Pages

Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

Η κρίση δεν αγγίζει το...φραπόγαλο στην Ελλάδα

Στον καφέ, εστιατόρια, ένδυση, κινητά και αυτοκίνητα ξόδευαν - με τη βοήθεια των τραπεζών - οι ελληνικές οικογένειες τα χρήματά τους την εποχή των πιο "παχιών αγελάδων" δείχνουν τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας για το 2004-08. Σύμφωνα με τα στοιχεία, πριν την μεγάλη κρίση οι Έλληνες ξόδευαν το 10% του οικογενειακού προϋπολογισμού σε καφέ και εστιατόρια – η τρίτη μεγαλύτερη κατά ποσοστό δαπάνη των νοικοκυριών και αυτή που αυξήθηκε κατά 33,4% μέσα σε τέσσερα χρόνια – ο μεγαλύτερος ρυθμός αύξησης. Από το 2004 μέχρι το 2008 το καταναλωτικό πρότυπο στη χώρα μας άλλαξε άρδην, καθώς βασίστηκε κατά πολύ σε δάνεια, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία. Μετά από “καφέ, εστιατόρια, ξενοδοχεία”, έρχονταν τα έξοδα για ένδυση, αυτοκίνητα, υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, κρέας (οι δαπάνες για φρούτα και λαχανικά μειώθηκαν την ίδια περίοδο), λιπαντικά αυτοκινήτου, καπνό κ.α. Το μικρότερο μέρος των δαπανών αφορά την εκπαίδευση, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Η κατανάλωση είχε αγγίξει “ταβάνι” καθώς “σπρωχνόταν” πολύ από τα δάνεια που τότε οι τράπεζες μοίραζαν αφειδώς. Η μηνιαία καταναλωτική δαπάνη του νοικοκυριού ανήλθε σε 2.117 ευρώ καταγράφοντας αύξηση 18,2% σε σχέση με το 2004. Και να σημειωθεί ότι σε σχέση με την προηγούμενη τετραετία ο ρυθμός κατανάλωσης βρέθηκε στο μισό! Αναλυτικά, το 16,4% του οικογενειακού προϋπολογισμού πήγαινε σε είδη διατροφής, το 13,4% σε μεταφορές, το 10,9% σε καφενεία και εστιατόρια και το 3,1% μόλις στην εκπαίδευση. Η μεγαλύτερη αύξηση είναι για καφέ και για στέγαση – ενοίκιο, ηλεκτρισμό, ύδρευση κ.α. Μείωση καταγράφεται μόνο σε οινοπνευματώδη και τσιγάρα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου