Με μια επιστολή ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καλαμάτας Γ. Καραμπάτος σχεδόν σε όλους τους πολιτικούς φορείς της Ελλάδος προτείνει την Δημιουργία Ζωνών Ελεύθερων Συναλλαγών (tax free zones) δηλαδή κάτι που ισχύει στην Σιγκαπούρη.
Η ιδέα είναι καλή άλλα μήπως πρέπει να ασχοληθούμε με πράγματα που μπορεί να γίνουν αγαπητέ Γιώργο και όχι με τα όνειρα μας…
Η όλη επιστολή έχει ως εξής:
Θέμα: «Δημιουργία Ζωνών Ελεύθερων Συναλλαγών»
Κύριε Υπουργέ,
Με αφορμή τα δημοσιεύματα για τη δημιουργία Ζωνών Ελεύθερων Συναλλαγών (tax free zones) στη Θράκη ή αλλού, θα θέλαμε να σημειώσουμε, ότι ο προσδιορισμός των εν λόγω ζωνών δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνει χωρίς κριτήρια ή με κριτήρια μικροπολιτικά και κατά συνέπεια αδιαφανή.
Θα πρέπει εξ αρχής να τεθούν με διαφανή τρόπο αντικειμενικά κριτήρια, που να εγγυώνται, όχι μόνο την επιτυχία του εγχειρήματος σε καθαρά εμπορικό επίπεδο, αλλά και την στήριξη που η Ζ.Ε.Σ θα παράσχει στην τοπική παραγωγή και απασχόληση.
Τέτοια κριτήρια θα μπορούσαν να είναι:
• Η γεωγραφική θέση σε σχέση με υφιστάμενες και δυνητικές αγορές και η ταυτόχρονη ύπαρξη δικτύου συνδυασμένων μεταφορών. Το ζήτημα των μεταφορικών αξόνων ανάπτυξης και των δικτύων μεταφορών είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την επιτυχία ενός τέτοιου εγχειρήματος Ας μη ξεχνάμε, ότι βασική αναπτυξιακή κατεύθυνση, των Περιφερειακών Πλαισίων Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης είναι η ενίσχυση των διαπεριφερειακών διασυνδέσεων των Περιφερειών και η απομείωση των απομυζητικών εξαρτήσεών τους από την Αττική και την Πρωτεύουσα. Η κατεύθυνση αυτή προορίζεται να ενισχύσει και την διεθνή θέση κάθε Περιφέρειας στον Ευρωπαϊκό Νότο και στην λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου. Οι απαιτούμενες ρυθμίσεις για την υλοποίηση των στόχων αυτών οδηγούν στην ένταξη και διασύνδεση των Περιφερειών στους εθνικούς και διεθνείς άξονες ανάπτυξης και κατ΄ επέκταση στους διεθνείς χερσαίους, θαλάσσιους και εναέριους άξονες μεταφορών. Από τη σκοπιά αυτή, η Καλαμάτα αποτελεί ήδη ένα τέτοιο κόμβο (οδική, αεροπορική, σιδηροδρομική και θαλάσσια πρόσβαση), που θα ενισχυθεί με τα υπό ολοκλήρωση και προγραμματιζόμενα δημόσια συγκοινωνιακά έργα.
• Τυχόν φυσικές καταστροφές που οδήγησαν σε αναπτυξιακή υστέρηση και δυσκολίες επιβίωσης σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. Μια τέτοια καταστροφή υπήρξαν οι πυρκαγιές του 2007, από τις οποίες η περιοχή της Μεσσηνίας δεν έχει ακόμη ανακάμψει…..
• Η ύπαρξη σημαντικών τοπικών προϊόντων και γενικά τοπικής παραγωγής (γεωργικής και μεταποιητικής), η απορρόφηση των οποίων θα ενισχυθεί από τη δημιουργία της Ζ.Ε.Σ. εξασφαλίζοντας την επιβίωση των επιχειρήσεων και τα υφιστάμενα επίπεδα απασχόλησης Τα προϊόντα αυτά θα πρέπει να αποτελούν συγκριτικό πλεονέκτημα της περιοχής και της Χώρας, να υπάρχουν μεταξύ αυτών ορισμένα παγκοσμίως γνωστά, ώστε να λειτουργούν ως πλεονέκτημα μάρκετινγκ και γενικά να διατίθενται από την τοπική οικονομία εξαγώγιμα προϊόντα ποιότητας, που θα ενισχύσουν και δια της Ζ.Ε.Σ το σύνολο των εξαγωγών μας. Η Μεσσηνία είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας τέτοιας προσέγγισης, αφού διαθέτει πασίγνωστα προϊόντα ΠΟΠ (ελιές, λάδι) και πληθώρα άλλων ποιοτικών προϊόντων αγροτικών ή μεταποίησης.
Θα παρακαλούσαμε, λοιπόν, να εξεταστεί, αφενός η κατάρτιση συστήματος αντικειμενικών κριτηρίων για τον χαρακτηρισμό Ζ.Ε.Σ και αφετέρου η αντικειμενικά εύστοχη υποψηφιότητα της Μεσσηνίας να αποτελέσει μια τέτοια Ζ.Ε.Σ..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου