Pages

Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2025

Χειμερινός προορισμός η ορεινή Τριφυλία με μοναδικά χωριά και διαδρομές στην φύση

 


Η Ορεινή Τριφυλία είναι ένας προορισμός για όσους αναζητούν συνδυασμό φύσης, ιστορίας και παραδοσιακής αρχιτεκτονικής. Αρκετά τουροιστικά γραφεία της Πελοποννήσου τους περιλαμβάνουν στους νέους προορισμούς για κάθε επισκέπτη. Μπορείτε να επισκεφθείτε χωριά όπως το Κοπανάκι και το Πλατάνια στον δήμο Οιχαλίας, να εξερευνήσετε παραδοσιακά πετρόχτιστα χωριά, να δείτε ιστορικά μνημεία όπως το κάστρο με τον νερόμυλο στο Πλατανιά και να επισκεφθείτε γειτονικές περιοχές όπως η Ανδρίτσαινα και η Φιγαλία.

Προτεινόμενοι προορισμοί και αξιοθέατα

  • ΑΡΚΕΤΟΙ επισκέπτες επιλέγουν τα ορεινά χωριά κυρίως λόγω της ησυχίας, του εναλλακτικού τουρισμού που προσφέρουν αλλά να μην ξενάμε και την γαστρονομία η οποία κορυφώνεται χρόνο με τον χρόνο στην περιοχή. Κοπανάκι: Ιστορική κωμόπολη στην περιοχή. Με το μοναδικό ξακουστό παζάρι της Κυριαικής που διεξέγεται αιώνες τώρα και προσελκύει κόσμο με την ζωοαγορά.
  • Πλατανιά: Παραδοσιακό πετρόχτιστο χωριό με τρεχούμενα νερά, πλατάνια και ένα εντυπωσιακό παλιό κάστρο με νερόμυλο. Εμβληματική περιοχή με την Νέδα 
  • Ψάρι, Κρυόβρυση: Άλλα χωριά στην περιοχή που μπορείτε να επισκεφθείτε. Έχουν μοναδική ιστορία, πετνακάθαρο νερό με πηγές, αλλά και εκπλήξεις.
  • Φιγαλία, Ανδρίτσαινα: Γειτονικές περιοχές στον νομό Ηλείας που συνιστάται να συμπεριληφθούν στην εκδρομή. Εκεί βρίσκονται μουσεία και ιστορία....
  • Βάστα, Καρύταινα: Περιοχές στον νομό Αρκαδίας που βρίσκονται κοντά. 
  • Αξιοθέατα και Δραστηριότητες
    • Καταρράκτες Πολυλιμνίου: Ένα μαγευτικό τοπίο με 15 μικρές λίμνες και πολλούς καταρράκτες κρυμμένους μέσα σε πυκνή βλάστηση. Απαιτείται πεζοπορία σε μονοπάτια, οπότε συνιστώνται κατάλληλα παπούτσια.
    • Αρχαιολογικός χώρος Περιστεριάς: Γνωστή και ως "Μυκήνες της Δυτικής Πελοποννήσου", η Περιστεριά ήταν ένα ισχυρό Μυκηναϊκό κέντρο. Μπορείτε να δείτε τρεις θολωτούς τάφους.
    • Κάστρο Κυπαρισσίας: Βρίσκεται στην Άνω Πόλη της Κυπαρισσίας και προσφέρει πανοραμική θέα στον Κυπαρισσιακό Κόλπο.
    • Χωριό Σιδηρόκαστρο: Ένα μικρό χωριό διάσημο για τα 30 αγάλματα που κοσμούν διάφορες γωνιές του, δωρεά ενός ντόπιου γλύπτη.
    • Παλιός Νερόμυλος στα Πλατάνια: Ένας αναστηλωμένος, διατηρητέος νερόμυλος προβιομηχανικής περιόδου, που βρίσκεται σε ειδυλλιακή τοποθεσία με τρεχούμενα νερά.
    • Παραδοσιακά Χωριά: Επισκεφθείτε τα πετρόχτιστα χωριά της ορεινής Τριφυλίας, όπως ο Πλατάνιας, το Ψάρι, το Κοπανάκι και η Κρυόβρυση, για να απολαύσετε την τοπική αρχιτεκτονική και φιλοξενία.
    • Πεζοπορία και Φύση: Η περιοχή προσφέρεται για πεζοπορία, ιππασία με θέα τον Κυπαρισσιακό κόλπο και εξερεύνηση του Αρκαδικού ποταμού και των παρθένων τοπίων.
    • Γαστρονομικές Εμπειρίες: Η Τριφυλία προσφέρει πλούσιες γαστρονομικές εμπειρίες με τοπικά προϊόντα, όπως το ελαιόλαδο και τα χειροποίητα εδέσματα. 
    Συμβουλές
    • Πρόσβαση: Η Ορεινή Τριφυλία προσεγγίζεται οδικώς, με τη Μεγαλόπολη και την Ανδρίτσαινα να βρίσκονται σε κοντινή απόσταση.
    • Διαμονή: Στην ευρύτερη περιοχή, τόσο στα ορεινά χωριά όσο και στις παραλιακές πόλεις όπως η Κυπαρισσία, τα Φιλιατρά και οι Γαργαλιάνοι, υπάρχουν επιλογές διαμονής.
    • Εποχή: Η περιοχή είναι όμορφη καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου, με την άνοιξη και το φθινόπωρο να είναι ιδανικές εποχές για πεζοπορία και εξερεύνηση της φύσης. 

Ελληνοελβετική πρωτοβουλία για την επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου: Στόχος οι γραμμές Κόρινθος-Ναύπλιο και Καλαμάτα-Διαβολίτσι


 Aντιπροσωπεία της ελληνοελβετικής πρωτοβουλίας για επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο επισκέφθηκε, τον Δήμαρχο Καλαμάτας, Θανάση Βασιλόπουλο.

Επικεφαλής της αντιπροσωπείας ο Ελβετός Πρέσβης Stefan Estermann, τον οποίο και υποδέχτηκε στο γραφείο του ο Δήμαρχος Καλαμάτας, όπως και τα υπόλοιπα μέλη της αντιπροσωπείας μεταξύ των οποίων η Λυδία Καρρά, προέδρος της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος & Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ) , η Ειρήνη Φρεζάδου, Αρχιτέκτων-Πολεοδόμος, μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΛΕΤ και συντονίστρια της Ελληνοελβετικής Πρωτοβουλίας, η δημοσιογράφος του καναλιού της Βουλής Ματρώνη Δικαιάκου, καθώς και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας, Ηλίας Νταίβις. Ακολούθησε γόνιμη και παραγωγική συζήτηση παρουσία και του Προέδρου Κοινότητας Καλαμάτας, Παναγιώτη Λύρα και της γενικής διευθύντριας του Δήμου, Παναγιώτας Κουράκλη.

Στο Δήμαρχο αναπτύχθηκε εκτενώς η οραματική ιδέα για επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου, με τους παριστάμενους να ζητούν και τη συμβολή του Δήμου Καλαμάτας και του Δημάρχου και προέδρου της ΠΕΔ, στο εγχείρημα αυτό. Ο Δήμαρχος υπογράμμισε την πολιτική βούληση που υπάρχει για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής, επικαλούμενος και την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που επιβεβαιώνει αυτό ακριβώς, τη βούληση της τοπικής κοινωνίας για την επαναλειτουργία της γραμμής, ενώ επισήμανε και το γεγονός ότι ο σιδηρόδρομος βρίσκεται στους στόχους του Κλιματικού Συμβολαίου της Καλαμάτας ως μέλος των 100 Έξυπνων και Κλιματικά Ουδέτερων Πόλεων. Παράλληλα τους παρέπεμψε και στον Περιφερειάρχη Δημήτρη Πτωχό, προτείνοντάς τους να επιδιώξουν συνάντηση ενημέρωσης.

Από την πλευρά της αντιπροσωπείας της ελληνοελβετικής πρωτοβουλίας αναλύθηκε η πρόταση για επαναλειτουργία σε πρώτη φάση της γραμμής Κόρινθος-Ναύπλιο και Καλαμάτα-Διαβολίτσι και ως επιβατική και ως τουριστική χρήση, εξηγώντας ότι θα απαιτηθεί να υπάρξει μια χρηματοδότηση από το Υπουργείο Μεταφορών ή από την Περιφέρεια για μια μελέτη βιωσιμότητας που θα συνοδεύεται και από ένα business plan. Μάλιστα, προσφέρονται να υλοποιήσουν τη μελέτη κορυφαία επιστημονικά στελέχη του Πολυτεχνείου της Ζυρίχης και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που διαθέτουν την τεχνογνωσία, σε μια κοινή συνεργασία και ένωση δυνάμεων για να παραχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Ήδη η Ελβετική πλευρά διαθέτει τα στοιχεία εκείνα και τα δεδομένα που θα λειτουργήσουν υποστηρικτικά, ως μια προμελέτη. Σύμφωνα με τις δικές τους εκτιμήσεις, η μελέτη βιωσιμότητας θα κοστίσει γύρω στα 400.000 ευρώ, και θα αποτελέσει και τον οδηγό και τη βάση για την περαιτέρω αξιοποίηση και επαναλειτουργία της γραμμής, καθώς ήδη έχει εκφραστεί ενδιαφέρον από ιδιωτικές μεταφορικές εταιρείες σιδηροδρόμων.

Σε πρώτη φάση τέθηκαν για επαναλειτουργία και αξιοποίηση τα τμήματα Κόρινθος-Ναύπλιο και Καλαμάτα-Διαβολίτσι, να λειτουργήσουν και ως επιβατική χρήση και ως τουριστική, ενώ εκφράστηκε δυσκολία προς το παρόν για άλλα ορεινά τμήματα όπως το Άργος-Διαβολίτσι για το οποίο επισημάνθηκε ότι υπάρχουν τεχνικές δυσκολίες λόγω κατολισθήσεων και ζημιών που έχει υποστεί η γραμμή, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται η εκμετάλλευσή της στο μέλλον, κυρίως για τουριστική χρήση.

Ο Ελβετός πρέσβης επισήμανε τη σπουδαιότητα του εγχειρήματος βάσει και της ιστορικότητας της γραμμής, την οποία θεωρεί εμβληματική, και ανέφερε ως καλή πρακτική το παράδειγμα της Ελβετίας, που είναι η πιο εξειδικευμένη χώρα της Ευρώπης στον Σιδηρόδρομο, διαθέτει την τεχνογνωσία, έχει παρόμοιες γεωμορφολογικές συνθήκες με την Πελοπόννησο, και έχει εντάξει στην καθημερινότητά της το τρένο για κάθε μετακίνηση εντός ή εκτός πόλης, καθώς και για τον ορεινό τουρισμό, και διαθέτουν μετρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Θεωρεί εξαιρετική ευκαιρία με προοπτικές ανάπτυξης την επανεκίννηση της σιδηροδρομικής γραμμής σε πρώτη φάση Καλαμάτα-Διαβολίτσι, καθώς όπως είπε η Καλαμάτα διαθέτει ήδη τεχνική βάση (μηχανοστάσιο) σε λειτουργία, ενώ η γραμμή της βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση και εύκολα μπορεί να επαναδραστηριοποιηθεί.

“Ο σιδηρόδρομος είναι η ιστορική κληρονομιά της Πελοποννήσου, που θα της δώσει πίσω τις ρίζες της”, είπε χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας ότι υπάρχει εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον από κόσμο που θέλει να κάνει πολιτιστικές διαδρομές με τρένο στην Πελοπόννησο. Τα μέλη της ελληνοελβετικής πρωτοβουλίας εστίασαν κυρίως στο γεγονός ότι η αξία της σιδηροδρομικής γραμής της Πελοποννήσου ως υποδομής είναι στα 5,5 δις ευρώ, και αυτή πρέπει το κράτος να αξιοποιήσει, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις των πολιτών, αφού το τρένο είναι από τα πιο φιλικά στο περιβάλλον μέσα μαζικής μεταφοράς. “Αυτή η αξία δεν μπορεί να αγνοηθεί”, είπαν χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας ότι η μετρικη γραμμή είναι απολύτως λειτουργική και με κάποιες παρεμβάσεις-αποκαταστάσεις μπορεί εύκολα να επαναλειτουργήσει.

Διευκρίνισαν ότι μιλούν για σύγχρονα τρένα, αναφερόμενοι σε επιδότηση που υπάρχει από την Ευρωπαϊκή Ένωση που αντικαθιστά τα συμβατικά τρένα με ηλεκτρικού τύπου (μπαταρίες) και μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις η επιχορήγηση φτάνει στο 100% για μετατροπή των τρένων σε μηδενικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Στη μετρική γραμμή όπως είπαν μπορούν να μπουν δύο τύποι τρένων, είτε χαμηλής ταχύτητας για τουριστικούς σκοπούς που θα συνδέουν σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος, είτε το γρήγορο τρένο υδρογόνου τα επόμενα χρόνια με χρηματοδότηση από την Ευρώπη. Ενημέρωσαν μάλιστα και τον Δήμαρχο για την αρνητική-απαγορευτική απάντηση που έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφορικά με τους σχεδιασμούς για ποδηλατόδρομο στο σιδηροδρομικό δίκτυο Κόρινθος-Καλαμάτας.

ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ ΠΟΥ ΕΖΗΣΑΝ ΓΕΝΙΕΣ-VIDEO

 


Μια σημαντική διαπίστωση υπάρχει για την ιστορική αγορά της Κυπαρισσίας η οποία κάποτε είχε Ομοσπονδία Επαγγελμάτων στην ευρύτερη περιοχή από την εποχή μάλιστα που αποτέλεσε έδρα του ομώνυμου Νομού Τριφυλίας ως τηνδεκαετία του 50 με πολύ πλούσια δραστηριότητα αλλά κυρίως εκπροσώπηση..

Οι περιοχές της αγοράς που έσφυζαν από ζωή ήταν από τα Δικαστήρια με το Πρωτοδοικείο μέρι την κεντρική αγορά και την πλατεία ως σημεία αναφοράς, καθώς αρκετές γενιές έζησαν από τα παραδοσιακά επαγγέλματα που σταδιακά χάνονται τις τελευταίες δεκαετίες στην περιοχή μας. Τρανό παράδειγμα αποτελεί ο τελευταίος παραδοσιακός κουρέας στην οδό 25ης Μαρτίου το οποίο διατηρεί ο γιος ενός άξιου εκλιπόντα συμπολίτη μας για δεκαετίας τώρα με τπ παραδοσιακό κουρείο όπως ήταν παλιά, καθώς έχουν ήδη χαθεί επαγγέλματα που αφορούν την υπόδηση όπως ο τσαγκάρης και την ένδυση. 

Ωστόσο όμως αρκετός κόσμος εξακολουθεί να βρίσκεται κοντά σε ότι θυμίζει παλιές εποχές και επαγγέλματα δεδομένου ότι λόγω κρίσης οι καταναλωτές  επισκευάζουν από ρούχα, παπούτσια μέχρι και ηλεκτρικές συσκευές.

Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης υπογράφει Μνημόνια Συνεργασίαςγια κάμερες με τους δημάρχους Δυτικής Μάνης, Οιχαλίας, Πύλου – Νέστορος και Τριφυλίας

 


Στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα θα βρεθεί αύριο, Παρασκευή 28/11/2025 ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Ο υπουργός θα έχει συνάντηση εργασίας με Δημάρχους της Μεσσηνίας και εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στη διάρκεια της οποίας θα γίνει απολογισμός της δραστηριότητας των αστυνομικών Υπηρεσιών της Διεύθυνσης Αστυνομίας Μεσσηνίας και παράλληλα  θα υπογραφούν Μνημόνια Συνεργασίας με τους Δημάρχους Δυτικής Μάνης, Οιχαλίας, Πύλου – Νέστορος και Τριφυλίας.

Τα μνημόνια συνεργασίας εκτός από την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας θα αφορούν και την τοποθέτηση με κάμερες εντός των ορίων των Δήμων για την επαρκή αστυνόμευση, 

ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟΙ «έκοψαν σύριζα» ελαιόδεντρα στη Φαρακλάδα σε κτήματα της περιοχής προκαλώντας οργή


 
Ένα απίστευτο περιστατικό πρωτοφανούς βιαιότητας σε βάρος ελαιόδεντρων σημειώθηκε πριν από λίγες ημέρες στην περιοχή Λιθαρορίξι Φαρακλάδας, στη Μεσσηνία. Άγνωστο ή άγνωστα άτομα εισήλθαν σε ιδιωτικά κτήματα και κατέστρεψαν ελαιόδεντρα, κόβοντας με αλυσοπρίονο τα κλαδιά τους από το σταύρωμα.

Μιλώντας στο «Θάρρος», η ιδιοκτήτρια ενός από τα ελαιοπερίβολα όπου σημειώθηκαν οι καταστροφές, Μαίρη Δημητρακοπούλου, περιέγραψε με θλίψη το μέγεθος της ζημιάς, κάνοντας λόγο για «μια πράξη χωρίς σεβασμό στη γη και την ιστορία της». Όπως τόνισε, ζημιές υπέστησαν όχι μόνο τα δικά της δέντρα, αλλά και ελαιόδεντρα γειτονικών ιδιοκτητών.

Η ίδια στάθηκε ιδιαίτερα στη συναισθηματική διάσταση της επίθεσης, εξηγώντας ότι για εκείνη τα ελαιόδεντρα δεν είναι απλώς μια καλλιέργεια, αλλά «ζωντανή μνήμη, κομμάτι της οικογενειακής μας ιστορίας και της σχέσης μας με τη γη». Όπως σημείωσε, πίσω από κάθε δέντρο και κάθε χωράφι κρύβεται ο μόχθος ετών, ο οποίος απαξιώνεται με τέτοιες ενέργειες.

Παράλληλα, η κα Δημητρακοπούλου υπογράμμισε ότι το περιστατικό αναδεικνύει ένα σοβαρό ζήτημα έλλειψης σεβασμού προς την αγροτική περιουσία, σε μια περίοδο κατά την οποία ο πρωτογενής τομέας ήδη αντιμετωπίζει πολλές και σύνθετες προκλήσεις. Όπως είπε, τέτοιες πράξεις δεν πλήττουν μόνο τους παραγωγούς, αλλά ολόκληρη την τοπική κοινωνία.

Κλείνοντας, εξέφρασε την ελπίδα ότι η δημοσιοποίηση της καταγγελίας θα ευαισθητοποιήσει περισσότερο τον κόσμο για την ανάγκη προστασίας της αγροτικής γης και της δουλειάς όσων τη φροντίζουν, ώστε να μη βρεθούν ξανά παραγωγοί αντιμέτωποι με αντίστοιχες καταστάσεις.

πηγή: tharrosnews.gr

Δήμος Τριφυλίας: 38.360 Ευρώ κόστισε το χριστουγεννιάτικο τρένο και δύο φυσικά έλατα

 


Πρωτογενή αιτήματα, συνολικού προϋπολογιζόμενου ύψους δαπάνης 38.360 ευρώ, μίσθωσης χριστουγεννιάτικου τρένου και προμήθειας δύο φυσικών ελάτων, ύψους 6 μέτρων,
υπέβαλε το Αυτοτελές Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας, Δημ. Υγείας, Παιδείας, Πολιτισμού & Αθλητισμού δήμου Τριφυλίας προς τη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών και τη Δημοτική Επιτροπή.

Στο «πρωτογενές αίτημα για ανάληψη δαπάνης μίσθωσης χριστουγεννιάτικου τρένου», με αρ. πρωτ. 16095, η περιγραφή έχει ως εξής: «Εν όψει των Χριστουγέννων ο Δήμος θα μισθώσει ειδικό όχημα – χριστουγεννιάτικο τρένο με οδηγό – για την περιήγηση από 20 έως και 30.12.2025», με προϋπολογισμό προμήθειας 24.800 ευρώ.

Στο «πρωτογενές αίτημα για ανάληψη δαπάνης προμήθειας χριστουγεννιάτικου διακόσμου για τη Δ.Ε. Φιλιατρών», με αρ. πρωτ. 16052, η περιγραφή έχει ως εξής: «Προμήθεια φυσικού ελάτου, ύψους 6 μέτρων, για τον εορταστικό στολισμό της Δ.Ε. Φιλιατρών. Μελέτη 12/2025», με προϋπολογισμό προμήθειας 6.780 ευρώ.

Στο «Πρωτογενές αίτημα για ανάληψη δαπάνης προμήθειας χριστουγεννιάτικου διακόσμου για τη Δ. Ε. Αετού», με αρ. πρωτ. 16056, η περιγραφή έχει ως εξής: «Προμήθεια φυσικού ελάτου, ύψους 6 μέτρων, για τον εορταστικό στολισμό της Πλατείας Κοπανακίου Δ.Ε. Αετού. Μελέτη 13/2025», με προϋπολογισμό προμήθειας 6.780 ευρώ. Πηγή

ΚΕΝΕΣ άδειες για παραγωγούς πωλητές σε λαϊκές αγορές της Μεσσηνίας-Τριφυλίας

 


Η Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας ανοίγει τον δρόμο για την ενίσχυση του υπαίθριου εμπορίου, προκηρύσσοντας συνολικά εβδομήντα τέσσερις (74) νέες άδειες παραγωγών πωλητών υπαίθριου εμπορίου, μαζί με τις αντίστοιχες θέσεις δραστηριοποίησης, καθώς και σαράντα εννέα (49) θέσεις δραστηριοποίησης για υφιστάμενους παραγωγούς πωλητές. Η προκήρυξη αφορά λαϊκές αγορές των Δήμων Καλαμάτας, Μεσσήνης, Τριφυλίας, Πύλου–Νέστορος και Δυτικής Μάνης και φέρει ημερομηνία 24 Νοεμβρίου 2025.

Οι νέες άδειες και θέσεις κατανέμονται σε δώδεκα λαϊκές αγορές της Μεσσηνίας: Καλαμάτας, Μεσσήνης, Πεταλιδίου, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών, Γαργαλιάνων, Πύλου, Κορώνης, Χώρας, Χαροκοπιού, Βλαχόπουλου και Καρδαμύλης. Σε κάθε λαϊκή αγορά καθορίζονται συγκεκριμένοι αριθμοί πάγκων και κατηγορίες προϊόντων, με έμφαση στα αγροτικά προϊόντα του εδάφους, αλλά και σε προϊόντα κτηνοτροφίας, μελισσοκομίας, αλιείας και λοιπά αγροτικά είδη.

Για τη λαϊκή αγορά Καλαμάτας, που λειτουργεί Τετάρτη και Σάββατο, προκηρύσσονται έξι κενές θέσεις παραγωγών, με τέσσερις νέες άδειες και δύο θέσεις για υφιστάμενους παραγωγούς. Αντίστοιχα, στη λαϊκή αγορά Μεσσήνης (Σάββατο) προκηρύσσονται δεκαπέντε θέσεις, εκ των οποίων εννέα για νέες άδειες και έξι για παραγωγούς που ήδη δραστηριοποιούνται. Στη λαϊκή αγορά Πεταλιδίου (Παρασκευή) διατίθενται οκτώ θέσεις, πέντε για νέες άδειες και τρεις για υφιστάμενους παραγωγούς.

Ιδιαίτερα ενισχυμένες είναι και οι λαϊκές αγορές του Δήμου Τριφυλίας. Στην Κυπαρισσία (Σάββατο) προβλέπονται είκοσι κενές θέσεις, με δώδεκα νέες άδειες και οκτώ θέσεις δραστηριοποίησης για υφιστάμενους παραγωγούς. Στα Φιλιατρά (Σάββατο) προκηρύσσονται δεκαεπτά θέσεις (δέκα νέες άδειες και επτά για υφιστάμενους), ενώ στους Γαργαλιάνους (Σάββατο) διατίθενται εννέα θέσεις, πέντε για νέες άδειες και τέσσερις για ήδη δραστηριοποιούμενους παραγωγούς.

Στον Δήμο Πύλου–Νέστορος, η λαϊκή αγορά Πύλου (Σάββατο) διαθέτει δώδεκα κενές θέσεις, με πέντε νέες άδειες για φυσικά πρόσωπα παραγωγούς, δύο νέες άδειες για νομικά πρόσωπα (συνεταιρισμούς ή Κοιν.Σ.Επ.) και επιπλέον θέσεις δραστηριοποίησης για υφιστάμενους παραγωγούς, τόσο φυσικά όσο και νομικά πρόσωπα. Αντίστοιχα, στη λαϊκή αγορά Κορώνης (Κυριακή), στη Χώρα (Παρασκευή), στο Χαροκόπι (Κυριακή) και στο Βλαχόπουλο (Πέμπτη) κατανέμονται νέες άδειες και θέσεις σε φυσικά και νομικά πρόσωπα, με δυνατότητα διάθεσης τόσο αγροτικών προϊόντων του εδάφους όσο και προϊόντων κτηνοτροφίας, μελισσοκομίας, αλιείας και άλλων κλάδων της πρωτογενούς παραγωγής.

Στον Δήμο Δυτικής Μάνης, η λαϊκή αγορά Καρδαμύλης (Τρίτη) ενισχύεται με οκτώ κενές θέσεις παραγωγών πωλητών. Από αυτές, τέσσερις αφορούν νέες άδειες για φυσικά πρόσωπα, μία νέα άδεια για νομικό πρόσωπο, καθώς και επιπλέον θέσεις για υφιστάμενους παραγωγούς, τόσο φυσικά όσο και νομικά πρόσωπα, με αντικείμενο τα προϊόντα του εδάφους.

Δικαιούχοι άδειας παραγωγού πωλητή υπαίθριου εμπορίου είναι επαγγελματίες αγρότες, εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων, καθώς και αγροτικοί συνεταιρισμοί, γυναικείοι συνεταιρισμοί, ομάδες και οργανώσεις παραγωγών και Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις παραγωγικού σκοπού, υπό προϋποθέσεις. Η άδεια είναι προσωποπαγής, αφορά αποκλειστικά προϊόντα ιδίας παραγωγής και ισχύει για το σύνολο της Επικράτειας, ενώ η διάρκεια της είναι πενταετής, με ετήσια υποβολή συγκεκριμένων δικαιολογητικών και προϋπόθεση πώλησης τουλάχιστον του 50% της δηλωμένης παραγωγής.

Οι αιτήσεις συμμετοχής στην προκήρυξη υποβάλλονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος «Ανοικτή Αγορά» (openmarket.mindev.gov.gr), με χρήση κωδικών TAXISNET. Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων είναι η 12η Ιανουαρίου 2026. Στη συνέχεια, οι επιτυχόντες θα κληθούν, εντός τριάντα ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης κατακύρωσης, να καταθέσουν με φυσικό τρόπο τα απαραίτητα δικαιολογητικά στη Διεύθυνση Ανάπτυξης Π.Ε. Μεσσηνίας, στην Καλαμάτα.

Πάτρα–Πύργος: Εγκαιννιάζουν τα 10 τελευταία χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο αλλά ούτε κουβέντα για το Πύργος-Τσακώνα

 


Σήμανση, φωτισμός, διαγραμμίσεις και στηθαία ασφαλείας αποτελούν τις τελευταίες λεπτομέρειες που ολοκληρώνονται τις επόμενες ημέρες, δίνοντας την τελική μορφή σε έναν οδικό άξονα που συνδέει τις πρωτεύουσες της Αχαΐας και της Ηλείας.

Για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο, χρειάστηκε να περάσουν πάνω από οκτώ χρόνια από τη λειτουργία του τμήματος Κόρινθος–Πάτρα, να προηγηθούν δύο αποτυχημένες προσπάθειες διαγωνισμών – μία το 2014 με στόχο την υλοποίηση ως δημόσιο έργο και μία την περίοδο 2015–2019, με την προσπάθεια κατάτμησης σε οκτώ εργολαβίες – και να αλλάξει εκ νέου ο σχεδιασμός.

Το 2020, με την απόφαση επανένωσης της Ολυμπίας Οδού με το «ακρωτηριασμένο» τμήμα από την Πάτρα έως την Τσακώνα, το έργο πήρε ξανά μπροστά. Το 2022 ξεκίνησε η κατασκευή, έπειτα από μακρές καθυστερήσεις και με την παλιά εθνική οδό Πατρών–Πύργου να καταγράφει καθημερινά σοβαρά τροχαία.

Παράλληλα, ένα ξεχωριστό έργο οδικής ασφάλειας μετέτρεψε την παλαιά εθνική από «δρόμο-καρμανιόλα» σε μία από τις ασφαλέστερες εθνικές οδούς της χώρας, χωρίς βέβαια να διαθέτει τα χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου.

Το τμήμα Μιντιλόγλι–Αλισσός, που ολοκληρώνεται τώρα, θεωρείται από τα πιο δύσκολα του έργου – γι’ αυτό και έμεινε τελευταίο στην κατασκευαστική περίοδο. Για μεγάλο χρονικό διάστημα κατασκευή και κυκλοφορία συνυπήρχαν, ενώ η στενότητα του χώρου ανάμεσα στον ορεινό όγκο και τον αστικό ιστό της Πάτρας έκανε τις εργασίες εξαιρετικά απαιτητικές.

Με την ολοκλήρωση του Πάτρα–Πύργος, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «κλείνει» έναν σημαντικό κύκλο και ανοίγει τον επόμενο, που αφορά το τμήμα Πύργος–Καλό Νερό–Τσακώνα. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, έχει εγκαταλειφθεί το σενάριο για έγκριση μόνο του πρώτου υποτμήματος από τον Πύργο έως τον Αλφειό και αναζητείται πλέον «χρυσή λύση» ώστε να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για το σύνολο του τελευταίου τμήματος.

Η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρείται ιδιαίτερα δύσκολη λόγω της χαμηλής ημερήσιας κυκλοφορίας οχημάτων. Δεν αποκλείεται, ωστόσο, να εφαρμοστεί το μοντέλο του άξονα Ιωάννινα–Κακαβιά, που εμφανίζει παρόμοια χαρακτηριστικά. Εκεί επιλέχθηκε μια πιο ήπια διατομή με διάταξη 2+1 λωρίδων, η οποία μείωσε σημαντικά το κόστος, χωρίς να απαιτεί τις μεγάλες ροές ενός κλειστού αυτοκινητόδρομου, αλλά διατηρώντας βασικά στοιχεία, όπως οι ανισόπεδοι κόμβοι.

Πρόκειται, προς το παρόν, για ένα από τα σενάρια που εξετάζονται, με κοινό ζητούμενο τη μείωση του πολύ υψηλού κόστους, που σήμερα εκτιμάται στα 700 εκατ. ευρώ. Η λύση που θα καταφέρει να συμπιέσει αυτό το ποσό σε βιώσιμα επίπεδα, θα είναι και εκείνη που θα επιτρέψει να ανάψει το «πράσινο φως» για το Πύργος–Τσακώνα και να συμπληρωθεί οριστικά το παζλ της Ολυμπίας Οδού.

Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2025

Κατρίνης στη Βούλη: Απαιτούμε ξεκάθαρες απαντήσεις για το δρόμο «Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα»

 


Το κρίσιμο ζήτημα της κατασκευής του οδικού άξονα «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα» επαναφέρει ο βουλευτής Ηλείας του ΠΑΣΟΚ, Μιχάλης Κατρίνης, καταθέτοντας νέα επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών
και Μεταφορών.

Όπως επισημαίνει, έχουν περάσει τέσσερις μήνες από τη συζήτηση της τελευταίας επίκαιρης ερώτησής του στη Βουλή και, παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι θα υπάρξουν συγκεκριμένες εξαγγελίες, δεν έχει γίνει καμία ανακοίνωση για την εξέλιξη του έργου. Ένα έργο πολύ σημαντικό για την οδική ασφάλεια και την ανάπτυξη της Νότιας Ηλείας και της Μεσσηνίας, για το οποίο όμως, όπως τονίζει, παρά τις πρωθυπουργικές δεσμεύσεις πριν από 3,5 χρόνια, η κυβέρνηση «δεν κάνει απολύτως τίποτα».

Διευκρινίσεις και απαντήσεις

Ο βουλευτής υπενθυμίζει ότι η μόνιμη απάντηση του υπουργείου, πως οι μελέτες δεν είναι ώριμες, εδώ και τρία χρόνια, σε συνδυασμό με την έλλειψη απόφασης μεταξύ «μηδενικής λύσης» και «ανατολικής χάραξης», προκαλούν εύλογη ανησυχία στις τοπικές κοινωνίες σχετικά με την πραγματική βούληση της κυβέρνησης να κατασκευάσει το συγκεκριμένο έργο και να ολοκληρώσει την οδική σύνδεση της Πελοποννήσου.

Την ίδια στιγμή, όπως σημειώνει, παραμένει αδιευκρίνιστο –πέραν του ότι η σύνδεση θα κατασκευαστεί από την κοινοπραξία– το ακριβές χρονοδιάγραμμα και το κόστος κατασκευής για το τμήμα που αφορά στη σύνδεση της Ολυμπίας Οδού με την Αρχαία Ολυμπία και τη γέφυρα του Αλφειού, από όπου θα ενωθεί με τον άξονα «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα».

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ο βουλευτής Ηλείας πιέζει για ξεκάθαρες απαντήσεις, θέτοντας το ερώτημα αν η κυβέρνηση έχει καταλήξει στην απόφαση κατασκευής του οδικού άξονα «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα», ποια επιλογή προκρίνεται, με ποιο χρονοδιάγραμμα κατασκευής και από ποια πηγή χρηματοδότησης. Παράλληλα, ζητά να αποσαφηνιστεί ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα και το κόστος κατασκευής για τη σύνδεση της Ολυμπίας Οδού με την Αρχαία Ολυμπία και τη γέφυρα του Αλφειού.

Σύλληψη 30χρονου αλλοδαπού στα Φιλιατρά για υπόθεση μαστροπείας με καταδίκη του από το Πρωτοδικείο Κυπαρισσίας


Έναν 30χρονο αλλοδαπό εντόπισαν και συνέλαβαν χθες, Τρίτη, στα Φιλιατρά, αστυνομικοί, καθώς σε βάρος τουεκκρεμούσαν βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Κυπαρισσία
ς και ένταλμα σύλληψης της ανακρίτριας του Πρωτοδικείου Κυπαρισσίας για μαστροπεία…

Η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Πελοποννήσου ανακοίνωσε χθες: “Συνελήφθη, χθες (25.11.2025) το πρωί, στα Φιλιατρά, από αστυνομικούς της Β΄ Ομάδας Πρόληψης και Διαμεσολάβησης Μεσσηνίας, 30χρονος αλλοδαπός, γιατί σε βάρος του εκκρεμούσαν βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Κυπαρισσίας και Ένταλμα σύλληψης της κ. Ανακρίτριας Πρωτοδικείου Κυπαρισσίας για μαστροπεία”.


Σε εξέλιξη εργασίες βελτίωσης οδικής ασφάλειας σε δρόμους της Μεσσηνίας-Παρεμβάσεις σε τμήμα της εθνικής οδού Κυπαρισσίας – Φιλιατρών

 


Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες του χρηματοδοτούμενου έργου από το Ταμείο Ανάκαμψης «ΜΕΤΡΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΟΔΩΝ Π.Ε. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ», προϋπολογισμού 3.115.000 €. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών σε τμήμα της εθνικής οδού Κυπαρισσίας – Φιλιατρών, σε γέφυρα πριν τα Φιλιατρά και στην 82η εθνική οδό, με διαπλάτυνση στροφής στη Στενωσιά, συνέχισε τις παρεμβάσεις κατά μήκος της 9ης επαρχιακής οδού Ριζόμυλος – Κορώνη.

Ειδικότερα ολοκληρώθηκαν ασφαλτοστρώσεις, κατά θέσεις, στην περιοχή των Βουναρίων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι φθορές του ασφαλτοτάπητα και να αποκατασταθεί η ομαλή απορροή των ομβρίων υδάτων. Παράλληλα ανάλογες εργασίες ασφαλτόστρωσης κατά θέσεις, ξεκίνησαν και στην 7η εθνική Ασπρόχωμα – Τσακώνα, με παρεμβάσεις στο τμήμα Θουρία – Αιθαία. Οι εργασίες ασφαλτόστρωσης υλοποιούνται με αντιολισθηρή στρώση κυκλοφορίας, ενώ προβλέπονται επίσης εργασίες διαγράμμισης, τοποθέτησης στηθαίων ασφαλείας, οριοδεικτών κλπ. Στόχος των εργασιών αποτελεί η βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στο επαρχιακό και εθνικό οδικό δίκτυο, καθώς και η διευκόλυνση της μετακίνησης των πολιτών και η ανάπτυξη των περιοχών παρέμβασης.
Σε εξέλιξη επίσης βρίσκεται και το έργο: «Έργα Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο της Περιφέρειας Πελοποννήσου», προϋπολογισμού 45 εκ. ευρώ, το οποίο θα παρέμβει σε θέσεις Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας σε όλη την Περιφέρεια. Πιο συγκεκριμένα το έργο που αποτελεί ένα ολοκληρωμένο Σχέδιο Δράσης για την βελτίωση της ασφάλειας και λειτουργικότητας των οδικών μεταφορών, έχει ήδη ξεκινήσει την τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας στην 82η εθνική οδό, στο τμήμα Καλαμάτα – Σπάρτη και στην 1η επαρχιακή οδό από Καλαμάτα έως όρια νομού.

Οι παρεμβάσεις αναβάθμισης που προβλέπονται αφορούν αντικατάσταση του εξοπλισμού της οδού, διαγράμμιση, σήμανση οριζόντια και κατακόρυφη, ανακλαστήρες οδοστρώματος, στηθαία ασφαλείας, εργασίες ηλεκτροφωτισμού, επισκευή φθορών οδοστρώματος, νέες ασφαλτικές στρώσεις κυκλοφορίας, καθαρισμός – μόρφωση υφιστάμενης τριγωνικής τάφρου κλπ.

Πρώτη φορά η αφή Ολυμπιακής Φλόγας στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας – Ξεκίνησε το ταξίδι για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2026

 


Η ΦΛΟΓΑ ΘΑ ΠΑΕΙ ΗΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΣΑΙΑ ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑ

Η Ολυμπιακή Φλόγα ξεκίνησε το ταξίδι της από την Αρχαία Ολυμπία για το Μιλάνο, όπου θα γίνουν οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες του 2026. Ο Πέτρος Γκαϊδατζής ήταν ο πρώτος λαμπαδηδρόμος. Η τελετή πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στο εσωτερικό χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου, καθώς οι προβλέψεις για τον καιρό δεν επέτρεψαν να τελεστεί στο Αρχαίο Στάδιο της Ολυμπίας.

Η Τελετή αφής της Ολυμπιακής Φλόγας ξεκίνησε με ομιλίες των επισήμων στο Αρχαιολογικό Μουσείο. Η αλλαγή χώρου κρίθηκε απαραίτητη, λόγω των προβλέψεων για τις καιρικές συνθήκες στο στο Αρχαίο Στάδιο της Ολυμπίας. Η αφή της Ολυμπιακής Φλόγας για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες ολοκληρώθηκε με την Πρωθιέρεια, Μαίρη Μηνά να παραδίδει τη Φλόγα στον Πέτρο Γκαϊδατζή, χάλκινο Ολυμπιονίκη στην κωπηλασία.

olympiakoi agvnes

olympiakoi agones

olympiakh floga

ΝΕΑ παράταση στο έργο επισκευής σχολείων Φιλιατρών και διαγωνισμόςγια την ανάπλαση πεζόδρομου στα Φιλιατρά


 Η Δημοτική Επιτροπή Τριφυλίας ενέκρινε την τέταρτη (4η) παράταση της προθεσμίας εκτέλεσης του έργου «Επισκευή Σχολικών Κτιρίων Δ.Ε. Φιλιατρών» (Α.Μ. 2/2024).

  • Νέα Ημερομηνία Ολοκλήρωσης: 13 Ιανουαρίου 2026

  • Ανάδοχος: «Λεωνίδας Σιώρης & ΣΙΑ Ε.Ε.»


Λόγοι της Παράτασης

Η παράταση κρίθηκε αναγκαία από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολιτικής Προστασίας, κυρίως λόγω της εκκρεμότητας στη σύνταξη και έγκριση των ακόλουθων εγγράφων:

  • 2ου Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα Εργασιών (ΑΠΕ)

  • 2ου Πρωτοκόλλου Κρυφών Τμημάτων και Μερικών Νέων Εργασιών (ΠΚΤΜΝΕ)

  • 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης Εργασιών


⏳ Ιστορικό Προθεσμιών

ΕνέργειαΗμερομηνία
Υπογραφή Αρχικής Σύμβασης26 Νοεμβρίου 2024
Αρχική Προθεσμία Περάτωσης25 Μαρτίου 2025
Προθεσμία μετά την άρση διακοπής13 Νοεμβρίου 2025
Νέα Προθεσμία (με την 4η παράταση)13 Ιανουαρίου 2026

 Η Δημοτική Επιτροπή Τριφυλίας ενέκρινε την έγκριση της τέταρτης (4ης) παράτασης της προθεσμίας ολοκλήρωσης του έργου «Επισκευή Σχολικών Κτιρίων Δ.Ε. Φιλιατρών» (Α.Μ. 2/2024) από τη Δημοτική Επιτροπή Τριφυλίας.

  • Νέα Προθεσμία Ολοκλήρωσης: 13 Ιανουαρίου 2026.

  • Ανάδοχος: «Λεωνίδας Σιώρης & ΣΙΑ Ε.Ε.».

  • Λόγος Παράτασης: Η παράταση κρίνεται αναγκαία λόγω εκκρεμοτήτων που αφορούν τη σύνταξη και έγκριση του 2ου ΑΠΕ (Ανακεφαλαιωτικός Πίνακας Εργασιών), του 2ου ΠΚΤΜΝΕ (Πρωτόκολλο Κρυφών Τμημάτων και Μερικών Νέων Εργασιών), και της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης Εργασιών.

Σημείωση Ιστορικού: Η αρχική σύμβαση υπογράφηκε στις 26 Νοεμβρίου 2024, με αρχική προθεσμία περάτωσης στις 25 Μαρτίου 2025, η οποία είχε ήδη μετατεθεί έως τις 13 Νοεμβρίου 2025.