ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΤΑΙ οριστικά όπως εκφράζουν δημοσιεύματα το έργο της «Ολυμπίας Οδού» και ειδικότερα το τμήμα που αφορά στη Μεσσηνία, από τον Πύργο έως την Τσακώνα. Όπως όλα δείχνουν, το συγκεκριμένο τμήμα του αυτοκινητόδρομου παραπέμπεται στις καλένδες του… μακρινού μέλλοντος, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για την ανάπτυξη ειδικότερα της Δυτικής Μεσσηνίας. Αποκαλυπτικό για το μέλλον του τόπου, αποτελεί και το χθεσινό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή».
Μεταξύ άλλων, αναφέρονται τα εξής: «Στην τελική και δυσκολότερη φάση της περνάει η διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων παραχώρησης, με τις τράπεζες να έχουν προσκληθεί πλέον στο τραπέζι των συζητήσεων. Οι αποφάσεις για τα περισσότερα τεχνικά ζητήματα έχουν ήδη οριστικοποιηθεί και η σκληρότερη “μάχη” ανάμεσα στο Δημόσιο, τους πέντε παραχωρησιούχους και τις 46 τράπεζες που χρηματοδοτούν τα έργα, αφορά στο κατά πόσον το κράτος θα αναλάβει τελικά ή όχι μερίδιο ευθύνης για τη μείωση της κυκλοφορίας.
Η διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης των πέντε συμβάσεων παραχώρησης (με τις κοινοπραξίες Ολυμπία Οδό, Μορέα, Νέα Οδό, Κεντρική Οδό και Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου) δείχνει πλέον να καταλήγει όσον αφορά στα τεχνικά ζητήματα και εστιάζεται πλέον στα “δύσκολα”, δηλαδή στο χρηματοδοτικό μοντέλο των έργων.
Όσον αφορά στα τεχνικά: Για το θέμα του Καϊάφα (το ΣτΕ διέταξε το πάγωμα των έργων) στη δυτική Πελοπόννησο θεωρείται πλέον δεδομένο ότι η κατασκευή ολόκληρου του τμήματος από Πύργο έως Τσακώνα θα παραπεμφθεί στο μέλλον. Η αφαίρεση του τμήματος από το έργο θα έχει διπλό όφελος: θα μειώσει τις ανάγκες χρηματοδότησης (άρα και τις δανειακές ανάγκες) του έργου, δίνοντας μια πολύτιμη «ανάσα». Κι αυτό χωρίς να επηρεάσει σοβαρά το χρηματοδοτικό μοντέλο, αφού η εκτιμώμενη κυκλοφορία, άρα τα εκτιμώμενα έσοδα από το συγκεκριμένο τμήμα, είναι χαμηλά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου