Pages

Σάββατο 19 Μαρτίου 2011

Μειώθηκαν τα τροχαία το 2010, αλλά στη Πελοπόννησο αυξήθηκαν!

Μειώθηκαν τα θανατηφόρα τροχαία στην Ελλάδα το 2010, αλλά όχι και το σύνολο των ατυχημάτων που αφήνουν εκατοντάδες τραυματίες κάθε χρόνο
Καινούργιοι νομοί, όπως τα Δωδεκάνησα, εμφανίστηκαν στη λίστα με τις πιο επικίνδυνες περιοχές της χώρας με βάση τα τροχαία ατυχήματα του 2010. Ακόμη, στις υψηλές θέσεις βρίσκονται οι νομοί Αρκαδίας και Καρδίτσας, ενώ ο νομός Φθιώτιδας, παρότι κατασκευάστηκε ο αυτοκινητόδρομος που παρακάμπτει το φονικό, τα προηγούμενα χρόνια, πέταλο του Μαλιακού, παραμένει στις «κόκκινες» περιοχές. Παράλληλα, παρά τη μείωση κατά 10% στην κατανάλωση των καυσίμων, δείγμα μειωμένης κίνησης, δεν υπήρξε αντίστοιχη πτώση στον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων και των παθόντων.
Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα της ετήσιας έκθεσης του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης για τον χαρακτηρισμό της επικινδυνότητας και την ταξινόμηση των νομών της Ελλάδας ανάλογα με τα τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν στα όριά τους.
Η έρευνα έγινε από τον καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης και διευθυντή του Εργαστηρίου κ. Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη, τον Διδάκτορα κ. Μιχαήλ Νικολαράκη και τον Επίκουρο Καθηγητή κ. Μιχάλη Δούμπο.
Οπως αναφέρεται στην έκθεση, το 2010 καταγράφηκε μείωση σε σχέση με το 2009 μόνο στα θανατηφόρα ατυχήματα και στους νεκρούς. Στις υπόλοιπες κατηγορίες σημειώθηκαν αυξήσεις με τη μεγαλύτερη (5,1%) στους σοβαρά τραυματίες. Συνολικά έγιναν 297 περισσότερα ατυχήματα και οι παθόντες αυξήθηκαν κατά 244 άτομα σε σχέση με το 2009. Σημειώνεται ακόμη ότι οι μειώσεις δεν ήταν ομοιόμορφες σε όλες τις περιοχές της Ελλάδος, καθώς σε 12 νομούς διαπιστώθηκε αύξηση σε όλες τις κατηγορίες ατυχημάτων και παθόντων. Οπως επισημαίνει ο κ. Κ. Ζοπουνίδης «η μείωση κατά 10% περίπου στην κατανάλωση της αγοράς των καυσίμων (9,5% οι βενζίνες και 11% το πετρέλαιο κίνησης), μπορεί να αντιστοιχηθεί σε μείωση κατά 10% περίπου των διανυθέντων χιλιομέτρων κάθε οχήματος σε σχέση με το 2009». Προσθέτει ότι «αν λοιπόν γίνει αναγωγή των δεδομένων του 2010 τότε θα έπρεπε σε όλα τα ατυχήματα και τους παθόντες να είχαμε μείωση κατά 10% για να είμαστε στα επίπεδα του 2009, πράγμα όμως που δεν συνέβη». Ο καθηγητής του Πολυτεχνείου της Κρήτης, συμπληρώνει ότι «η μείωση των διανυθέτνων χιλιομέτρων συνεπάγεται και κυκλοφορία λιγότερων οχημάτων ιδιαίτερα στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο, άρα λιγότερο κυκλοφοριακό φόρτο». Στη 2η θέση επέστρεψε ο νομός Φθιώτιδας. Οι ερευνητές σημειώνουν η ολοκλήρωση των έργων στο πέταλο του Μαλιακού βελτίωσε την κατάσταση της οδικής ασφάλειας αλλά όχι στον αναμενόμενο βαθμό ενώ ο αριθμός των νεκρών έχει περιοριστεί σε σχέση με το παρελθόν αλλά παραμένει μεγάλος.
Στην επόμενη θέση βρίσκεται ο νομός Αρκαδίας από την 15η του 2009, με 18 νεκρούς, 28 σοβαρά τραυματίες και 202 ελαφρά. Το σύνολο των παθόντων είναι 248 άτομα που χαρακτηρίζεται υπερβολικά μεγάλος αριθμός για τα δεδομένα του νομού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου