ΜΕ υποσχέσεις απο τους πολιτικούς του Νομού και με ευχολόγια για το Νοσοκομείο Κυπαρισσίας ξεκίνησε η Γιορτή Καρπουζιού Μεσσηνίας αλλά το κύριο μέρος της εκδήλωσης προκάλεσε η πρωτοποριακή πρόταση του Παρασκευόπουλου για Διευρωπαική συνεργασία.
Πιο αναλυτικά ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Μαλαπάνης αναφέρθηκε στην εξωστρέφεια της περιοχής με στόχο την βελτίωση της ποιότητας του προιόντος με βάση την εξέλιξη της τεχνολογίας θεωρώντας ότι σημαοδοτούν την αχτίδα φωτός για την ανάπτυξη με καλύτερες τιμές και άριστη ποιότητα. Η θεματική Αντιπεριφερειάρχης κα Νικολάκου ότι η "η αντίληψη της περιφέρειας είναι ένας ξεκάθαρος λόγος σε δύκσολες στιγμές με την δέσμευση ότι οι θεσμοό όπως είναι οι ημερίδες για το καρπούζι αλλά και δράσεις τα αγροτικά προιόντα θα στηρίζει τέτοιες προσπάθειες για να αποδείξουμε ότι με συλλογική προσπάθεια μπορούμε να καταφέρουμε πολλά". Απο την οργανωτική επιτροπή η κα Παντελάκη μίλησε για την ενεργή στήριξη του Δήμου και την ενότητα Φιλιατρών στην εκδήλωση. Μίλησε για την προώθηση του λογότυπο του καρπουζιού με τον Τάκη Καρπουζάκη που προωθείται στις αγορές.
Ο Δήμαρχος Τριφυλίας κ. Κόλλιας προβληματισμένος εξήγησε ότι "κύρια προτεραιότητά μας είναι η ποιότητα όπως την είδαν οι επισκέπτες μας απο την Ισπανία και γευθήκαμε άριστο καρπούζι απο την Τριφυλιακή γη που πλέον έχει ευλογηθεί για να βγάλει άριστα προιόντα με πλούσια εδάφη" για να προσθέσει ότι "ο Δήμος θα είναι παρών στη στήριξη των παραγωγών και των υπηρεσιών που στηρίζουν την αγροτική παραγωγή αλλά καλυτερα θα ήταν να είχαμε πολιτικές που δεν έβαζαν στο Προκρούστη της οικονομίας υπηρεσίες ή αγαθά όωπς σχολεία, ΙΚΑ, ΔΟΥ, Νοσοκομείο που αόριστα ακούγεται εκτιμώντας ότι τέτοιες ενέργειες είναι φραγή στην ανάπτυξη του τόπου καθώς δεν νοείται Δήμος Τριφυλίας απογυμνωμένος απο υπηρεσίες" αναλύοντας τη μεγάλη συνδρίαση του Δ.Σ. για την Τετάρτη κόντρα στην αποψίλωση των υπηρεσιών.
Ο εμπορικός διευθυντής κ .Γκιμένεζ της Συνεταιριστικής οργάνωσης της Ισπανίας που εδρεύει ωστόσο σε Πολωνικό έδαφος εστίασε στην πρακτική εμπορίας του καρπουζιού με κύριο στόχο την στήριξη του brand name με τίτλο 'Bouqet' περιλαμβάνοντας κολεκτίβες 80 συνεταιρισμών στην μεσογειακή χερσόνησο, ενώ ανέλυσε την μαρεκτίστικη στρατηγική που ανέτπυξε ο Οργανισμός για την προώθηση του άσπερμου καρπουζιού το οποιο γνωρίζει ο Ευρωπαίος καταναλωτής δημιουργώντας ένα πλαίσιο συσκευασίας, τυποποίησης, ποιοτικής παραγωγής και διαλογής αλλά και προώθησης του προιόντος, καθώς ήδη εξάγονται 103.000 τόνοι καρπουζιού πλέον σε χώρες της Ε.Ε. Επίσης αναλυθηκαν οι ποιοτικές προδιαγραφές του προιόντος καθώς και οι εμπορικές συμφωνίες που ακολούθησαν.
Αμέσως μετά ο κ. Πάμπλο Μόρα αναφέρθηκε στην εξελιξη του προιόντος με νέα τεχνολογικά μέσα, στην γραμμική παραγωγή καρπουζιού μέσα απο επιστημονικά πειράματα αλλά και στα οφέλη που προέκυψαν απο την συνολική παραγωγή με στοιχεία προβολής και προώθησης.
Ο Αντώνης Παρασκευόπουλος στο τέλος εκτίμησε ότι η χώρα μας εκτός απο το πρώιμο καρπούζι που παράγεται στη Τριφυλία με 45.000 τόννους αλλά επισήμανε ότι συνολικά παράγονται περίπου 800.000 τόνοι σε όλη την Ελλάδα κάνοντας τον τόπο μας τον μεγαλύρερο εξαγωγέα σε όλες τις αγορές, εκτιμώντας ότι οι Ισπανοί ακολου΄θησαν αρκετές Ελληνικές τεχνικές και μας αντέγραψαν αλλά δεν έχουμε ωστοσο brand name. Ωστόσο υπογράμμισε ότι η τιμη του προιόντος -έχει 30 λεπτά στην Ισπανία και αλλού- είναι ευνοική αλλά στην Ευρώπη το όποιο κέρδος εξάγεται απο πρακτικές τυποποίησης και εξαγωγικής δραστηριότητας του τυποποιημένου προιόντος με ετικέττα. Ωστόσο έκανε μια μεγάλη πρόταση για να διασφαλιστεί η μελλοντική εξαγωγή ποιοτικού προιόντος. Ρώτησε αν υπάρχουν περιθώρια συνεργασίας με τον Oργανισμό για Διευρωπαική συνεργασία προώθησης του καρπουζιού Τριφυλίας. Οι παραγωγοί επιφυλάχθηκαν να απαντήσουν σε νεώτερη συνάντηση αλλά είδαν πολύ θετικά την πρόταση που εκτός απο πρωτοποριακή είναι εφαρμόσιμη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου