Pages

Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

Καλαματιανή πιλότος με Απάτσι έτοιμη για μάχη..

Aπο τον Νίκο Χασαπόπουλο στο 'Βήμα' Η υπολοχαγός Νικολέτα Κοσμοπούλου από την Αρτεμισία της Καλαμάτας είναι σύζυγος επίσης υπολοχαγού, διαβιβαστή στην ΑΣΔΕΝ. Εκτός από τα ελικόπτερα Χιούι πιλοτάρει και ένα δικινητήριο Τσέσνα και για να το πετύχει αυτό πέρασε πολλές ώρες διαβάζοντας εγχειρίδια για τα αεροπλάνα και τα ελικόπτερα. «Με τους άνδρες συναδέλφους μου δεν έχω κανένα πρόβλημα» λέει, αναγνωρίζοντας όμως ότι οι περισσότεροι διαθέτουν μεγαλύτερη εμπειρία….. Τρία κορίτσια στην Πάχη Μεγάρων, εκεί όπου είναι η βάση των στρατιωτικών ελικοπτέρων, βρίσκονται το τελευταίο διάστημα κυριολεκτικά στον αέρα. Είναι και τα τρία πιλότοι της Αεροπορίας Στρατού, χειρίζονται πανάκριβα και υπερσύγχρονα ελικόπτερα- η αξία του καθενός στοιχίζει όσο και τρία νοσοκομεία, όπως είπε υπερήφανος ο διοικητής των ελικοπτέρων Απάτσι αντισυνταγματάρχης Γ. Μαντζουράνης. Η μικρότερη, μόλις 22 ετών, η μόνιμη λοχίας Αθηνά Πανουργιά, με 130 ώρες πτήσης στο ενεργητικό της ως συγκυβερνήτης στα «Γερο-Χιού» (όπως αποκαλούν τα UΗ-1Η), έχει επιλεγεί έπειτα από πολύπλοκες διαδικασίες και διαγωνισμούς να πιλοτάρει ένα επιθετικό ελικόπτερο Απάτσι. Αν τα καταφέρει, θα είναι η πρώτη ελληνίδα κυβερνήτης στο πιο εξελιγμένο (και φονικό) ελικόπτερο που διαθέτει η χώρα μας. Οι άλλες δύο είναι η επιλοχίας Αλεξάνδρα Ράπτη, 24 ετών, με 180 ώρες πτήσης στο ενεργητικό της, πιλότος στα Σινούκ (μετείχε και στις ρίψεις νερού στις πυρκαγιές του καλοκαιριού), και η υπολοχαγός Νικολέτα Κοσμοπούλου, 26 ετών, απόφοιτη της Σχολής Ευελπίδων, με 270 ώρες πτήσης στο ενεργητικό της, η οποία πιλοτάρει ένα Τσέσνα της Πολεμικής Αεροπορίας- ένα «Ασπρουλιάρικο», όπως το ονομάζει, αφού τα χρώματά του είναι κυρίως άσπρο και μπλε. Η τέταρτη γυναίκα πιλότος στα Σινούκ και στα Χιούι, η πρώτη ιπτάμενη αξιωματικός στους «κοκκινοσκούφηδες» , βρίσκεται αυτές τις ημέρες εκτός υπηρεσίας με άδεια κυήσεως, και η πέμπτη απουσίαζε λόγω τροχαίου ατυχήματος. Αν λάβεις διαταγή να πυροδοτήσεις έναν αντιαρματικό πύραυλο Ηellfire και γνωρίζεις ότι με το πάτημα του κουμπιού ίσως σκοτωθούν δεκάδες άτομα, πώς θα νιώσεις; ρωτήσαμε την 22χρονη Αθηνά Πανουργιά, η οποία βρίσκεται ήδη στα Απάτσι. «Οταν αναλαμβάνεις μια αποστολή, όταν φοράς τη φόρμα πτήσεως και την κάσκα του χειριστή,φέρνεις πάντοτε εις πέρας την αποστολή αυτή, όποια και να ΄ναι. Κάθε άνθρωπος έχει ενδοιασμό όταν βρίσκεται σε παρόμοια περίπτωση.Οταν όμως είσαι αεροπόρος και σε διατάξει η πατρίδα σου, δεν έχεις κανέναν απολύτως ενδοιασμό να πατήσεις το κουμπί» είναι η απάντησή της. Από κάτι τέτοιες απαντήσεις που δίνουν τα κορίτσια έκαναν τον διοικητή τους, τον αντισυνταγματάρχη κ. Μαντζουράνη, να πει: «Καμιά φορά οι γυναίκες πιλότοι είναι καλύτερες από τους άνδρες». Είναι όμως καλύτερες; Οι συνάδελφοί τους άνδρες αεροπόροι λένε: «Σε τίποτε δεν διαφέρουν από εμάς και δεν έχουν απολύτως κανένα προνόμιο επειδή είναι γυναίκες. Ο,τι κάνουμε εμείςκάνουν και αυτές. Εχουμε εκπαιδευτεί να κάνουμε όλοι το ίδιο, ακόμη και στις πιο δύσκολες αποστολές».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου