Pages

Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2025

Οπτική ίνα για κλάματα με βλάβες στην Κυπαρισσία μέχρι..διακοπές ρεύματος στη Τριφυλία


 Σοβαρά προβλήματα με το ρεύμα όλα και με το διαδίκτυο παρουσιάζουν περιοχές της Τριφυλίας κυρίως λόγω της έλλειψης προσωπικού, αλλά και του γεγονότος ότι οι κεντρικές υπηρεσίες βρίσκονται στο κέντρο της Πελοποννήσου η του Νομού. Το θέμα είναι σημαντικό καθώς πλέον υπάρχει έλλειψη προσωπικού για την αποκατάσταση των βλαβών.

Προβλήματα όμως αντιμετώπισαν πρόσφατα περιοχές της Κυπαρισσίας αλλά και νότια της Τριφυλίας, καθώς έμειναν χωρίς οπτική ίνα επιχειρήσεις, φαρμακεία αλλά και άλλες υπηρεσίες λόγω βλάβης η οποία πολλές φορές αργεί να αποκατασταθεί. Μάλιστα καλώδιο οπτικής ίνας εξείχε στο δρόμο προς την έξοδο της πόλης λόγω των συνεχών μπαλωμάτων.

Την ίδια ώρα η χώρα μας δυστυχώς έχει ακριβά πάγια, internet, δεδομένα σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες ευρωπαϊκής ένωσης. Αυτό σημαίνει ότι η χώρα μας δσε βασικές υπηρεσίες υπέρ φορολογείται και είναι πανάκριβη σε ό,τι αφορά την παροχή υπηρεσιών αφού στους οικονομικούς δείκτες το κόστος των υπηρεσιών έχει αυξηθεί από 10-30% περίπου αλλά κυρίως με τα ακριβά πάγια σε λογαριασμούς.

Δημόσια συγκοινωνία και ανάπτυξη στη Μεσσηνία και την Πελοπόννησο


 Του Παναγιώτη Νίκα   

Η δημόσια συγκοινωνία, ανεξάρτητα από τον φορέα λειτουργίας της, που μπορεί να είναι το κράτος ή εταιρίες, ήταν διαχρονικά και είναι από τις κύριες φροντίδες κάθε σοβαρού και οργανωμένου κράτους. Κι αυτό, γιατί η δημόσια, λειτουργική, αποτελεσματική και σύγχρονη δημόσια συγκοινωνία αποτελεί τη βασική προϋπόθεση ανάπτυξης κάθε κοινωνίας και κάθε χώρας

          Επισημαίνω πως στα 200 σχεδόν χρόνια του ελεύθερου κράτους μας,  ο αείμνηστος πρωθυπουργός στο 19ο αι., Χαρ. Τρικούπης, με την κατασκευή σχεδόν 15ΟΟ χιλιομ(!) σιδηροδρομικού δικτύου από την Πελοπόννησο και μέχρι την ακριτική τότε Λάρισα, τη διάνοιξη του Ισθμού και την κατασκευή δεκάδων άλλων έργων συγκοινωνιακής υποδομής (και όχι μόνο), θεωρείται ο θεμελιωτής του εκσυγχρονισμού της πατρίδος μας. Μάλιστα και για την περιοχή μας οραματίσθηκε και την κατασκευή της γέφυρας στο Ρίο (που φέρει και σωστά το όνομά του), αλλά και ξεκίνησε τη μελέτη του δρόμου από Κατάκολο προς Ολυμπία και Τρίπολη, μέσω Λαγκαδίων, μέχρι τις  Μυκήνες. Κι όλα αυτά, χωρίς ΕΣΠΑ, χωρίς  ταμείο ανάκαμψης, χωρίς τις σύγχρονες οικονομικοτεχνικές δυνατότητες. ΄Ετσι, για να γίνονται οι συγκρίσεις.

          Για τη σημερινή κατάσταση στις δημόσιες συγκοινωνίες, η τραγωδία με το σιδηρόδρομο, η τριτοκοσμική εικόνα σε πολλά αεροδρόμια και λιμάνια της χώρας, η πιθανολογούμενη λειτουργία «καρτέλ», που φέρνει την ακρίβεια στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, μαζί με τα σοβαρά προβλήματα στο οδικό δίκτυο, συνθέτουν μια απαράδεκτη κατάσταση για ευρωπαϊκή χώρα, παρότι υπάρχουν τα αναγκαία χρηματοδοτικά εργαλεία.

          Ιδιαίτερα για την Πελοπόννησο, η αναστολή λειτουργίας, η εγκατάλειψη και οι βανδαλισμοί στο σιδηροδρομικό δίκτυο, η απουσία χρονοδιαγράμματος και προοπτικής για την ολοκλήρωση των κύριων οδικών αξόνων (Πύργος-Τσακώνα, Ολυμπία-Τρίπολη ή Μεγαλόπολη, Σπάρτη-Γύθειο, ανατολικός άξονας κλπ), η καθυστέρηση, πάνω από 20 χρόνια, για την κατασκευή του σταθμού υπεραστικών λεωφορείων στον Ελαιώνα (σταθμός ΜΕΤΡΟ) και αρκετά άλλα, δημιουργούν συνθήκες υπανάπτυξης για την περιοχή.

          Η επαναλειτουργία του τρένου στην Πελοπόννησο αποτελεί την πρώτη, την κύρια αναπτυξιακή προτεραιότητα , για λόγους τουριστικούς και ασφαλώς μείωσης του κόστους των χερσαίων μεταφορών. Αυτό θυμάμαι πως ήταν βασικό αίτημα του αείμνηστου Στ. Δέμου, όταν αποφάσιζε την κατασκευή της φαρμακοβιομηχανίας του στην Τρίπολη.΄Ομως, παρότι η προηγούμενη περιφερειακή αρχή χρηματοδότησε την επαναλειτουργία της γραμμής μέχρι το Ναύπλιο και η Ε.Ε. συμφώνησε, δεν υπήρξε η αναγκαία ώθηση από την κυβέρνηση, ούτε η στοιχειώδης υποστήριξη από το διαλυμένο ΟΣΕ,  γιατί προφανώς απουσίαζε η  πολιτική βούληση.

          Πέρα όμως από την άμεση κατασκευή του σταθμού υπεραστικών λεωφορείων στον Ελαιώνα και την προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών, την ορθολογική διαχείριση των 45 εκατομ. ευρώ για τη βελτίωση του οδικού δικτύου στην Πελοπόννησο, που εξασφάλισε, μελέτησε και δημοπράτησε η  προηγούμενη περιφερειακή αρχή, απαιτείται η αγορά και η διάθεση ηλεκτρικών λεωφορείων για την εσωτερική συγκοινωνία στην περιφέρεια, κατά το αντίστοιχο της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, με την αξιοποίηση της οργάνωσης και των δυνατοτήτων των ΚΤΕΛ.

          Μπορεί η Πελοπόννησος να βιώνει μια δύσκολη πραγματικότητα σήμερα, με φτώχεια, πληθυσμιακή συρρίκνωση, επενδυτική άπνοια και απώλεια ευκαιριών, έχει όμως κάθε δυνατότητα ορθολογικής ανάπτυξης, αρκεί να γίνουν τα αναγκαία έργα συγκοινωνιακής υποδομής, ώστε να αξιοποιηθούν τα τεράστια συγκριτικά της  πλεονεκτήματα. 

          Ενόψει λοιπόν της προεκλογικής περιόδου, η κρατική ανεπάρκεια, η έλλειψη στρατηγικής και διαφάνειας, η σπατάλη των πόρων και τα φαινόμενα διαφθοράς, προφανώς, θα έχουν τη θέση και το ρόλο τους στην κομματική αντιπαράθεση.

          Αυτό όμως που προέχει  είναι η ρητή πολιτική δέσμευση των κομμάτων εξουσίας, τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης και η αξιόπιστη πρόταση  εύρεσης των αναγκαίων πόρων, για την υλοποίηση των αναγκαίων συγκοινωνιακών έργων στην Πελοπόννησο, που αποτελούν τη βασική προϋπόθεση της ανάπτυξης.

          Συμπερασματικά, η πολιτική του αείμνηστου Τρικούπη, με το τρένο, τα λιμάνια, τον Ισθμό και το οδικό δίκτυο, που υπήρξε ταυτόσημη με τον εκσυγχρονισμό και την πρόοδο στην Πελοπόννησο, πρέπει να βρει και σήμερα μιμητές. Και η επαναλειτουργία του τρένου απαιτείται να ‘ναι η πρώτη και αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα.

pan.e.nikas@gmail.com

Εντός του 2025 στοχος η έναρξη εργασιών για την Νέδα από Δήμο Ζαχάρως και Δασαρχείο Ολυμπίας

 


ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ 2025 θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες σχετικά με τις προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης και βελτίωσης στο μονοπάτι που οδηγεί στους καταρράκτες της Νέδας, από τον Δήμο Ζαχάρως σε συνεργασία με το Δασαρχείο Ολυμπίας. Ωστόσο η Τριφυλία απουσιάζει από τον σχεδιασμό αυτό για το μεγαλύτερο αξιοθέατο της περιφέρειας.


Βελτίωση του μονοπατιού της Νέδας για ασφάλεια

Ο Δήμος Ζαχάρως και το Δασαρχείο Ολυμπίας ξεκινούν ένα έργο ύψους 140.000 ευρώ για τη συντήρηση και βελτίωση του μονοπατιού που οδηγεί στους καταρράκτες της Νέδας. Η παρέμβαση αυτή κρίνεται απαραίτητη μετά από δύο πρόσφατα σοβαρά ατυχήματα: τον θανάσιμο τραυματισμό ενός τετράχρονου παιδιού και τον σοβαρό τραυματισμό ενός 60χρονου πεζοπόρου.

Τι προβλέπεται να γίνει:

  • Διαπλάτυνση: Το μονοπάτι θα διαπλατυνθεί στα 1,5 μέτρα, επιτρέποντας την ασφαλή διέλευση δύο πεζοπόρων ταυτόχρονα.

  • Σκαλοπάτια: Θα κατασκευαστούν σκαλοπάτια στα σημεία που είναι απαραίτητα. Παράλληλα θα υπάρουν δεικλίδες ασφαλείας για τους επισκέπτες και περιπατητές στην περιοχή.

  • Προστατευτικά: Θα τοποθετηθούν ξύλινα κιγκλιδώματα ως προστατευτικό στηθαίο στην κατηφόρα και χειρολισθήρες στην ανηφόρα για στήριξη.

Στόχος των εργασιών είναι η βελτίωση της προσβασιμότητας και η μείωση του κινδύνου ολισθήσεων και πτώσεων, διατηρώντας ταυτόχρονα τον φυσικό χαρακτήρα της περιοχής. Η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη και τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα. Οι αρμόδιες υπηρεσίες θα ανακοινώσουν το ακριβές χρονοδιάγραμμα των εργασιών.

Η ακμάζουσα, ζωντανή και όμορφη πόλη το 1918 στα Φιλιατρά αναδείθηκε σε εκδήλωση στο Δημαρχείο

 


Την ακμάζουσα, ζωντανή και όμορφη πόλη των Φιλιατρών το 1918, μέσα από αναμνήσεις του πατέρα της, μαθητή του τότε Γυμνασίου, παρουσίασε το βράδυ της Πέμπτης, κάτω από το Ρολόι στην πλατεία Δημαρχείου
Φιλιατρών, η νομικός και συγγραφέας Ελένη Τσαμαδού, σε εκδήλωση που διοργάνωσαν ο Όμιλος Δράσεων και Πολιτισμού και η Δανειστική Βιβλιοθήκη.

Σχετικά οι διοργανωτές αναφέρουν: «Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η εκδήλωση που διοργάνωσε ο Όμιλος και η Δανειστική βιβλιοθήκη, κάτω από το χαρακτηριστικό τοπόσημο των Φιλιατρών, το  πανέμορφο ρολόι στην Πλατεία του Δημαρχείου Φιλιατρών. Η προσκεκλημένη μας, κα Ελένη Τσαμαδού, νομικός και συγγραφέας, παρουσίασε με ζωντάνια και όμορφο αφηγηματικό λόγο την εικόνα των Φιλιατρών το 1918, μέσα από τις αναμνήσεις του πατέρα της, Γεώργιου Καλογερόπουλου, αρεοπαγίτη, αλλά και καταξιωμένου λογοτέχνη με το ψευδώνυμο Θέμης Τριφύλλιος, μαθητής τότε του Γυμνασίου Φιλιατρών. Η συρραφή των σκόρπιων χειρόγραφων σημειώσεών του, που επιμελήθηκε η συγγραφέας, ανέδειξαν τα Φιλιατρά της εποχής εκείνης ως μια ακμάζουσα, ζωντανή και όμορφη πόλη, που ήταν το κέντρο της εκπαίδευσης στη Δυτική Μεσσηνία, στο Γυμνάσιο της οποίας φοιτούσαν μαθητές απ’ όλη την Τριφυλία, ακόμα και από τη Χώρα και την Πύλο.

Τα ενδιαφέροντα στοιχεία της παρουσίασης (ονόματα, καταστήματα, τρόπος ζωής των μαθητών της εποχής, περιγραφή του Γυμνασίου, αλλά και κτηρίων, της πλατείας, του σιντριβανιού κ.λπ.) η κα Τσαμαδού τα παρέδωσε στο τέλος της εκδήλωσης με χαρά, έπειτα από αίτημά του, στο δάσκαλο και από τους υπεύθυνους του Μουσείου Σχολικής Ζωής, Παναγιώτη Μιχαλακόπουλο». ΠΗΓΗ

Τοποθετήσεις διευθυντών σε δημοτικά σχολεία για Κυπαρισσία, Πύλο, Γαργαλιάνους και Καλαμάτα

 


Στα συγχωνευμένα δημοτικά σχολεία της Κυπαρισσίας και της Πύλου, μετά την ΚΥΑ (ΦΕΚ Β’ 4552/20.08.2025), ορίστηκαν διευθυντές από 1/9/2025. Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Πύλου τοποθετείται η Ευσταθία Πολυχρόνη (ΠΕ70), ενώ στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κυπαρισσίας τοποθετείται ο Κωνσταντίνος Κουμανζέλης (ΠΕ70). Η απόφαση φέρει αριθμό πρωτοκόλλου 4280 και προβλέπει θητεία έως 31/7/2027.

Παράλληλα, καλύφθηκε η κενή θέση διευθυντή στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Γαργαλιάνων με την Ολυμπία Αρναουτίδου (ΠΕ70), σύμφωνα με την απόφαση 4281. Η τοποθέτηση έγινε κατόπιν συμπληρωματικής δήλωσης προτίμησης και έχει ισχύ από 1/9/2025, με θητεία έως 31/7/2027.

Για τις θέσεις υποδιευθυντών, με την απόφαση 4282 τοποθετούνται ο Κωνσταντίνος Χρυσανθακόπουλος (ΠΕ06) στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας και η Γεωργία Μπελογιάννη (ΠΕ70) στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Κυπαρισσίας. Η ανάληψη υπηρεσίας ορίζεται για 1 και 2 Σεπτεμβρίου 2025 και η θητεία λήγει στις 31/7/2027.

Με ξεχωριστή απόφαση (4283) τοποθετείται υποδιευθυντής στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κυπαρισσίας, ο Νικόλαος Λαμπρόπουλος (ΠΕ70), επίσης με ισχύ από 1/9/2025 και λήξη θητείας στις 31/7/2027.

Σύμφωνα με τις αποφάσεις, οι τοποθετούμενοι διαγράφονται από τους αξιολογικούς πίνακες διευθυντών/υποδιευθυντών, παραιτούνται από τυχόν άλλες θέσεις στελεχών που κατέχουν και λαμβάνουν τα προβλεπόμενα επιδόματα. Η ανάληψη καθηκόντων πρέπει να γίνει εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών μετά την κοινοποίηση.

Πελοπόννησος: Έκρηξη στην οικοδομή τον Μάιο παρά τις ετήσιες πιέσεις

 


Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Μάιο του 2025, η Πελοπόννησος ξεχώρισε ανάμεσα στις περιφέρειες της χώρας με τη μεγαλύτερη αύξηση οικοδομικής δραστηριότητας.

  • Ο αριθμός οικοδομικών αδειών ανήλθε σε 284, από 179 τον Μάιο 2024, καταγράφοντας άνοδο 58,7%.
  • Η επιφάνεια των αδειών έφτασε τα 50.348 τ.μ., έναντι 30.037 τ.μ. το 2024, σημειώνοντας αύξηση 67,6%.
  • Ο όγκος κατασκευών ανήλθε σε 193.440 m³, από 116.259 m³ πέρυσι, δηλαδή άνοδος 66,4%.

Η επίδοση αυτή κατατάσσει την Πελοπόννησο στις κορυφαίες περιφέρειες για τον συγκεκριμένο μήνα, ξεπερνώντας σημαντικά περιοχές όπως η Αττική (+27,3% σε άδειες) και η Κεντρική Μακεδονία (+12,1%).

Η εικόνα στο δωδεκάμηνο Ιούνιος 2024 – Μάιος 2025

Παρά τη θετική συγκυρία του Μαΐου, η συνολική εικόνα του τελευταίου έτους είναι πιο συγκρατημένη:

  • Οι οικοδομικές άδειες μειώθηκαν από 2.919 σε 2.775 (-4,9%).
  • Η επιφάνεια έπεσε από 650.004 τ.μ. σε 538.671 τ.μ. (-17,1%).
  • Ο όγκος παρουσίασε πτώση από 2.562.293 m³ σε 2.141.768 m³ (-16,4%).

Η μείωση αυτή ευθυγραμμίζεται με την πανελλαδική τάση, καθώς στο ίδιο διάστημα η χώρα συνολικά κατέγραψε πτώση -3,9% στις άδειες-8,3% στην επιφάνεια και -8,3% στον όγκο.

Το πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025

Στο διάστημα αυτό, η Πελοπόννησος συνέχισε να παρουσιάζει πιέσεις:

  • Οι άδειες μειώθηκαν από 1.388 σε 1.120 (-19,3%).
  • Η επιφάνεια υποχώρησε από 299.174 τ.μ. σε 185.467 τ.μ. (-38%).
  • Ο όγκος μειώθηκε από 1.150.480 m³ σε 700.032 m³ (-39,2%).

Παρά τη βουτιά αυτή, η ισχυρή ανάκαμψη του Μαΐου ενδέχεται να σηματοδοτεί μια νέα δυναμική στην οικοδομική δραστηριότητα της περιφέρειας.

Η Πελοπόννησος και οι άλλοι

  • Η Αττική σημείωσε αύξηση 27,3% στον αριθμό αδειών τον Μάιο, αλλά με μικρότερη ενίσχυση σε όγκο (56,5%).
  • Η Κρήτη εμφάνισε αύξηση 12,8% στις άδειες, αλλά εκρηκτική άνοδο στον όγκο (+186%).
  • Στη Στερεά Ελλάδα παρατηρήθηκε άνοδος 49,5% στις άδειες, αλλά με σημαντική πτώση σε επιφάνεια (-37,6%) και όγκο (-60,7%).

Η Πελοπόννησος, λοιπόν, δεν παρουσίασε μόνο αύξηση στον αριθμό αδειών, αλλά και ισόρροπη ενίσχυση σε επιφάνεια και όγκο, στοιχείο που δείχνει ουσιαστική κατασκευαστική κινητικότητα και όχι απλώς περισσότερες μικρές άδειες.

Τι δείχνουν τα στοιχεία για τον κλάδο

Η φετινή εικόνα αναδεικνύει δύο διαφορετικές τάσεις:

  • Βραχυπρόθεσμα, ο Μάιος 2025 αποτέλεσε μήνα-ρεκόρ για την Πελοπόννησο, με ισχυρή αύξηση οικοδομικής δραστηριότητας.
  • Μακροπρόθεσμα, η συνολική τάση στο 12μηνο και στο 5μηνο δείχνει ότι ο κλάδος παραμένει υπό πίεση, πιθανότατα λόγω οικονομικών παραγόντων, κόστους υλικών και επιβράδυνσης της αγοράς.

Η Πελοπόννησος αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα περιφέρειας με σημαντικές διακυμάνσεις στην οικοδομική δραστηριότητα: από την εντυπωσιακή αύξηση του Μαΐου μέχρι τις ετήσιες μειώσεις. Η εξέλιξη του κλάδου τους επόμενους μήνες θα δείξει αν η ανοδική τάση θα συνεχιστεί ή αν η πτώση του τελευταίου έτους θα επιβεβαιωθεί.

ΕΣΕΕ – Θερινές εκπτώσεις: Μόνο 1 στις 10 επιχειρήσεις είχε θετικό πρόσημο και στη Μεσσηνία

 


Οι θερινές εκπτώσεις δεν κατάφεραν να τονώσουν την αγορά. Απογοητευμένες από τις πωλήσεις τους κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, που ολοκληρώνονται στις 30 Αυγούστ
ου, εμφανίζονται σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις, σύμφωνα με τα αποτελέσματα πανελλαδικής έρευνας που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ.

Με αφορμή τα ευρήματα της έρευνας ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Σταύρος Καφούνης δήλωσε: «Τα αποτελέσματα των θερινών εκπτώσεων έρχονται να συμπληρώσουν το αρνητικό «σερί» της αγοράς από την αρχή του χρόνου. Έξι στις δέκα επιχειρήσεις κατέγραψαν πτώση πωλήσεων, γεγονός που αποτυπώνει τη συνεχιζόμενη αδυναμία τους να ανακάμψουν. Τα βασικά ορόσημα της χρονιάς -χειμερινές εκπτώσεις, πασχαλινή περίοδος και θερινές εκπτώσεις- χάθηκαν για τον κλάδο. Αυτό που μένει, εκτός από τον ισχνό τζίρο, είναι η ανησυχία χιλιάδων μικρομεσαίων και πολύ μικρών εμπορικών επιχειρήσεων για την πορεία των επόμενων μηνών. Η πολιτεία οφείλει να προχωρήσει σε άμεσες παρεμβάσεις, στηρίζοντας ουσιαστικά τις επιχειρήσεις που κρατούν ζωντανή την αγορά και την απασχόληση. Και, επιπλέον, ήρθε η ώρα να επαναξιολογήσουμε τον θεσμό των εκπτώσεων, ώστε να έχει θετικό αντίκτυπο σε επιχειρήσεις και καταναλωτές».

ΕΣΕΕ – Θερινές εκπτώσεις: Τα βασικά ευρήματα της έρευνας
  • Έξι στις 10 (59%) επιχειρήσεις στο λιανικό εμπόριο κατέγραψαν χειρότερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων συγκριτικά με πέρυσι, ενώ μόλις 1 στις 10, κυρίως πολύ μεγάλες επιχειρήσεις, κατέγραψαν θετικό πρόσημο
  • Ως εκ τούτου, σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (47%) εμφανίστηκαν λίγο έως καθόλου ικανοποιημένες από τις πωλήσεις τους κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων
  • Η επιθυμία προσέλκυσης καταναλωτών ωθεί 4 στους 10 επιχειρηματίες (37%) να διατηρήσουν τις χαμηλές τιμές και τις προσφορές και μετά το επίσημο πέρας αυτών, παρά το περιοριστικό θεσμικό πλαίσιο
  • Υπό αυτό το πρίσμα, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι 6 στις 10 επιχειρήσεις υιοθέτησαν ποσοστά εκπτώσεων άνω του 30%, με το «κλιμάκιο έκπτωσης» 31% – 40% να συγκεντρώνει την ισχυρότερη προτίμηση
  • Για σχεδόν 4 στις 10 επιχειρήσεις (38%) η περίοδος με την υψηλότερη αγοραστική κίνηση ήταν το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου, εύρημα που πιθανόν συνδέεται και με την έλλειψη ρευστότητας αλλά και τη χρονική συγκυρία καταβολής του επιδόματος αδείας /δώρου
  • Για 7 στις 10 επιχειρήσεις στις οποίες καταγράφηκαν χαμηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με την αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο πέρυσι, η μείωση διαμορφώθηκε έως 20%
  • Αντίθετα, για 2 στις 3 επιχειρήσεις που δήλωσαν αύξηση των πωλήσεων, η άνοδος δεν υπερέβη το 10% σε σχέση με πέρυσι
  • Δύο στις 3 επιχειρήσεις υιοθέτησαν τα ίδια, με το καλοκαίρι του 2024, ποσοστά εκπτώσεων
  • Οι μισές (47%) επιχειρήσεις πραγματοποίησαν εκπτώσεις σε όλα ανεξαιρέτως τα εμπορεύματα του καταστήματος
  • Επίσης οι μισές (51%) επιχειρήσεις κατέγραψαν χαμηλότερη επισκεψιμότητα σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο
  • Κατόπιν των παραπάνω, μόνο το 21% των επιχειρηματιών δήλωσε πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένο από την επισκεψιμότητα στα καταστήματα
Απαντήσεις επιχειρηματιών σε κρίσιμα Θέματα
  • Παρά την ενίσχυση των απομακρυσμένων πωλήσεων, το 45% των επιχειρηματιών δήλωσε πως οι πωλήσεις του φυσικού καταστήματος ήταν περισσότερες από τις ηλεκτρονικές. Αυτό το εύρημα υπογραμμίζει και τα κίνητρα που πρέπει να δοθούν για την περαιτέρω ψηφιακή ωρίμανση της αγοράς
  • Οι επιχειρηματίες αξιολογούν την ακρίβεια, την αύξηση του λειτουργικού κόστους, το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα για αγορές και την αύξηση των τιμών προμηθευτών ως τα πλέον σημαντικά προβλήματα με αρνητική επιβάρυνση
  • Τρεις στις 4 επιχειρήσεις (74%) σημειώνει πως το λειτουργικό της κόστος έχει διογκωθεί περισσότερο από 10% από τις αρχές του έτους έως σήμερα
  • Στο πλαίσιο αυτό, το 67% των επιχειρηματιών δηλώνει από Καθόλου έως Λίγο ανακουφισμένο από τα μέτρα στήριξης έναντι των ανατιμήσεων και αύξησης του ενεργειακού κόστους
Διαβάστε όλη την έρευνα εδώ.

Περιμένουν τον Τσίπρα στη Μεσσηνία και το κόμμα Σαμαρά – Αμηχανία στο τοπικό ΠΑΣΟΚ για την Κεντροαριστερά

 


Πολιτικά πρόσωπα από τη Μεσσηνία, που το προηγούμενο χρονικό διάστημα …φλέρταραν με τα ψηφοδέλτια κεντροαριστερών κομμάτων, έχουν «παγώσει» τις συζητήσεις, περιμένοντας τις τελικές αποφάσεις Τσίπρα.

Αν και εφόσον ο πρώην Πρωθυπουργός προχωρήσει στην ίδρυση κόμματος , όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, τότε τα συγκεκριμένα στελέχη, ως πρώτη επιλογή, θα έχουν το κόμμα Τσίπρα.

ΠΑΣΟΚ

Για ανεξήγητούς λόγους, μετά το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, στο ΠΑΣΟΚ Μεσσηνίας επικρατεί …προβληματισμός.

Τα «κοστούμια», για την ώρα, μπήκαν στην ντουλάπα.

Δήμος Καλαμάτας

Εξακολουθεί η έντονη κινητικότητα στα …πέριξ του δήμου Καλαμάτας, καθώς σύμφωνα με διαρροές, οι συζητήσεις για τη δημιουργία νέου συνδυασμού συνεχίζονται.

Οι ίδιες διαρροές αναφέρουν ότι στο επίκεντρο, για τη θέση του επικεφαλής, βρίσκεται πρόσωπο που έχει «περάσει» από τα έδρανα του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας.

Πάντως, όσοι γνωρίζουν καλά τα του μεγαλύτερου δήμου της Μεσσηνίας, εξακολουθούν να πιστεύουν ότι «κλειδί» των επερχόμενων εξελίξεων θα είναι οι αποφάσεις του Αντώνη Σαμαρά και το αν ο Μεσσήνιος πολιτικός θα προχωρήσει σε πολιτική κίνηση.

«Άλμα»

Πληροφορίες εμφανίζουν πρωτοκλασάτο στέλεχος της δημοτικής αρχής Καλαμάτας να συζητά το ενδεχόμενο μεταπήδησής στην περιφέρεια Πελοποννήσου.

Νέα Δημοκρατία

Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Δημήτρης Πτωχός, είναι δεδομένο ότι δεν θα έλεγε «όχι» σε μια νέα πολιτική πρόκληση, πέρα από την αυτοδιοίκηση.

Ωστόσο, στην παρούσα φάση, που το εσωτερικό της ΝΔ μοιάζει με «εμπόλεμη ζώνη», τα ρίσκα και οι απώλειες που μπορεί να προκύψουν από το «επόμενο βήμα» φαίνεται ότι «φρενάρουν» τις φιλοδοξίες του εκ Μεσσήνης ορμώμενου πολιτικού.