Pages

Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012

Ψεύτικα τα…εγκαίνια της γέφυρας του περιμετρικού στην Καλαμάτα


Να περιορισθεί – άρα να συμπτυχθεί / να σταματήσει  / να καταλήγει – ο περιμετρικός δρόμος της Καλαμάτας, στου «Καρέλια», έχει ήδη προτείνει ο πρώην γενικός γραμματέας των συγχρηματοδοτούμενων δημοσίων έργων Σέργιος Λαμπρόπουλος σε εμπιστευτική του έκθεση, όπως αποκάλυψε το Κυριακάτικο ΒΗΜΑ.

Η έκθεση βρίσκεται στα χέρια της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης από τα τέλη Αυγούστου, αποτυπώνει την πραγματική κατάσταση των προβλημάτων των έργων και αποτελεί, κατά πληροφορίες, τον «μπούσουλα» του ειδικού διαπραγματευτή Ευθύμιου Βιδάλη. Τον «μπούσουλα» φαίνεται λοιπόν, ότι είχε χάσει ο τότε Υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης, όταν το Μάρτιο, υπό την προεκλογική αγκαλιά του σημερινού Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, «κραύγαζε» από την εξέδρα των εγκαινίων ότι εξασφαλίσθηκε η κατασκευή του περιμετρικού της Καλαμάτας!

«ΚΟΚΚΙΝΗ» ΓΡΑΜΜΗ

Όπως τονίζεται στην εμπιστευτική έκθεση που αποκάλυψε το Βήμα, ο κ. Λαμπρόπουλος, υπογραμμίζει ότι η «κόκκινη» γραμμή που θα επιτρέψει τη λύση ή θα οδηγήσει σε αδιέξοδο τα μεγάλα οδικά έργα που πραγματοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης και σήμερα τελούν σε αναστολή εργασιών λόγω της διακοπής δανειοδότησής τους, είναι η αναλογική κατανομή των απωλειών μεταξύ των μερών. Η έκθεση αποκαλύπτει ότι «με βάση τις απαιτήσεις των τραπεζών δεν απομένουν έσοδα στο Δημόσιο την περίοδο παραχώρησης» και σημειώνει πως τα στρες τεστ δείχνουν ότι η προτεινόμενη λύση από το Υπουργείο Υποδομών- δηλαδή οι αμοιβαίες απώλειες χάριν της επιβίωσης των έργων – «δεν μπορεί να επιτευχθεί» αν η αύξηση του περιθωρίου του επιτοκίου δανεισμού «υπερβεί τις 110 μονάδες βάσεις», δηλαδή επιτόκιο 1,1%.

ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟΣ - ΟΛΥΜΠΙΑ

Η «έκθεση Λαμπρόπουλου» προτείνει την επιμήκυνση της περιόδου κατά την οποία τα έσοδα θα χρηματοδοτούν την κατασκευή ή την κατάλληλη προσαρμογή του χρονοδιαγράμματος ως προς ορισμένα τμήματα του έργου.
Έτσι, μεταξύ των άλλων προτάσεων για τα υπόλοιπα έργα (όπως για την Ολυμπία Οδό να περιορισθεί στο τμήμα Ελευσίνα – τέλος παράκαμψης Πάτρας και το τμήμα Κάτω Αχαΐα ως τον ανισόπεδο κόμβο εισόδου Πύργου να ολοκληρωθεί ως δημόσιο έργο), στο «Μορέα» προτείνεται να περιορισθεί το έργο ως τη θέση «Καρέλια» της περιμετρικής Καλαμάτας, λόγω της υψηλής δαπάνης απαλλοτρίωσης και της υποχρέωσης καταβολής αποζημίωσης στον παραχωρησιούχο, λόγω καθυστέρησης. messinialive

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου