Στοιχεία που επιβεβαιώνουν τη στρατηγική για την Τουριστική Ανάπτυξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου».. Στο άρθρο αναλύεται τη Στρατηγική Τουριστικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Πελοποννήσου ως ενός πρωταγωνιστικού πυλώνα της Στρατηγικής για την Αναβάθμιση της Περιφερειακής Εξωστρέφειας και Ανταγωνιστικότητας οι οποίες, με τη σειρά τους, εντάσσονται στο ευρύτερο πλαίσιο του Ολοκληρωμένου Στρατηγικού και Επιχειρησιακού Σχεδιασμού συνδυασμένου με το Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα.
Το τελευταίο στοχεύει ειδικά στην ανάπτυξη των κωμοπόλεων που ανήκουν στις λιγότερο αναπτυγμένες και στις ορεινές περιοχές οι οποίες ενδείκνυνται για την αξιοποίηση των Ειδικών ή Εναλλακτικών ή Θεματικών Μορφών Τουρισμού. Όλα τα παραπάνω δεν έγιναν ερασιτεχνικά ούτε «εική και ως έτυχεν». Δεν είναι αποτέλεσμα γονατογραφίας για το θεαθήναι ούτε «αερολογίες, βερμπαλισμοί, κενολογίες και φληναφήματα» που χαρακτηρίζουν τους αδαείς και τους κομπογιανίτες. Αντίθετα, είναι προϊόντα εμπεριστατωμένης μελέτης (που λίγοι είναι σε θέση να καταρτίσουν) η οποία χρησιμοποιεί όλα τα εργαλεία της Επιστήμης των Εκτιμήσεων, της Συγκριτικής Αξιολόγησης, της Ανάλυσης Χάσματος (Gap Analysis), των Αναλύσεων PEST (Political, Economical, Social, Technological) και SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threads) που καταλήγουν σε μοντέλα Αξιοποίησης του Τουριστικού Χαρτοφυλακίου ανά Δήμο, Περιφερειακή Ενότητα, Περιοχή κατά τη μέθοδο BCG (Bolton Consulting Group) και τη Στρατηγική Ανταγωνιστικού Αποτελέσματος κατά Porter στο πλαίσιο επικαιροποιημένων Στατιστικών Δεδομένων και Ερευνών Αγοράς συμπεριλαμβανομένης και της έρευνας Focus Group (των ειδικών επί του θέματος). Μια νευραλγική συνιστώσα του εγχειρήματος είναι η Τουριστική Προβολή της Περιφέρειας.
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ, BRAND NAME ΚΑΙ PLACE MARKETING: Μιλώντας με τη γλώσσα της Επιστήμης της Τουριστικής Ανάπτυξης, τα παραπάνω μπορούν να συμπυκνωθούν σε ένα σκοπό ο οποίος περιλαμβάνει: μια δέσμη ιεραρχημένων δράσεων μέσω των οποίων μπορεί να προβληθεί και να προωθηθεί (promotion), να τοποθετηθεί (positioning) ή να επανατοποθετηθεί στην εθνική και στη διεθνή τουριστική αγορά το τουριστικό προϊόν της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Μια επιδίωξη εξωτερικών σχέσεων για την ενίσχυση της μιας συνιστώσας της εξωστρέφειας που έχει ως στόχο να καταστήσει την Περιφέρεια Πελοποννήσου ένα τόπος προτίμησης τουριστικού προορισμού στο πλαίσιο του συνεχώς εντεινόμενου τουριστικού ανταγωνισμού των χωρικών ενοτήτων (κράτη, περιφέρειες, δήμοι, περιοχές, κ.λπ.). Ένας ανταγωνισμός που γίνεται εμφανής καθημερινά στο πλαίσιο του χωρικού τουριστικού μάρκετινγκ (place marketing) που ασκούν οι ανταγωνιζόμενοι τόποι προορισμού όπου κυρίαρχη θέση κατέχει το branding της περιοχής. Πράξεις που υλοποιούνται με όλα τα μέσα που διαθέτει το Τουριστικό Μάρκετινγκ, τόσο τα κλασικά όσο και σύγχρονα με την αξιοποίηση του social media marketing, των εφαρμογών της κοινωνικής δικτύωσης και τις πρακτικές word of the mouth (από στόμα σε στόμα) που αναφύονται στο Facebook και στα Twitter.
arkadiaportal.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου