Pages

Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2008

Η κρίση απειλεί το πορτοφόλι του Έλληνα!

Η οικονομική δυσπραγία και η κρίση στο πορτοφόλι του Έλληνα καταναλωτή αλλάζουν πλέον τις συνήθειες του αγοραστικού κοινού και κατά συνέπεια τις τάσεις της αγοράς. Ο οικογενειακός προγραμματισμός αλλάζει και προσαρμόζεται στα νέα πενιχρά οικονομικά δεδομένα. Οι συνεχείς ανατιμήσεις σε εκατοντάδες είδη πρώτης ανάγκης δημιούργησαν προς στιγμήν αμηχανία και στους καταναλωτές που είχαν συνηθίσει να γεμίζουν το καρότσι έως επάνω σε κάθε επίσκεψή τους στο σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της EΣYE, από τις 57 βασικές κατηγορίες προϊόντων που συμπεριλαμβάνονται στο «καλάθι της νοικοκυράς», οι 51 κατέγραψαν άνοδο τον Σεπτέμβριο του 2008 σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα και από αυτές οι 30 σημείωσαν αύξηση από 4,6% και πάνω. Έτσι, λοιπόν, δεν είναι τυχαίο ότι περισσότερα από ένα στα πέντε προϊόντα που ψωνίζουν σήμερα οι Έλληνες καταναλωτές είναι είδη «ιδιωτικής ετικέτας», προϊόντα δηλαδή με τη φίρμα του σούπερ μάρκετ, που ως γνωστόν πωλούνται πολύ φθηνότερα από τα «επώνυμα». Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία 5 χρόνια, το μερίδιο των προϊόντων αυτών εκτοξεύθηκε από 7% σε 17%, με ανοδικές τάσεις. Στην ίδια λογική είναι και η προτίμηση των καταναλωτών για εκπτωτικά σούπερ μάρκετ, ο τζίρος των οποίων ξεπερνά το 1,7 δισ. ευρώ.
Μια νέα αγορά αναδύεται ισχυρή μεσούσης οικονομικής κρίσης: Αυτή των προσφορών. Απαντώντας στη συνεχή άνοδο των τιμών, χιλιάδες καταναλωτές βρίσκουν παράπλευρες οδούς για τις αγορές τους, τη διασκέδασή τους, ακόμα και τις διακοπές τους. Η επιλογή των εκπτωτικών σούπερ μάρκετ είναι το πρώτο βήμα. Όλο και περισσότεροι στρέφονται σήμερα στην αγορά των μεταχειρισμένων, των ειδών από δεύτερο χέρι, ενώ θραύση κάνουν ιστοσελίδες που μας προτείνουν να «κατασκευάζουμε, αντί να αγοράζουμε".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου