Pages

Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2012

Στα 2 δισ. ευρώ το κόστος στα μεγάλα έργα

Τα δύο δισ. ευρώ θα φτάσει ο «λογαριασμός» της διάλυσης των συμβάσεων παραχώρησης των τεσσάρων «παγωμένων» αυτοκινητόδρομων, μεταξύ αυτών και της περίφημης, πλέον, Ολυμπίας Οδού, σε περίπτωση που οι παραχωρησιούχοι προχωρήσουν σε καταγγελία των έργων με υπαιτιότητα του Δημοσίου, εάν συνεχιστεί το υφιστάμενο αδιέξοδο. Αυτό επισημαίνουν πηγές που γνωρίζουν το ζήτημα από πρώτο χέρι, εξηγώντας, παράλληλα, ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος τους τελευταίους μήνες, καθώς έως τον Ιούνιο οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Δημοσίου και παραχωρησιούχων είχαν «τρέξει» ικανοποιητικά και, μάλιστα, είχαν βρεθεί, συζητηθεί και συμφωνηθεί λύσεις για μία σειρά από προβλήματα.
Όπως υποστηρίζει σε χθεσινό του δημοσίευμα το «Βήμα», σε περίπτωση που υπάρξει πλήρες αδιέξοδο στα έργα, τυχόν καταγγελία των τεσσάρων συμβάσεων από τους παραχωρησιούχους με υπαιτιότητα του Δημοσίου, θα υποχρέωνε το κράτος να πληρώσει περί τα δύο δισ. ευρώ. Κι αυτό, διότι, σύμφωνα με τις συμβάσεις, το Δημόσιο θα έπρεπε να πληρώσει τα δάνεια, τη δεσμευτική επένδυση και το κόστος της. Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με τους παραχωρησιούχους, το ποσό θα έφτανε τα 2,5 δισ. ευρώ. Αντίθετα, εάν καταγγελθούν από το Δημόσιο με υπαιτιότητα των παραχωρησιούχων, το Δημόσιο θα πληρώσει περί τα 900 εκατ. ευρώ, διότι θα έπρεπε να καλύψει τη δαπάνη των κατασκευασμένων εργασιών, τη δεσμευτική επένδυση, τα έσοδα από τα διόδια και τις εγγυητικές επιστολές. Μία άλλη άγνωστη επίπτωση, που δεν μπορεί ακόμη να εκτιμηθεί, είναι το ύψος των swap των δανειακών συμβάσεων που θα εκπέσουν. Κι αυτό διότι, καθότι πρόκειται για σύνθετα, κυμαινόμενα επιτόκια με βάση το euribor, σύμφωνα με τις συμβάσεις και προς αποφυγήν κερδοσκοπικών κινήσεων, το Δημόσιο υποχρεούται να αναλάβει τη διαφορά μεταξύ των επιτοκίων, σε περίπτωση που «σπάσουν» οι δανειακές συμβάσεις. Έτσι, εάν η διαφορά είναι θετική, το κράτος θα εισπράξει χρήματα, ενώ σε αντίθετη περίπτωση θα κληθεί να βάλει το χέρι στην τσέπη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου