Ονειρο θερινής νυκτός πρέπει να θεωρείται το τμήμα Πύργος-Τσακώνα της Ολυμπίας Οδού, μια και οι τράπεζες το ζητούν να θυσιαστεί ως άλλη... Ιφιγένεια στον βωμό της βιωσιμότητας του έργου.
Ωστόσο, η πλευρά του Δημοσίου δέχεται τεράστιες πιέσεις από βουλευτές και τοπικούς άρχοντες να μη συναινέσει.
Αυτό που δεν γίνεται όμως κατανοητό, σημειώνουν στελέχη του υπουργείου, είναι πως αν δεν συμφωνηθεί η περικοπή του φυσικου αντικειμένου της Ολυμπίας Οδού, κινδυνεύει και η κατασκευή του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα, συνεπώς να παγώσει οριστικά η Ολυμπία Οδός και το Δημόσιο να συρθεί δικαστικά για την καταβολή υπέρογκων αποζημιώσεων.
Η «γραμμή» των τραπεζών είναι ότι οποιοδήποτε κομμάτι δρόμου εκτός του άξονα Πάτρας-Αθήνας-Θεσσαλονίκης -και όσων χρηματοδοτούνται από τα διόδιά τους- θεωρείται μη βιώσιμο οικονομικά, γεγονός που θα σημάνει γενναίες περικοπές στο τεχνικό αντικείμενο των παραχωρήσεων, ενδεχόμενο που ήδη προκαλεί αντιδράσεις από βουλευτές αλλά και εργολάβους
Οι τράπεζες έχουν πλέον ξεκαθαρίσει σε όλους τους τόνους ότι επιθυμούν σαφή μείωση του τεχνικού αντικειμένου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι έχει ζητηθεί ο αυτοκινητόδρομος να σταματά στην Πάτρα καθώς το τμήμα Πύργου - Τσακώνας δεν θεωρείται βιώσιμο οικονομικά (επιπλέον έχει ανυπέρβλητη δικαστική εμπλοκή για ένα μεγάλο τμήμα του)
Σχετικά με την Ιονία Οδό, τα δεδομένα είναι καλύτερα, μια και θεωρείται βιώσιμη οικονομικά από τις τράπεζες (τα τεχνικά θέματα είναι λίγα), καθώς χρηματοδοτείται από τα διόδια του τμήματος Μεταμόρφωσης-Σκάρφειας της Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας. Συζητειται η συγχώνευσή της με τον δρόμο Ε 65, που θα υποστει σίγουρα περικοπές, για να αποφευχθεί η κατάργησή του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου