Ένας κύκλος 16 χρόνων της αιρετής Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης έκλεισε.
Παρά την τότε πρωτοπορία του θεσμού, αποδείχθηκε ότι ήταν ένα βήμα δειλό και άτολμο με περιορισμένες δυνατότητες.
Στην ουσία ξεπεράστηκε γρήγορα και φεύγοντας άφησε τουλάχιστον στη Μεσσηνία ένα ενδομεσσηνιακό οδικό δίκτυο υποτυπώδες, με πισωγυρίσματα στις λατομικές ζώνες, με σχεδόν ανεξέλεγκτη τη λειτουργία των βιομηχανικών μονάδων (πυρηνελειουργεία) κ.λ.π.
Η έλλειψη λοιπόν μέχρι πρότινος ενός στρατηγικού σχεδιασμού ανάπτυξης, σε συνδυασμό με την έλλειψη βασικών υποδομών, “φέρνουν” όλους του δείκτες στο νομό μας, Αναπτυξιακούς, Οικονομικούς και Κοινωνικούς να υπολείπονται του ελληνικού Μ.Ο.
Ήρθε η νέα Διοικητική Αρχιτεκτονική, η οποία δεν είναι απλά ένας νέος θεσμός αυτοδιοίκησης, αλλά μας δίνει μεγάλες ευκαιρίες και την δυνατότητα στις τοπικές κοινωνίες να σχεδιάσουμε εμείς την ανάπτυξη του τόπου μας και όχι άλλοι για εμάς.
Εκμεταλλευθήκαμε λοιπόν τις ευκαιρίες που μας δίνει ο Καλλικράτης και προσπαθήσαμε να αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει η Μεσσηνία μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό της Περιφέρειας, βασιζόμενοι σε πέντε βασικούς άξονες:
1. Διαμόρφωση μια σύγχρονης και αποτελεσματικής δημόσιας διοίκησης με ποιοτικές υπηρεσίες, σωστά στελεχωμένες για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.
2. Να δώσουμε προοπτική ανάπτυξης με σύγχρονες υποδομές.
3. Να διαμορφώσουμε ελκυστικό περιβάλλον για τόνωση της επιχειρηματικότητας.
4. Να ενισχύσουμε τον πρωτογενή τομέα με υποδομές και σύγχρονα καλλιεργητικά πρότυπα, δίνοντας ταυτότητα στα εξαιρετικά ποιοτικά παραδοσιακά μας προϊόντα και προωθώντας νέες δυναμικές καινοτόμες καλλιέργειες.
5. Δώσαμε ιδιαίτερη βαρύτητα στον έλεγχο της αγοράς και την προστασία του περιβάλλοντος. Είναι δύο ζητήματα που δεν σηκώνουν “εκπτώσεις” γιατί αφορούν την προστασία του καταναλωτή, την αποφυγή των ελληνοποιήσεων, την πάταξη του αθέμιτου ανταγωνισμού και τη στήριξη της αειφορίας.
Θέλω επίσης να τονίσω την άριστη συνεργασία και συντονισμό που είχαμε με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, τις εθελοντικές οργανώσεις, την Αστυνομία και τους Δήμους, για την αντιμετώπιση ακραίων καιρικών φαινομένων, όπως πυρκαγιές, πλημμύρες, χιόνια με εξαιρετικά ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Τονίζω ιδιαίτερα την άμεση παρέμβασή μας στην σεισμόπληκτη περιοχή του Δήμου Οιχαλίας. Με δικές μας πρωτοβουλίες επισκέφθηκαν την περιοχή ειδικοί επιστήμονες πολλές φορές και ενημέρωσαν τους κατοίκους υπεύθυνα για την εξέλιξη του φαινομένου. Παράλληλα φροντίσαμε για λυόμενα, παρά την δυσκαμψία του Υπουργείου Υποδομών.
Δικτυώθηκε όλη η περιοχή με πυκνό δίκτυο σεισμογράφων.
Δυστυχώς παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις έχει καθυστερήσει πάρα πολύ η οριοθέτηση της σεισμόπληκτης περιοχής. Αναμένεται ακόμη η Τρίτη υπογραφή του Υπουργού Οικονομικών.
Οφείλω όμως να ομολογήσω ότι τα πρώτα βήματα του Καλλικράτη ήταν δύσκολα με επικαλύψεις αρμοδιοτήτων κυρίως από την αποκεντρωμένη διοίκηση αλλά και τα υπουργεία.
Μέσα σ’ αυτό το κλίμα και τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, προσπαθήσαμε να περιορίσουμε τις λειτουργικές δαπάνες.
Κατά το Οικονομικό Έτος 2011 με την πρώτη εφαρμογή του <<Καλλικράτη>> και την πρώτη λειτουργία του Προϋπολογισμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου, η Π.Ε. Μεσσηνίας έδωσε προτεραιότητα στην τακτοποίηση και πληρωμή των εκκρεμών υποχρεώσεων σε λειτουργικές δαπάνες που έμειναν απλήρωτες από την πρώην Ν.Α. Μεσσηνίας .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου