Pages

Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2013

Η ΚΡΙΣΗ ΜΑΣ ΑΛΛΑΞΕ- ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΟΥΒΛΑΚΙ ΠΟΥ ΜΕΙΩΘΗΚΕ- ΤΕΛΙΚΑ ΘΑ ΣΗΚΩΘΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΝΑΠΕ ΜΑΣ'

Η κρίση και η τρόικα «γονάτισαν» και το εθνικό… fast food των Ελλήνων, το σουβλάκι! 
Αν δεν το πιστεύετε, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της Hellastat (Ελληνική Εταιρία Στατιστικών και Οικονομικών Πληροφοριών) για τον εγχώριο κλάδο εστίασης σε καταστήματα fast food, ο περιορισμός του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών λόγω της οικονομικής ύφεσης και η αύξηση του ΦΠΑ από 9% σε 23%, η οποία επιδείνωσε το ήδη αρνητικό κλίμα, επηρέασαν δυσμενώς τον κύκλο εργασιών των καταστημάτων μαζικής εστίασης το 2011.
Σύμφωνα με τα στοιχεία ο τομέας της πίτσας εμφάνισε τη μεγαλύτερη πτώση με 30% και ακολούθησαν:
- το σουβλάκι με 28%,
- τα fast food με 26%,
- οι αλυσίδες πώλησης σάντουιτς και σνακ με 24%,
- οι αλυσίδες πώλησης καφέ με 24% και
- τα επώνυμα εστιατόρια με 23%.
Πολλές επιχειρήσεις έχουν εξέλθει από την αγορά, ενώ εκτιμάται ότι το 2012 η απασχόληση στο κλάδο μειώθηκε κατά 20%.
Υπό τις αρνητικές αυτές συνθήκες, οι εταιρείες έχουν αναπτύξει έντονο ανταγωνισμό εφαρμόζοντας πολιτικές όπως:
- «happy hours» (χρονικό διάστημα μέσα στην ημέρα με χαμηλότερες τιμές)
χαμηλότερες χρεώσεις για on-line παραγγελίες,
προσφορές σε είδος (π.χ. δωρεάν αναψυκτικό για κάθε pizza ή δωρεάν καφές με κάθε τυρόπιτα) κ.ά.
Οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων εστίασης εδώ και καιρό ζητούν απελπισμένα τη μείωση του ΦΠΑ στο 9% προκειμένου να τονωθεί η αγορά. Στοιχεία για τα δεδομένα πανελλαδικά αντλήσαμε και από την τηλεόραση του star.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου