Pages

Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2025

Καίρια παρέμβαση Ιωάννη Κωσταντόπουλου για το Νοσοκομείο και τον ξεχασμένο σιδηρόδρομο

 


ΔΗΜΟΣΙΑ παρέμβαση για το Νοσοκομείο και το τρένο έκανε ο ενεργός πολίτης και ιατρός Ιωάννης Κωσταντόπουλος με αφορμή τα 2 αυτά θέματα που απασολούν την κοινή γνώμη, αναφέροντας χαρακτηριστικά: 
"Αγωνιζόμαστε να κρατηθεί το Νοσοκομείο ως Ανεξάρτητη Νοσηλευτική Μονάδα και χάνουμε κάτι από την Ιστορία μας!!!

Και η πόλη τι κάνει;

Το Νοσοκομείο πηγή ζωής για την Τριφυλία....

Το τραίνο ( Μουτζούρης ) μέρος της Ιστορίας μας...

Να λέμε ομως τα πράγματα με το όνομα τους

Τόσα χρόνια σάπιζε και κανείς σύλλογος άλλα πρωτίστως η δημοτική μας αρχή με τους τοπικούς συμβούλους δεν είχαν ενδιαφερθεί να το προστατεύουν και να το εκθέσουν σε κάποιο χώρο. 

Τώρα προς τι τα δάκρυα και οι διαμαρτυρίες!!!

Το ίδιο θα γίνει με το κτίριο της Εθνικής,  ίσως αργότερα και με το Νοσοκομείο. 

Αν δεν μπορείτε να σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων και να αντισταθείτε στην συρρίκνωση της Τριφυλίας αναλάβετε τις ευθύνες σας.

Πέστε δεν μπορούμε!!!

Δεν είναι όμως μονο η Κυπαρισσία , είναι τα Φιλιατρά που αλλάζουν ( βουλιαζουν) ταυτότητα χωρίς υπηρεσίες υγείας και χωρις κάποιες δημόσιες υπηρεσίες. Είναι οι Γαργαλιάνοι με τα ίδια προβλήματα."

Ιστορικές Αναφορές στον Ελληνισμό του Πόντου " συγκίνησαν σε εκδήλωση στα Φιλιατρά

 


11/10/2025.

Μία όμορφη μουσικό χορευτική βραδιά από τον Σύλλογο Φιλοπροόδων Φιλιατρών και το Σύλλογο των απανταχού Αρμενέων στο Βορρέειο Πνευματικό Κέντρο με θέμα " Ιστορικές Αναφορές στον Ελληνισμό του Πόντου "

Την εκδήλωση πλαισίωσαν  τα  χορευτικά τμήματα του πολιτιστικού συλλόγου Αργυρούπολης και του Συλλόγου Φιλοπροόδων Φιλιατρών. Στην Ιστορία του Πόντου αναφέρθηκε ο υποψήφιος  διδάκτορας Λαογραφίας στο ΕΚΠΑ, Ιστορικός – Κ.Φ.Α Ιωακείμ Καρεπίδης παρουσιάζοντας  τη μακραίωνη πορεία του ποντιακού ελληνισμού, τις πολιτισμικές του παρακαταθήκες αλλά και τις τραγικές σελίδες που σημάδεψαν την ιστορία του

Πολλά συγχαρητήρια γι' αυτήν την συνεργασία.

Με… "μπαλώματα" προώρησε η αποκατάσταση οδοστρώματος σε δρόμους της Κυπαρισσίας

 Με....μπαλώματα προσπαθεί να κατευνάσει την αγανάκτηση των οδηγών ο Δήμος Τριφυλίας καθώς ήταν χρόνια τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η δημοτική οδοποιΐα στην πόλη της Κυπαρισσίας, πραγματοποιώντας συνεργασίες οδοστρωσίας οι οποίες ευτυχώς είναι ικανοποιητικές σε σημεία που θύμιζαν βομβαρδισμένη περιοχή μέσα στην πόλη. 



Η μεγαλύτερη παρέμβαση πραγματοποιήθηκε όπως είχαμε επισημάνει σε πολλά ρεπορτάζ μας στην οδό Λαμπροπούλου με τη συμβολή της με την Ελευθερίου Βενιζέλου, ενώ παρεμβάσεις σημειώθηκαν κοντά στην περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού του ΟΣΕ μπροστά από ξενοδοχείο, αλλά και στην είσοδο της Κυπαρισσίας όπου εκεί κανονικά κάποια στιγμή θα πρέπει να γίνουν αισθητικές παρεμβάσεις λόγω του γεγονότος ότι διχοτομείται ο δρόμος ως κόμβος. Οι οδηγοί βέβαια αναμένουν να γίνουν κι άλλες παρεμβάσεις μέσα στην πόλη της Κυπαρισσίας προκειμένου να υπάρχει έστω και μερική αποκατάσταση του φθαρμένου οδοστρώματος

Σε αυτές τις περιοχές της Μεσσηνίας-Τριφυλίας περιοδεύει αυτή την εβδομάδα η Κινητή Αστυνομική Μονάδα

 


Ανακοινώνεται ότι για την επόμενη εβδομάδα (από 13 Οκτωβρίου έως 19 Οκτωβρίου 2025) τα δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Πελοποννήσου όσον αφορά στη Μεσσηνία θα είναι τα ακόλουθα:

Διεύθυνση Αστυνομίας ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Δευτέρα (13.10.2025) απογευματινές ώρες

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: Καλαμάτα – Νέδουσα – Αλαγονία – Πηγές – Αρτεμισία – Λαδάς – Άνω Καρβέλι – Κάτω Καρβέλι – Περιβολάκια – Ελαιοχώριο

Τρίτη (14.10.2025) απογευματινές ώρες

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: Καλαμάτα – Καρνάσι – Δασοχώρι – Άνω Μέλπεια – (οικ. Διμάνδρα) – Σύρριζο – Στάσιμο – Κακαλέτρι – οικ. Μαρίνα (Επιστροφή Διμάνδρα) – Ψάρι – Χρυσοχώρι – Χαλκιάς – Κούβελα

Τετάρτη (15.10.2025) απογευματινές ώρες

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: Καλαμάτα – Φλεσσιάδα – Ποταμιά – Παλαιό Λουτρό – Κάτω Βούταινα – Βούταινα – Μάκραινα – Παλαιά Βρύση – Κουλκάδα – Κεφαλόβρυσο – Τριπύλα – Ραπτόπουλο

Πέμπτη (16.10.2025) πρωινές ώρες

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: Καλαμάτα – Εξωχώρι – Σαϊδόνα – Καστάνια – Καρυοβούνι – Μηλέα – Πλάτσα – Νομιτσί – Θαλάμες – Λαγκάδα – Αγ. Νίκωνας

Παρασκευή (17.10.2025) πρωινές ώρες

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: Καλαμάτα – Πρόδρομος – Αγαλιανή – Κυπαρισσία – Φιλιατρά – Χριστιανούπολη  – Πλάτη  – Περδικονέρι – Στασιό – Ξηρόκαμπος – Αρμενιοί  – Βρύσες – Μουριατάδα – Σελλά  και Αετός

Σάββατο (18.10.2025) πρωινές ώρες

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: Καλαμάτα – Βασιλικό – Κόκλα – Κοπανάκι – Άγιος  Γεώργιος – Ψάρι – Δώριο

 
Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

ΜΕΙΩΣΗ μέχρι και 40 % στο ελαιόλαδο της Τριφυλίας προβληματίζει τους παραγωγούς


 
Οι πρώτες εκτιμήσεις από τους συνεταιριστές της Τριφυλίας και τους τοπικούς παραγωγούς μιλούν για πτώση έως και 40 % στις τιμές του ελαιολάδου φέτος — τάση που προκαλεί έντονη ανησυχία στον αγροτικό κόσμο. Τα μέλη των συνεταιρισμών επισημαίνουν ότι παρά τις αγώνες, ο ανταγωνισμός από εισαγόμενα μείγματα, το διογκούμενο κόστος παραγωγής και η έλλειψη αποτελεσματικών ελέγχων δρα μακροπρόθεσμα.

Από την πλευρά τους, πρόεδροι συνεργατικών οργανώσεων αναφέρουν ότι η αγορά ήδη «καλλιεργεί» προσδοκίες για μεγάλες εκπτώσεις στην τιμή. Σημειώνουν ότι αν δεν εφαρμοστούν αυστηροί έλεγχοι ταυτότητας και ποιότητας, υπάρχει κίνδυνος προϊόντα ξένης προέλευσης να «βαφτούν» ως ελληνικά και να ρίξουν περαιτέρω την αγορά.

Παρά την παρούσα δυσμενή συγκυρία, οι παραγωγοί επιμένουν ότι η λύση περνάει μέσα από συλλογική δράση, διαφάνεια και κρατική στήριξη. Ζητούν άμεσες ρυθμίσεις για τη διαμόρφωση δίκαιων τιμών, ελέγχους στην αλυσίδα εφοδιασμού και ενίσχυση των συνεταιριστικών δομών.

Πηγή: eleftheriaonline.gr

Διπλή δολοφονία στη Φοινικούντα: Νέα στοιχεία «καίνε» τον δράστη – Δύο άτομα στο σκούτερ και η διαδρομή σε Κυπαρισσία και Ζαχάρω

 


Νέα κρίσιμα στοιχεία φέρνει στο φως η έρευνα για τη διπλή δολοφονία στη Φοινικούντα Μεσσηνίας, με τις αρχές να βρίσκονται πλέον πολύ κοντά στην ταυτοποίηση του δράστη. Η Ελληνική Αστυνομία (ΕΛ.ΑΣ.) έχει εντοπίσει ότι το λευκό σκούτερ που χρησιμοποιήθηκε πριν και μετά το φονικό, έφερε πλαστή πινακίδα κυκλοφορίας, γεγονός που επιβεβαιώθηκε μέσα από οπτικό υλικό από κάμερες ασφαλείας κατά τη διαδρομή του προς την Αττική.

Οι αστυνομικοί της Διεύθυνσης Ανθρωποκτονιών εξετάζουν καταγραφές από κάμερες σε Ηλεία, Αχαΐα και Κορινθία, όπου το δίκυκλο εμφανίζεται καθαρά, με τις πινακίδες να μην αντιστοιχούν σε πραγματικό όχημα. Παράλληλα, σύμφωνα με πηγές της ΕΡΤ, οι αρχές έχουν ήδη ταυτοποιήσει τη μάρκα και το μοντέλο του σκούτερ, αναζητώντας το σημείο όπου ο νεαρός εκτελεστής ενδέχεται να το έκρυψε μετά την πράξη του.

Το κρίσιμο βίντεο και οι δύο αναβάτες

Ιδιαίτερη σημασία δίνουν οι αστυνομικοί στα βίντεο από κάμερες ασφαλείας δύο πρατηρίων καυσίμων, σε Κυπαρισσία και Κόρινθο, όπου ο δράστης σταμάτησε για να ανεφοδιαστεί. Από την ανάλυση των πλάνων προκύπτει ότι επέβαιναν δύο άτομα στο σκούτερ, γεγονός που ενισχύει το σενάριο ύπαρξης συνεργού.

Τα σωματομετρικά χαρακτηριστικά του ενός εκ των δύο ατόμων ταιριάζουν με την περιγραφή του αυτόπτη μάρτυρα, ανιψιού του ιδιοκτήτη του κάμπινγκ όπου διαπράχθηκε το έγκλημα, αλλά και με τον άνδρα που είχε πυροβολήσει με αεροβόλο τον 68χρονο στη Φοινικούντα στις 7 Σεπτεμβρίου.

Οι κάμερες δείχνουν το σκούτερ να κινείται αρχικά με δύο επιβαίνοντες, οι οποίοι φορούν κράνη, ωστόσο σε μεταγενέστερο σημείο της διαδρομής φαίνεται να απομένει μόνο ένας αναβάτης, γεγονός που ενδέχεται να αποδεικνύει ότι ο συνεργός εγκατέλειψε τον δράστη λίγο πριν τη δολοφονία.

Τα σενάρια της Αστυνομίας και το κίνητρο

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αναλυτές του Ανθρωποκτονιών εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο η εκτέλεση να ήταν συμβόλαιο θανάτου, χωρίς ωστόσο να συνδέεται με οργανωμένο έγκλημα, καθώς ο δράστης έχει κάνει πολλά και καθοριστικά λάθη που διευκολύνουν τον εντοπισμό του.

Η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ. Κωνσταντία Δημογλίδου, δήλωσε σε τηλεοπτική εκπομπή ότι «έχουμε οπτική επαφή με τον δράστη – οι κάμερες τον έχουν καταγράψει», διευκρινίζοντας πως δεν έχει αποκλειστεί η ύπαρξη συνεργού. Παράλληλα, σημείωσε ότι οι έρευνες επικεντρώνονται στην Αττική, όπου εκτιμάται ότι έχει καταφύγει ο δράστης μετά το φονικό.

Μαρτυρίες και αστυνομικές εκτιμήσεις

Ο δημοσιογράφος Βασίλης Λαμπρόπουλος επιβεβαίωσε ότι η ΕΛ.ΑΣ. «γνωρίζει σημαντικά στοιχεία για την παραμονή του δράστη στην Αθήνα, τον τρόπο που στρατολογήθηκε και πώς του ανατέθηκε η δολοφονία». Όπως ανέφερε, οι αστυνομικοί διαθέτουν σαφή εικόνα από κάμερες που κατέγραψαν τη διαδρομή του από Μεθώνη έως Πύλο και Φοινικούντα, και πλέον επιχειρούν να χαρτογραφήσουν τις τελευταίες κινήσεις του.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως η μοτοσικλέτα του δράστη διαθέτει χαρακτηριστικά γνωρίσματα – ιδιαίτερη διαμόρφωση και χρώμα – τα οποία ενδέχεται να αποδειχθούν καθοριστικά για την οριστική ταυτοποίησή του. «Η Αστυνομία έχει καταλήξει στο κίνητρο και στα πρόσωπα που εμπλέκονται, και δεν αποκλείεται μέσα στα επόμενα 24ωρα να υπάρξουν σημαντικές εξελίξεις», τόνισε

ΦΟΣΔΑ Πελοποννήσου: Νομική μάχη για τα «σπιτάκια ανακύκλωσης» με άρωμα σκανδάλου


 Στο επίκεντρο των συζητήσεων της χθεσινής συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΕΔ Πελοποννήσου βρέθηκαν οι κινήσεις του ΦΟΣΔΑ Πελοποννήσου αναφορικά με τη δημοσιονομική διόρθωση που επέβαλε το Υπουργείο Οικονομικών για το έργο προμήθειας και εγκατάστασης των γνωστών «σπιτιών ανακύκλωσης».

Σύμφωνα με την ενημέρωση, ο Φορέας Διαχείρισης Απορριμμάτων Πελοποννήσου προτίθεται να προσφύγει άμεσα στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ζητώντας αναστολή και ακύρωση της απόφασης που εκδόθηκε από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΕΔΕΛ). Η εν λόγω απόφαση προβλέπει την επιστροφή ποσού άνω των 10,5 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο είχε χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά κονδύλια.

Το έργο, που ξεκίνησε το 2020, αφορούσε την προμήθεια και εγκατάσταση πολυκέντρων ανακύκλωσης σε δημόσιους χώρους σε όλη την Πελοπόννησο, με στόχο την ενίσχυση της ανακύκλωσης και τη μείωση των απορριμμάτων.

Το πόρισμα της ΕΔΕΛ και οι ενστάσεις

Η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου έκρινε ότι κατά τη διαδικασία του διαγωνισμού δεν τηρήθηκαν οι κανόνες διαφάνειας και νομιμότητας, όπως ορίζονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα. Σύμφωνα με το πόρισμα, ο διαγωνισμός χαρακτηρίστηκε «φωτογραφικός», καθώς οι τεχνικές προδιαγραφές φέρεται να περιορίζουν τον ανταγωνισμό και να ευνοούν συγκεκριμένους υποψηφίους.

Επιπλέον, επισημάνθηκαν υπερκοστολογήσεις, με την ΕΔΕΛ να θεωρεί υπερβολικό το κόστος των 300.000 ευρώ ανά οικίσκο ανακύκλωσης. Η υπόθεση, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται ήδη υπό διερεύνηση από την Ευρωπαία Εισαγγελέα, γεγονός που προσδίδει ιδιαίτερη βαρύτητα στην εξέλιξή της.

Η νομική μάχη που ξεκινά

Αξίζει να σημειωθεί πως το Ελεγκτικό Συνέδριο είχε εγκρίνει αρχικά τον διαγωνισμό του έργου. Πλέον, το ίδιο όργανο θα κληθεί να εξετάσει τις προσφυγές των Φορέων Διαχείρισης Απορριμμάτων Πελοποννήσου και Κρήτης, οι οποίοι δηλώνουν ότι θα εξαντλήσουν κάθε ένδικο μέσο, εκφράζοντας παράλληλα την οικονομική αδυναμία επιστροφής του ποσού που τους ζητείται.

Ο ΦΟΣΔΑ Πελοποννήσου έχει ήδη αναθέσει την υπόθεση σε εξειδικευμένο νομικό γραφείο της Αθήνας, όπως ενημέρωσε ο Πρόεδρός του, Γιάννης Σμυρνιώτης, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της ΠΕΔ. Η διαδικασία θεωρείται πολύπλοκη και χρονοβόρα, με πιθανό τελικό σταθμό το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).

Οι εξελίξεις θα καθορίσουν όχι μόνο την οικονομική πορεία του ΦΟΣΔΑ, αλλά και την αξιοπιστία των ευρωπαϊκών προγραμμάτων στη διαχείριση απορριμμάτων στη χώρα.

Α’ ΤΟΠΙΚΗ: ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 3ης ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ, Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ


 Αναλυτικά, τα αποτελέσματα της 3ης αγωνιστικής, η βαθμολογία και η επόμενη αγωνιστική (4η), στο Πρωτάθλημα της Α’ Τοπικής, έχουν ως εξής:

Τα αποτελέσματα (3η αγωνιστική)

ΑΕ Μάνης – ΑΟ Φοινικούντας 1-0

Τέλλος Άγρας – Εράνη Φιλιατρών 1-1

ΑΟ Κυπαρισσίας – Ακρίτας Κορώνης 0-4

ΑΟ Διαβολιτσίου – Μεσσηνιακός 0-0

Παπαφλέσσας Χώρας – ΑΕ Λογγάς 3-4

ΑΟ Στενωσιάς – ΑΟ Ομόνοια 2-1

Θύελλα Χαρακοπιού – ΑΟ Καλλιθέας 6-0

ΑΟ Μεθώνης – Πάμισος Μεσσήνης 2-1

Η βαθμολογία (3η αγωνιστική)

1. Ακρίτας Κορώνης 7

2. ΑΟ Μεθώνης 7

3. Τέλλος Άγρας 7

4. Πάμισος Μεσσήνης 6

5. Θύελλα Χαρακοπιού 6

6. ΑΕ Λογγάς 6

7. Εράνη Φιλιατρών 5

8. ΑΟ Φοινικούντας 4

9. ΑΕ Μάνης 4

10. ΑΟ Στενωσιάς 4

11. ΑΟ Ομόνοια 3

12. Παπαφλέσσας Χώρας 3

13. ΑΟ Κυπαρισσίας 3

14. ΑΟ Διαβολιτσίου 1

15. Μεσσηνιακός 1

16. ΑΟ Καλλιθέας 0

Η επόμενη αγωνιστική (4η)

Τέλλος Άγρας – ΑΕ Μάνης

ΑΟ Φοινικούντας – ΑΟ Κυπαρισσίας

Εράνη Φιλιατρών – ΑΟ Διαβολιτσίου

Ακρίτας Κορώνης – Παπαφλέσσας Χώρας

Μεσσηνιακός – ΑΟ Στενωσιάς

ΑΕ Λογγάς – Θύελλα Χαρακοπιού

ΑΟ Ομόνοια – Πάμισος Μεσσήνης

ΑΟ Καλλιθέας – ΑΟ Μεθώνης

Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2025

Περί «κλοπής» μεσημεριάτικα του ιστορικού Μουτζούρη στον ΟΣΕ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ

 


Περί «κλοπής» μεσημεριάτικα του Μουτζούρη

-------------------------------------------------------

Του Γρηγόρη Χαλιακόπουλου 

Συγγραφέα - αρθρογράφου συνεργάτη μας

-------------------------------------------------------

Ο πολιτισμός μιας χώρας δεν διαχωρίζεται

σε κέντρο και περιφέρεια.  

Την ίδια εντιμότητα οφείλουν να έχουν 

οι πολιτικοί που εκλέγονται στην επαρχία, 

με τους συναδέλφους τους των Αθηνών, 

όπως τον ίδιο  τρόπο αντιμετώπισης 

θα πρέπει να τυγχάνουν οι πολίτες 

των μεγαλουπόλεων που στην πληθυσμιακή τους 

απαρίθμηση, υπερτερούν έναντι εκείνων 

που δεν ξεπερνούν ποσοστά χωρίου ή κωμοπόλεως.

------------------------------------------------------------

Πολύ δε περισσότερο, όταν ένας τόπος 

αδύναμος αριθμητικά, είναι απομακρυσμένος 

απ΄ την πρωτεύουσα με αποτέλεσμα 

το «στερητικό σύνδρομο» για πνευματική ψυχαγωγία 

να είναι μεγάλο.

Επομένως, η ίδρυση ενός «Μουσείου Σιδηροδρόμων» 

ή «Τραίνων» ή «Αυτοκινήτων αντίκας» 

δεν αποτελεί προνόμιο μόνο του «κλεινού άστεως», 

αλλά κάθε τοπικής κοινωνίας αν συνδέεται ιστορικά 

με τα εκθέματα ή τα διαθέτει ως κληροδοτήματα 

των υλικών και πνευματικών καταβολών της.

-------------------------------------------------------------

Η Κυπαρισσία υπήρξε επί έναν και πλέον αιώνα, 

ο τερματικός σταθμός της σιδηροδρομικής γραμμής 

Πειραιώς - Αθηνών – Πάτρας. 

Το ακρωνύμιο ΟΣΕ ερμηνεύεται 

ως Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος. 

Η Ελλάδα των Ελλήνων, κατείχε λοιπόν 

τα τραίνα των Ελλήνων. 

Ασχέτως του διαμελισμού του ΟΣΕ σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε 

και σε ότι άλλο ακολούθησε ή ακολουθεί, 

ο ιστορικός Μουτζούρης που εκτίθετο 

στον προαύλιο χώρο του κτηριακού συγκροτήματος 

«Σταθμός Κυπαρισσίας»,δεν αποτελεί 

περιουσιακό στοιχείο κανενός άλλου Μουσείου, 

πλην του τόπου που ανήκε.


Από κοινωνική χρησικτησία και μόνο,  

ο Μουτζούρης ταυτίζεται ως έμβλημα 

με την Τριφυλία εν συνόλω.


Γι αυτό και η έννοια της ιδιοκτησίας, 

καταργείται αυθωρεί και παραχρήμα, 

όταν ένα «ιστορικό έκθεμα» συνδέει 

το παρόν μιας τοπικής κοινωνίας 

με το παρελθόν ολάκερου του 20ου αιώνα.


Η αρπαγή του, αποτελεί εκδήλωση, 

πράξη και ενέργεια προσβολής των ανθρώπων 

που διατηρούσαν τον Μουτζούρη 

έστω και αραχνιασμένο στην έδρα του.


Ενίοτε οι  άγραφοι νόμοι, 

είναι ισχυρότεροι των γραπτών 

και κατοχυρωμένων με σφραγίδες 

και κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες.


Υπάρχουν σπίτια πολιτών 

που έχουν βγει στον πλειστηριασμό, 

με τις «νόμιμες» εταιρείες που τα διεκδικούν 

να μην τολμούν να ξεμυτίσουν στο φως του ήλιου, 

όταν οι συμπολίτες στέκονται αλληλέγγυοι 

κατά της βαρβαρότητας 

των τραπεζικών κυνικών οργανισμών.


Ο Μουτζούρης λοιπόν ανήκει στον Τριφυλιακό Λαό 

και κρίμα μέγιστο που εκλάπη μέρα μεσημέρι.


Όταν έγραφα πριν από δύο δεκαετίες 

το πρώτο παραμύθι μου «Το δάκρυ του Μουτζούρη», 

δεν φανταζόμουν πως κάποτε θα έκλαιγε πραγματικά 

το έμψυχο σιδερικό, μιας σιδηροδρομικής γραμμής 

που το εκπορνευμένο κράτος το παρέδωσε 

στα όρνεα του επιχειρηματικού εκσυγχρονισμού…


Πολύ περισσότερο δεν φαντάστηκα, 

ότι απ΄ τον  πρώην  τερματικό Σταθμό Κυπαρισσίας  

είναι τόσο εύκολο, μάλλον πανεύκολο, να αρπάζεις 

όποια ώρα γουστάρεις 

τις μνήμες μιας ολόκληρης περιοχής.

Παραμένει σε άθλια κατάσταση το γήπεδο Κυπαρισσίας σε αγώνες πρωταθλήματος

 


ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ το σχόλιο σε νεότερη ανάρτησή του για τα αθλητικά δρώμενα, του συμβούλου της Τοπικής κοινότητας Κυπαρισσίας που αναφέρει χαρακτηριστικά:
"Γήπεδο ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ της "ντροπής". Αγώνας πρωταθλήματος Α.Ο.Κ.- Α.Ο.ΚΟΡΩΝΗΣ. Συγχαρητήρια για το αθλητικό πνεύμα και τις φιλότιμες προσπάθειες των ποδοσφαιριστών και των δύο (2) ομάδων, να αγωνιστούν και ν'ανταπεξέλθουν στο καλύτερο αθλητικό "χωράφι" της Ελλάδος, προσφορά της Δημοτικής Αρχής Τριφυλίας στον αθλητισμό των νέων μας. Μετά το πέρας του αγώνα, οι "μπαλωματήδες" Αντιδ/ρχοι Τεχνικών Υπηρεσιών κaiΑθλητισμού Τριφυλίας, προσέφεραν στις δύο ομάδες από τρία (3) σακκιά πατάτες και δύο μάτσα μαρούλια, από τις καλλιέργειες του χωραφιού του γηπέδου. Συγχαρητήρια στην Δ. Αρχή, για την πρωτοποριακή διαφήμιση της Κυπαρισσίας μας.!!!."

Ο υπουργός υγείας με άδειο καλάθι για τα Νοσοκομεία Κυπαρισσίας- Καλαμάτας και προκλητικά χαμόγελα των καρεκλοκένταυρων

 


Αξίζει να το διαβάσετε. 

Ο υπουργός υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, αυτός ο τύπος με τα πολλά λεφτά, επισκέφτηκε το γενικό νοσοκομείο Καλαμάτας και όπως είπε τα βρήκε όλα τέλεια. Ο Άδωνις έχει τολμήσει να φερθεί με ασέβεια στο παρελθόν σε ανθρώπους που εργάζονται ΣΚΛΗΡΑ στο νοσοκομείο, σε γιατρούς και άλλα άξια μέλη του νοσοκομείου που πληρώνονται λίγα χρήματα για τη δύσκολη δουλειά τους. Τόλμησε ο Άδωνις να φωνάξει στους ήρωες των νοσοκομείων (νοσηλευτές, ιατρούς και λοιπό προσωπικό). Ο υπουργός υγείας με τα πολλά χιλιάρικα μισθό, τα βρίσκει όλα ζάχαρη, επειδή δεν ξέρει τι σημαίνει σκληρή δουλειά, επειδή ζει εκτός της πραγματικότητας. Κάποιοι κηφήνες εκλεγμένοι της Περιφέρειας, φωτογραφίζονται όπως βλέπετε μαζί του. 

Είναι οι γνωστοί της Περιφέρειας που θυμούνται την Τριφυλία και Μεσσηνία γενικότερα, μόνο για να μαζέψουν ψήφους και που μπαίνουν στην Εκκλησία λίγα λεπτά πριν από το Δι' ευχών σε μεγάλες θρησκευτικές εορτές. Έχουν και τους φωτογράφους παραδίπλα, να τους βγάζουν φωτογραφίες το καλό τους το προφίλ, για να φανούν ότι είναι καλοί χριστιανοί. Είναι αυτοί που δεν δίνουν ούτε ευρώ στον φτωχό, αυτοί που αν αρρωστήσει κάποιος δικός τους θα τον πάνε στο πανάκριβο ιδιωτικό νοσοκομείο.                  

Όλοι εμείς, οι φορολογούμενοι, πληρώνουμε ορισμένους κηφήνες,  έτσι να κάθονται και να παίρνουν κάμποσα χιλιάρικα το μήνα.  Δεν γενικεύω, αλλά μερικοί είναι κηφήνες και έρχονται στις περιοχές μας μόνο σε χορούς, πανηγύρια και προεκλογικά. 

Τα λέω όπως πάντα με θάρρος, γιατί ξέρω πολύ καλά τι μου γίνεται. Άλλωστε, δεν τους χρωστάω κάτι. Όσοι διορίστηκαν από δαύτους, ας τους επαινούν. Εγώ δεν έχω και καμιά υποχρέωση.        

Εμένα δεν με διόρισε κανείς, γι' αυτό θα λέω τα πράγματα όπως είναι, θετικά και αρνητικά. Ακούς εκεί τα βρήκε τέλεια ...            Αλλά φταίνε και οι διπλανοί του στη φωτογραφία που δεν του           είπαν πως πραγματικά έχει η κατάσταση. Τα νοσοκομεία στη χώρα, στην πλειοψηφία τους έχουνε προβλήματα και το προσωπικό δεν επαρκεί .. 

Διονύσιος Γεωργογιαννόπουλος - Απόφοιτος Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Χειροπέδες σε 25χρονο για τσιγαριλίκι σε Τοπική Κοινότητα της Τριφυλίας από την ΟΠΚΕ


Συνελήφθη
, χθες σύμφωνα με τις αρχές το απόγευμα, σε τοπική κοινότητα του δήμου Τριφυλίας, από αστυνομικούς της Β΄ Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής του Εγκλήματος (Ο.Π.Κ.Ε.) Μεσσηνίας, 25χρονος ημεδαπός.

Στην κατοχή του βρέθηκαν μικροποσότητα και τσιγαριλίκι κάνναβης, τα οποία κατασχέθηκαν. Προανάκριση διενεργεί το Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Καλαμάτας.

Ταυτοποιήθηκε πρώτη φορά υβρίδιο λύκου–σκύλου στην Ελλάδα αλλάζοντας την άγρια ζωή


 
Η περιβαλλοντική οργάνωση «Καλλιστώ» ανακοίνωσε την πρώτη επιστημονικά επιβεβαιωμένη περίπτωση υβριδίου λύκου–σκύλου στη χώρα. Η ταυτοποίηση προέκυψε μέσα από γενετικό έλεγχο 50 δειγμάτων λύκου από την ηπειρωτική Ελλάδα, όπου η ανάλυση DNA έδειξε σύνθεση 45% λύκου και 55% σκύλου. Η αποκάλυψη έγινε σε συνέδριο στην Αθήνα από τη βιολόγο της οργάνωσης, Αιμιλία Ιωακειμίδου.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η γενετική επιβεβαίωση απομακρύνει τις αμφιβολίες που συχνά δημιουργεί η εξωτερική εμφάνιση των ζώων. Παρόμοιες περιπτώσεις έχουν αναφερθεί διεθνώς, όμως τα υβρίδια λύκου–σκύλου αποδεικνύονται σπανιότερα απ’ όσο πιστευόταν. Η «Καλλιστώ» υπογραμμίζει ότι το εύρημα ενισχύει την ανάγκη συστηματικής παρακολούθησης των πληθυσμών και προσεκτικής διαχείρισης της επαφής άγριας πανίδας και οικόσιτων ζώων.

Τα τελευταία χρόνια ο πληθυσμός των λύκων στην Ελλάδα αυξάνεται, εξέλιξη που συνδέεται και με το καθεστώς προστασίας που ισχύει από τη δεκαετία του ’80. Πρόσφατη εξαετής μελέτη της οργάνωσης εκτιμά τον αριθμό τους περίπου σε 2.000 άτομα, στοιχείο που καθιστά κρίσιμη τη συνεχιζόμενη επιστημονική παρακολούθηση και την ενημέρωση των κατοίκων αγροτικών περιοχών για πρακτικές πρόληψης.

«Καθαρή Μεσσηνία» σε νησί της Δυτικής Μεσσηνίας- Φιλοξενεί δύτες στα πλαίσια υποθαλάσσιου καθαρισμού στη Σαπιέντζα


 
Η Aegean Rebreath, στο πλαίσιο του προγράμματος «Καθαρή Μεσσηνία» —μια πρωτοβουλία του Ιδρύματος Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου και της Costa Navarino— διοργανώνει μεγάλη δράση υποθαλάσσιου καθαρισμού στο νησί Σαπιέντζα το Σάββατο 11 και την Κυριακή 12 Οκτωβρίου. Η δράση ξεκινά και τις δύο ημέρες στις 10:00 το πρωί από το λιμάνι της Μεθώνης, με συμμετοχή εθελοντών δυτών και ομάδων πεδίου για την απομάκρυνση θαλάσσιων απορριμμάτων.

Την εξέλιξη της επιχείρησης θα παρακολουθήσει, μεταξύ άλλων, ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, το Σάββατο στις 11:30 π.μ.

Στόχος της δράσης είναι η προστασία της θαλάσσιας ζωής, η ανάδειξη καλών πρακτικών κυκλικής οικονομίας και η ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας για τη ρύπανση από πλαστικά και αλιευτικά εργαλεία.

Νέα παράταση κοροιδία- Αρχές του 2026 ανάδοχος για δίκτυα Φιλιατρινού Φράγματος


 
Για τα μεγάλα οδικά έργα της Μεσσηνίας, τα αντιπλημμυρικά της Καλαμάτας και τα φράγματα ενημερώθηκε χθες από τον υπουργό Υποδομών Χρίστο Δήμα ο αναπληρωτής υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Λαμπρόπουλος.

Το μόνο νεότερο για τα έργα από την συνάντηση είναι ότι για τα αρδευτικά δίκτυα του Φιλιατρινού Φράγματος αναμένεται ανάδοχος το πρώτο εξάμηνο του 2026. Αναλυτικά το ενημερωτικό σημείωμα του κ. Λαμπρόπουλου: «Επισκέφθηκα σήμερα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και συναντήθηκα με τον υπουργό κ. Χρίστο Δήμα, με τον οποίο συζητήσαμε για τον οδικό άξονα Τσακώνα – Πύργος, για τον άξονα Καλαμάτα – Μεθώνη, για τα Φράγματα Φιλιατρινό και Μηναγιώτικο, για τα αντιπλημμυρικά της Καλαμάτας και την έξοδο από τον Αυτοκινητόδρομο Τρίπολης – Καλαμάτας, στο ύψος της βιομηχανικής ζώνης Μελιγαλά.
Στην συνάντηση συμμετείχε και ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών κ. Δημήτρης Αναγνώπουλος.
Για τον οδικό άξονα Τσακώνα – Πύργος, με γνωστή τη Θέση του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, εξετάζονται εναλλακτικά σενάρια και με τον παραχωρησιούχο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για το πώς μπορεί να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί το έργο.
Στον οδικό άξονα Καλαμάτα – Μεθώνη οι εργασίες έχουν εντατικοποιηθεί και όλα βαίνουν καλώς.
Για τα Φράγματα, σε ό,τι αφορά το Μηναγιώτικο προχωρούν οι διαδικασίες και το Φιλιατρινό μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2026 θα υπάρχει ανάδοχος.
Για τα αντιπλημμυρικά της Καλαμάτας ,υπάρχουν τα χρήματα ενώ,
Για την έξοδο στον Μελιγαλά είναι σε εξέλιξη οι συζητήσεις με την ΜΟΡΕΑΣ ΑΕ
Ευχαρίστησα τον υπουργό Χρίστο Δήμα για την εποικοδομητική συζήτηση που είχαμε, εξέφρασε δε και την επιθυμία του, πιθανόν τον επόμενο μήνα να επισκεφθεί την Μεσσηνία.» Πηγή

Επαναλειτουργία και όχι διάλυση του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο άμεσα


 Στις 24/9/2025, το ΥΠΕΝ, μέσα από το μηχανισμό του ΤΕΕ, προκήρυξε προμελέτες κόστους 3,5 εκατομμυρίων ευρώ, για τη μετατροπή των μετρικών σιδηροδρομικών γραμμών Κορίνθου – Καλαμάτας και Κορίνθου – Μεγάρων σε ποδηλατόδρομ
ο! Πρόκειται για μία κίνηση πρόδηλης αποκάλυψης της κυβερνητικής πολιτικής διάλυσης του σιδηροδρόμου στη χώρα. Η Πρωτοβουλία για ένα Δημόσιο, Ασφαλή και Ποιοτικό Σιδηρόδρομο εκφράζει την κατηγορηματική της αντίθεση στα σχέδια αυτά και θα αγωνιστεί μαζί με τις τοπικές κοινωνίες για να μη ναρκοθετηθεί το μέλλον του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο.

Το σχέδιο που προωθείται είναι ένα σχέδιο καταστροφικής αλλοίωσης του σιδηροδρομικού δικτύου με τον επίπλαστο σκοπό δημιουργίας ποδηλατικής διαδρομής. Σχέδιο καταστροφής ενός δικτύου που αποτελεί κομμάτι της ιστορίας, της συλλογικής μνήμης και των κοινωνικών δεσμών της Πελοποννήσου, αλλά και μιας πολύτιμης υποδομής που μπορεί και πρέπει να επαναλειτουργήσει με σύγχρονες προδιαγραφές, προς όφελος των πολιτών. Η Πελοπόννησος έχει κάθε λόγο να διαθέτει ένα αξιόπιστο και ασφαλές μέσο μεταφοράς που θα συνδέει τα αστικά κέντρα με τα παράλια και την ενδοχώρα και αυτό είναι ο σιδηρόδρομος.

Η εγκατάλειψη του σιδηροδρόμου, αλλά και τα σχέδια για αλλαγή της χρήσης των δικτύων, είναι πολιτική επιλογή, ως συνέχεια των πολιτικών των τελευταίων δεκαετιών που οδήγησαν στην ιδιωτικοποίηση και τη διάλυση, ενός δημόσιου αγαθού που θα έπρεπε να εξυπηρετεί κοινωνικές ανάγκες. Η τελευταία αυτή εξέλιξη είναι το επιστέγασμα αυτών των πολιτικών και για αυτό γίνεται πρόχειρα, αβάσιμα, χωρίς διαβούλευση και με αλλότριους σκοπούς.

Αναλυτικά:

•Η σιδηροδρομική γραμμή είναι μόνο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας, περιλαμβάνεται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (TEN-T) και χαρακτηρίζεται ως ύψιστης περιφερειακής σημασίας από το Εθνικό και το Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο. Αντίθετα, η δημιουργία ποδηλατικής διαδρομής εις βάρος της σιδηροδρομικής δεν προκύπτει από κανέναν υπερκείμενο σχεδιασμό.

•Το τεράστιο κόστος 3,5 εκατ. ευρώ, μόνο για την εκπόνηση προμελέτης μετατροπής του σιδηρόδρομου σε ποδηλατόδρομο, και μάλιστα από ίδιους πόρους του Δημοσίου, δείχνει ότι καμία σχέση δεν έχει αυτό το έργο με ορθή διαχείριση πόρων ή το δημόσιο συμφέρον.

•Το κόστος της σιδηροδρομικής υποδομής μόνο στο δίκτυο Κόρινθος – Καλαμάτα ανέρχεται σε 2,5 – 3 δισ. ευρώ, ενώ το κόστος της συνολικής υποδομής σε όλη την Πελοπόννησο κυμαίνεται από 5 ως 6 δισ. ευρώ. Έχει επίσης γίνει ριζική ανακατασκευή και εκσυγχρονισμός με επιδομή βαρέος τύπου (80 εκατ. ευρώ από ΠΕΠ Πελοποννήσου 2004–2009). Η διάλυση μιας τέτοιας υποδομής συνιστά οικονομικό έγκλημα.

•Οι τοπικές κοινωνίες και αυτοδιοικήσεις έχουν ζητήσει την ανάταξη και επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου. Καμία διαβούλευση δεν έχει γίνει σε επιστημονικό ή τοπικό επίπεδο.

•Η δημιουργία ποδηλατικής διαδρομής εις βάρος της σιδηροδρομικής είναι καταστροφική για το περιβάλλον, γιατί ο πραγματικός σκοπός της κίνησης αυτής είναι η προστασία των συμφερόντων των εταιρειών διαχείρισης των πανάκριβων αυτοκινητοδρόμων της Πελοποννήσου, για να εξαλείψουν κάθε πιθανότητα εμφάνισης ανταγωνισμού στο μέλλον και να συνεχίσουν να βγάζουν εγγυημένα κέρδη εκατομμυρίων ευρώ από τα διόδια.

•Η σιδηροδρομική γραμμή της Πελοποννήσου αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα τεχνικά και πολιτιστικά έργα της νεότερης Ελλάδας. Από τα τέλη του 19ου αιώνα αποτέλεσε βασικό άξονα εμπορίου, συγκοινωνίας, εξυπηρετώντας μετακινήσεις πολιτών και προϊόντων σε ολόκληρη τη νότια Ελλάδα. Τώρα το 2025 στο βωμό εξυπηρέτησης μικρών και μεγάλων συμφερόντων κινδυνεύει με διάλυση.

•Η μετατροπή της υποδομής σε ποδηλατόδρομο είναι προσχηματική. Σε όλα τα επιτυχημένα παραδείγματα από το εξωτερικό, οι ποδηλατόδρομοι είναι αστικοί ή περιαστικοί. Όποτε έχουν μεγάλο μήκος, υποστηρίζονται από σιδηροδρομικούς σταθμούς για λόγους λειτουργικότητας και διασύνδεσης, δηλαδή τελείως αντίθετα από την πρόταση της διοίκησης του ΤΕΕ

•Παράλληλα με τη ναρκοθέτηση της μεταφορικής ικανότητας του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο μέσω του παραπάνω σχεδίου, για ό,τι απομείνει από τη σιδηροδρομική υποδομή, προγραμματίζεται ιδιωτικοποίηση – παραχώρησή της σε ελβετικό σχήμα με στόχο την τουριστική αξιοποίηση της υποδομής. Ως Πρωτοβουλία δηλώνουμε την αντίθεση μας στα σχέδια αυτά και υποστηρίζουμε την πλήρη λειτουργία του σιδηρόδρομου ως μεταφορικού πυλώνα με αξιοποίηση του εγχώριου τεχνικού και επιστημονικού προσωπικού για λειτουργία με ασφάλεια και προς όφελος των πολιτών.

Η Πρωτοβουλία για έναν Δημόσιο, Ασφαλή και Ποιοτικό Σιδηρόδρομο καλεί τους αρμόδιους φορείς (κυβέρνηση και ΤΕΕ) και όσους σχεδιάζουν αυτήν την απαράδεκτη κίνηση, να παγώσουν κάθε σχέδιο αποξήλωσης των σιδηροδρομικών γραμμών της Πελοποννήσου. Καλούμε το σύνολο της κοινωνίας να αγωνιστεί μαζί με τους φορείς προάσπισης του σιδηροδρόμου και τους τοπικούς φορείς της Πελοποννήσου, για να αντισταθούν στους σχεδιασμούς διάλυσης του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο.

Εκφράζουμε την πάγια και τεκμηριωμένη θέση μας ότι η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο μπορεί και πρέπει να γίνει στο πλαίσιο ενός συνολικού σχεδίου ανασυγκρότησης του δημόσιου δικτύου μεταφορών, με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των ιδιωτικών ομίλων. Ενός σχεδίου που θα αποκαθιστά το σιδηρόδρομο ως κοινωνικό δικαίωμα και δημόσιο αγαθό, και θα εγγυάται την ασφάλεια, την προσβασιμότητα και την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών προς όφελος της κοινωνίας.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟ, ΑΣΦΑΛΗ, ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ
Ιστοσελίδα: https://publictrains.wordpress.com/
Διεύθυνση επικοινωνίας: dhmosia.trena@gmail.com

Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2025

XΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ- Αχ Τριφυλία, η πάμφωτη αρχόντισσα- Του Πάνου Αντωνόπουλου

 


ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ του Παναγιώτη Αντωνόπουλου 

          Αχ,  ανεκδιήγητο πολιτικό ποιμνιοστάσιο αποκαϊδια την κάνατε την Τριφυλία. Τίποτα δεν της αφήσατε και το έσω ρούχο της κι αυτό το πήρατε. Νοσοκομείο, κέντρα υγείας, ΙΚΑ, ΔΟΥ, ειρηνοδικεία, τεχνικές υπηρεσίες, ΤΑΣ, ΚΕΠ,  τα διαλύσατε.  Οι υπάλληλοι σκορπίστηκαν σαν τους αραπάδες του Ιμπραήμ στα Δερβενάκια και οι πολίτες τρέχουν για ένα χαρτί στην Καλαμάτα! Κι ένας θεός ξέρει αν γυρίσουν, οδηγώντας στις στροφές του Αρκουδορέματος.   

Τα καφενεία φίσκα απολυμένους, οι καφετέριες γεμάτες φραπεδάκηδες,  οι πλατείες σωρούς από πασατέμπο, που αποφλοιώνουν οι πιστοποιημένοι τεμπέληδες της τρόικας. Η περιοχή θυμίζει δεκαετία του πενήντα,  τα δίσεκτα  μετεμφυλιακά χρόνια, τότε που οι πεινασμένοι έτρωγαν αλεπούδες και σκαντζοχέρια.  Τότε στην Κυπαρισσία υπήρχε μια τράπεζα ισχνή με δυο υπαλλήλους, ένα νοσοκομείο που φρόντιζε τους δαγκωμένους από τους  σκύλους, ο ΟΤΕ στεγασμένος σ’ ένα χαμόγι με χαλασμένο τηλέφωνο, το ζαχαροπλαστείο για τους σουλτάνους της να τρώνε το μπακλαβά τους, και πολλά καφενεία που σπούδαζαν τους νεολαίους σκαμπίλι και πρέφα. Στο ίδιο μήκος κύματος, τα Φιλιατρά, οι Γαργαλιάνοι και τα μεγαλοχώρια της βόρειας Τριφυλίας. 

         Σήμερα μας ξαναγύρισαν σ’ εκείνη την εποχή, την εποχή της πείνας, της αμερικάνικης βοήθειας, των συσσιτίων, της ληγμένης κονσέρβας της Καλιφόρνιας και της βιταμίνης από ρέγκες. Στην εποχή της μπομπότας, και του κριθαρόψωμου. Της λαλαγγίδας και του βραστού χόρτου. Γίναμε τριτοκοσμικοί. Για να εξοικονομήσουμε τον επιούσιο, τζογάρουμε στο λόττο, στο τζακ ποτ και στο κίνο. Δε μας μένει μία, κόβουμε τον καφέ, το καφενείο, την εφημερίδα, κόβουμε και το φάρμακο, και ο καμπανοκρούστης είναι έτοιμος να μας πενθήσει και να μας παραδώσει στον άγιο Πέτρο.  Και να ζήσεις πού  να βρεις πετρέλαιο να ζεσταθείς, ζεστό νερό να πλυθείς, βενζίνη να κινήσεις το τροχοφόρο σου, ρευστό να πληρώσεις το γιατρό, τα χαράτσια σου και την τύφλα σου τη μαύρη;   

       Εδώ στην Τριφυλία τι να  κάνεις; Η αποψίλωσή της έφτασε και στον πολιτισμό της, έστω και αυτόν τον πρωτόγονο που της διαπερνά την ψυχή της και τώρα δε ψυχαγωγούμαστε παρά με τις παλλακίδες και τις χατζάρες του Σουλεϊμάν του μεγαλοπρεπή και του κάθε ανώμαλου Σουλτάνου. Στις ειδήσεις βλέπουμε ασκέρια με πολιτικούς δράκουλες, στις εκπομπές συνταγές με ψιλοκομμένους μαϊντανούς, διαφημίσεις με καυτά DVD.

        Και πίνουμε αφεψήματα από ιβίσκους και λουίζες να ηρεμήσουμε. Παίρνουμε χούφτες τα ηρεμιστικά, και τα φάρμακα  να φέρουμε στα ίσα την πίεση και τις αρρυθμίες. Και οι τροϊκανοί, ξένοι και ντόπιοι να μας γράφουν κανονικά. Παίρνουν και τούτο, παίρνουν και κείνο, στο τέλος θα μας πάρουν και τα απόκρυφά μας! Αποψίλωση στο δημόσιο, αποψίλωση και στο ιδιωτικό! Δουλειά να έχουνε οι αετονύχηδες και ο χρυσοκάνθαρος παρασιτισμός.   

       ellinikoxronografima.blogspot.gr               



ΑΟ Κυπαρισσίας – Ακρίτας Κορώνης 0-4 με ήττα εντός έδρας χάνοντας την ουσία

 


Με μεγάλο πρωταγωνιστή και σκόρερ τον Βαγγέλη Κουλόπουλο, ο Ακρίτας Κορώνης επέστρεψε στις νίκες, φεύγοντας με το διπλό από την Κυπαρισσία με σκορ 0-4.

Οι φιλοξενούμενοι με δύο γκολ σε κάθε ημίχρονο, πήραν το αποτέλεσμα που ήθελαν και πλέον έχουν επτά βαθμούς στο πρωτάθλημα της Α’ Τοπικής.

Αντίθετα, οι γηπεδούχοι έχοντας σοβαρή απώλεια τον Πέτρο Παππά, η απουσία ήταν εμφανής και δεν μπόρεσαν να αποφύγουν την δεύτερη συνεχόμενη ήττα.

Στο 16′ ο Κουλόπουλος με πέναλτι το 0-1.

Στο 43′ ο Κουλόπουλος και πάλι το 0-2.

Στο 64′ σημείωσε χατ – τρικ για το 0-3.

Στο 78′ ο Γιακουμής διαμόρφωσε το τελικό αποτέλεσμα (0-4).

Διαιτητής του αγώνα ήταν ο Αράπης με βοηθούς τους Μπασιλάρη και Γεωργαντά.

ΑΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ: Κωνσταντόπουλος, Καρίπης (75′ Πραντάλος), Δρούλιας, Μούσα, Λεβεντάκης, Αριδάς (62′ Μανδραπήλιας), Μαζής, Λιαρόπουλος (75′ Ντιόπ), Κορακοβούνης, Vasilev (46′ Engel), Μπούσι (62′ Πολυζωγόπουλος).

ΑΚΡΙΤΑΣ ΚΟΡΩΝΗΣ: Κωνσταντακόπουλος, Τσόπελας, Μαλιόγκας (78′ Μπέλης), Κουτσουμπός, Μπαστακός, Χόντζα (70′ Παναγιωτόπουλος), Κουντάνης, Κουλόπουλος (78′ Χοτζόλι), Αλεξανδρόπουλος (78′ Μιχαλόπουλος), Γιακουμής, Τσελάι (52′ Λιάππας).