκτός των οχλουσών δραστηριοτήτων και όσων ειδικές μελέτες δείξουν ότι έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον της περιοχής.
Οι ειδικότεροι όροι για την ξενάγηση και την κίνηση των επισκεπτών, καθώς και για τη διοργάνωση οικοτουριστικών δραστηριοτήτων, ρυθμίζονται κατόπιν ειδικής μελέτης και έγκρισης από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
-Η κατασκευή, εγκατάσταση, συντήρηση και λειτουργία υποδομών για την εξυπηρέτηση των ως άνω σκοπών και δραστηριοτήτων (π.χ. παρατηρητήρια, πινακίδες και οριοσήματα, επιστημονικός εξοπλισμός και υποδομές φύλαξης και προστασίας από φυσικές καταστροφές, υποδομές ξεκούρασης επισκεπτών, ξύλινη γέφυρα, ξύλινα σκαλοπάτια, ξύλινα ή πέτρινα καθίσματα, στέγαστρα, κρήνη) από φυσικά υλικά που συνάδουν με το φυσικό περιβάλλον της περιοχής.
Μονοπάτια

-Η χάραξη, βελτίωση, σήμανση και συντήρηση μονοπατιών (πεζοπορικών διαδρομών) για την οργάνωση των επιτρεπόμενων δραστηριοτήτων.
-Η εγκατάσταση και λειτουργία αναψυκτηρίου (μη μόνιμη κατασκευή) για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών. Οι προδιαγραφές κατασκευής και η θέση εγκατάστασης θα καθοριστούν κατόπιν ειδικής μελέτης και κατόπιν έγκρισης της αρμόδιας αρχής. Η καθημερινή αποκομιδή των απορριμμάτων διασφαλίζεται από την οικεία Δημοτική Αρχή και τον παραχωρησιούχο.
-Η εγκατάσταση αποχωρητηρίων με τροφοδοσία από μικρές εγκαταστάσεις αξιοποίησης της ηλιακής ενέργειας, για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών. Οι προδιαγραφές κατασκευής και η θέση εγκατάστασης θα καθοριστούν έπειτα από ειδική μελέτη και κατόπιν έγκρισης της αρμόδιας αρχής.
-Η εγκατάσταση και λειτουργία υπαίθριων χώρων στάθμευσης για την κάλυψη των επισκεπτών της περιοχής, η χωρητικότητα των οποίων θα καθοριστεί έπειτα από ειδική μελέτη και κατόπιν έγκρισης της αρμόδιας αρχής.
-Η επίσκεψη και ξενάγηση επισκεπτών σε αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία.
-Η εκτέλεση έργων προστασίας, συντήρησης, ανάδειξης και ανασκαφών στους ιστορικούς και αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία.
-Η συντήρηση υφιστάμενων θρησκευτικών χώρων.
-Η επισκευή και αναστήλωση-αποκατάσταση ερειπωμένων κτισμάτων και η αποκατάσταση στοιχείων του αγροτικοδασικού τοπίου αντιπροσωπευτικών της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, με υλικά και τρόπο που συνάδει με αυτήν, ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.
-Τα ειδικά δασοτεχνικά έργα με σκοπό την προστασία, τη διατήρηση, την αποκατάσταση και την ανάδειξη των οικοσυστημάτων, κατόπιν εγκρίσεως σχετικής μελέτης από την αρμόδια δασική Υπηρεσία και σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Η διαχείριση των δασών και δασικών εκτάσεων εκτελείται έπειτα από σχετική διαχειριστική μελέτη, η οποία θα περιέχει ιδιαίτερη αναφορά στα προστατευτέα αντικείμενα, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, κατόπιν εγκρίσεως από την καθ’ ύλην αρμόδια υπηρεσία.
-Η υλοτομία, η συγκέντρωση και η μεταφορά τεχνικής ξυλείας, καυσόξυλων και η συλλογή βοτάνων από δημόσια και μη δάση και δασικές εκτάσεις, σύμφωνα με τα σχετικά διαχειριστικά σχέδια των δασικών υπηρεσιών και των ισχυουσών δασικών αστυνομικών διατάξεων.
-Η άσκηση της μελισσοκομίας σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
-Τα έργα συντήρησης και βελτίωσης του υφιστάμενου οδικού δικτύου συμπεριλαμβανομένων των δασικών και αγροτικών δρόμων.
-Η κατασκευή, η βελτίωση, η αποκατάσταση, συντήρηση και ο εκσυγχρονισμός των λειτουργικών υποδομών και δικτύων κοινής ωφέλειας, καθώς και των έργων που εξυπηρετούν επιτρεπόμενες δραστηριότητες, έπειτα από έγκριση των αρμοδίων υπηρεσιών.
-Η ελεύθερη βόσκηση σε εκτατική μορφή. Οι περιοχές, η βοσκοϊκανότητα κατά είδος, ο αριθμός και το είδος των ζώων, η περίοδος βόσκησης και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την άσκηση της δραστηριότητας ρυθμίζεται με Ειδική Λιβαδοπονική Μελέτη ή Σχέδιο Βόσκησης, που λαμβάνει υπόψη τη βοσκοϊκανότητα και τη διατήρηση της βιοποικιλότητας. Για την εξυπηρέτηση της δραστηριότητας επιτρέπεται η κατασκευή και χρήση σχετικών με τη συγκεκριμένη χρήση υποδομών εξυπηρέτησης, όπως εγκαταστάσεις ζώων, ποτίστρες ζώων και μικρές ομβροδεξαμενές και με έγκριση της καθ’ ύλην αρμόδιας υπηρεσίας.
-Η πώληση τοπικών προϊόντων μόνο σε ειδικά διαμορφωμένους υπαίθριους χώρους ή και στεγασμένους χώρους.
-Η γεωργική και δενδροκομική δραστηριότητα στις νόμιμα καλλιεργούμενες εκτάσεις, η οποία ασκείται σύμφωνα με τα πρότυπα και τις απαιτήσεις της πολλαπλής συμμόρφωσης.
-Η αναδιάρθρωση των καλλιεργειών, οι δράσεις εκσυγχρονισμού της γεωργικής δραστηριότητας (προς την κατεύθυνση της εφαρμογής της γεωργίας μειωμένων εισροών και των βελτιωμένων καλλιεργητικών φιλοπεριβαλλοντικών πρακτικών που συμβάλλουν στη διατήρηση της βιοποικιλότητας, στη διατήρηση και ενίσχυση υφιστάμενων φυτοφρακτών και στην προστασία του τοπίου), καθώς και η εφαρμογή βιολογικής γεωργίας, η συμμετοχή σε συστήματα ολοκληρωμένης διαχείρισης, καθώς και σε γεωργοπεριβαλλοντικές δράσεις.
-Η δόμηση για κατοικία και τουριστικά καταλύματα, σε ζώνη πλάτους μεγαλύτερη των 50 μ. εκατέρωθεν της κοίτης του ποταμού και σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
-Η αλλαγή της χρήσης νόμιμων κτισμάτων και κατασκευών, μόνον εφόσον γίνεται για επιτρεπόμενη χρήση.
-Ο έλεγχος του πληθυσμού των ανταγωνιστικών και ξενικών ειδών της άγριας πανίδας, έπειτα από εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας.
-Η κατασκευή και λειτουργία μικρών εγκαταστάσεων αξιοποίησης της ηλιακής ενέργειας, αποκλειστικά και μόνο για την ηλεκτροδότηση των υποδομών αναψυχής και ασφάλειας των επισκεπτών.
-Η θήρα σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες ρυθμιστικές αποφάσεις.
-Η ερασιτεχνική αλιεία.

Ακυρώθηκε απόφαση γραμματέα Αποκεντρωμένης για το τεχνικό πρόγραμμα ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ μετά από προσφυγές


Η Β’ Ειδική Επιτροπή έκανε δεκτή προσφυγή δημοτικών συμβούλων Τριφυλίας Ηχηρό ράπισμα στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, αλλά και τη Δημοτική Αρχή Τριφυλίας στο θέμα της πλατείας Γαργαλιάνων,
συνιστά, κατά πολλούς, η απόφαση της Β’ Ειδικής Επιτροπής για ακύρωση της απόφασης του γραμματέα της Αποκεντρωμένης με την οποία ακύρωσε την απόφαση, με συντριπτική πλειοψηφία, του Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας για το τεχνικό πρόγραμμα έτους 2023 χωρίς τους ίδιους πόρους στο έργο της πλατείας Γαργαλιάνων. 
 Η, κατά το νόμο, αρμόδια Β’ Ειδική Επιτροπή του άρθρου 152 Ν. 3463/2006 έκανε δεκτή προσφυγή 15 δημοτικών συμβούλων Τριφυλίας κατά απόφασης του γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης με αριθ. πρωτ. 7497 και θέμα «Έλεγχος νομιμότητας της αρ. 01/2023 Α.Δ.Σ. του Δήμου Τριφυλίας αναφορικά με “Έγκριση Τεχνικού Προγράμματος οικονομικού έτους 2023”» με την οποία είχε ακυρωθεί η υπ’ αρ. 01/2023 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Τριφυλίας. Προφανώς συνακόλουθα θεωρείται πως είναι «στον αέρα» οι μεταγενέστερες αποφάσεις του Δ.Σ. για το τεχνικό πρόγραμμα σε ό,τι αφορά την εγγραφή ιδίων πόρων στον Κωδικό του έργου της ανάπλασης κεντρικής πλατείας Γαργαλιάνων. Για το ίδιο θέμα, σχετικά με τους ίδιους πόρους, η Β’ Ειδική Επιτροπή έχει εκδώσει κι άλλη απόφαση για την οποία έχει γίνει πολύς λόγος σε συνεδριάσεις του Δ.Σ. Τριφυλίας. Επίσης, στη συνεδρίαση του Δ.Σ. Τριφυλίας για το τεχνικό πρόγραμμα έτους 2023, στις 11 Μαΐου, ο δήμαρχος Τριφυλίας ανέλαβε δημόσια δεσμεύσεις για υλοποίηση αμέσως της απόφασης της Β’ Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 ν. 3463/2006 σχετικά με την πλατεία Γαργαλιάνων. 
 Σύσσωμη η αντιπολίτευση στη συνεδρίαση της 11ης Μαΐου τόνισε ότι η Δημοτική Αρχή είναι υποχρεωμένη να συμμορφωθεί με την απόφαση όταν αυτή εκδοθεί και γίνει γνωστή. «Αν βγει απόφαση και δικαιώνει αυτό το οποίο έχετε κάνει, τις ενστάσεις σας κ.τ.λ. (σ.σ. προσφυγή), εγώ είμαι υποχρεωμένος να ακολουθήσω αυτό το οποίο θα βγει, να ακολουθήσω το νόμο…», απάντησε ο κ. Λεβεντάκης σε ερώτηση του Γιάννη Μερκούρη: «Αν βγει απόφαση της Β’ Ειδικής Επιτροπής και λέει ότι δικαιώνονται οι προσφεύγοντες, τι θα γίνει με το τεχνικό πρόγραμμα;». 
 Ο κ. Μερκούρης επέμεινε λέγοντας «αν η απόφαση βγει μέχρι Δευτέρα – Τρίτη, και δικαιώνει, αυτό το Τ.Π. θα πρέπει να τροποποιηθεί και να μην περάσει στον προϋπολογισμό. Έτσι δεν είναι; Πρέπει να δεσμευθούμε γι’ αυτό…» με τον κ. Λεβεντάκη να απαντά: «Αν έρθει ενδιάμεσα το 152, εδώ είναι ο κόσμος και όλοι οι σύμβουλοι, θα έρθουμε εδώ να το συζητήσουμε να πάρουμε απόφαση, να είμαι εγώ καλυμμένος, να τη στείλουμε στο Πράσινο Ταμείο και να πούμε ότι η 152 λέει ότι κακώς κάναμε αυτές τις ενέργειες, εντάξει, λάθος, αφαιρέστε, πάρτε μας πίσω τα χρήματα, γιατί έτσι πρέπει να γίνει και θα χάσουν οι Γαργαλιάνοι 400.000 ευρώ…», με σύσσωμη την αντιπολίτευση να του τονίζει, για να εμπεδωθεί, ότι η απόφαση δεν έχει να κάνει με τη χρηματοδότηση του Πράσινου Ταμείου, αλλά με τους ίδιους πόρους… Του Ηλία Γιαννόπουλου