Pages

Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

ΣΤΟ ΠΟΔΙ Η ΑΡΧΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ; ΕΚΤΡΩΜΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ Ή ΛΑΘΗ ΣΟΚ;

ΣΤΟ πόδι φαίνεται ότι έγινε η μελέτη για το λιμάνι Κυπαρισσίας καθώς τμήμα του προσήνεμου μόλου κατέρρευσε παρότι μέρος του παλιού που δεν υπέστη ποτέ ζημιές. Η προχειρότητα των έργων που απαξίωσε το τουριστικό μέλλον του τόπου παρουσιάζει διαχρονικές ευθύνες. Όπως είπαν οι αλιείς σε δηλώσεις τους πρόσφατα "φέρουν ευθύνες όσοι σχεδίασαν δημοπράτησαν και εκτέλεσαν το έργο που δεν μπορεί να λειτουργήσει ως υποδομή". Σήμερα μετά από γνώμες που συλλέξαμε από επί δεκαετίες αλιείς αλλά και ειδικούς καταλήξαμε σε σειρά σοβαρών παραλείψεων για το έργο τα οποία οφείλουν να εξετάσουν οι αρμόδιες αρχές.
ΑΝΑΠΟΔΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ, ΕΚΒΑΘΥΝΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΠΑΛΙΟΥ ΚΑΙ ΝΕΟΥ ΜΩΛΟΥ
ΠΡΩΤΟΝ: το πρώτο έκτρωμα του έργου αποτέλεσε η αφαίρεση μεγάλων ογκόλιθων που υπήρχαν σε μήκος 70 μέτρων και πλάτους 30-40 μέτρων περίπου και ο υπολογισμός του κορμού ύψους 10-15 μέτρων περίπου από το σημείο επαφής. Αυτό αποτέλεσε την διάλυση του παλιού λιμενοβραχίονα που καταστράφηκε από Ιταλούς και Γερμανούς στον πόλεμο του 1940. Ο Παλιός βραχίονας αποτελούσε το ασφαλέστερο θεμέλιο μοναδική για την περίπτωση. Ήταν η προέκταση του υπάρχοντος λιμανιού κατά 70 μέτρα περίπου ως συνεχιζόμενο έργο. Μάλιστα στο τέρμα της διαδρομής που ήταν τεράστιοι ογκόλιθοι οι αλιείς κάποτε πατούσαν σε αυτούς και ξεκουράζονταν όταν αλίευαν με ψαροντούφεκο.Η κατεύθυνση του παλιού λιμανιού ήταν προς την εξωτερική πλευρά της θάλασσας από αυτή την υπάρχοντος...
ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Το άλλο έκτρωμα σύμφωνα με εμπειρίες κατοίκων αποτελεί το τρίγωνο (πλατεία την ονομάζουν σήμερα) που εκτείνεται από την Μονόπετρα μέχρι το εκκλησάκι των αλιέων Άγιο Νικόλαο στην αποβάθρα. Στη νότια πλευρά που αφαιρέθηκε από το παλιό λιμάνι όταν έχει θαλλασσοταραχή το κύμα δεν εκτονώνεται δημιουργώντας περιδίνηση κατά την είσοδό του από το στόμιο του λιμανιού ακολουθώντας αριστερόστροφη τροχιά. Αυτό σε συνδυασμό με το ότι κατά το ήμισυ το λιμάνι ξεβαθαίνει προς ανατολάς ξεκινώντας από τα 10 μέτρα βάθος φτάνοντας ως τα 3 μέτρα περίπου και το νερό επιταχύνεται και με το φάλτσο της νότιας πλευράς εκτελεί την ελλειψοειδή κίνηση αριστερόστροφη, οπότε φουσκώνει ο θαλάσσιος όγκος φτάνοντας στο επίπεδο της μαρίνας ταλαιπωρώντας τα καίκια που τριζομανάνε οι σκαρμοί τους σύμφωνα με τον ναυτική ορολογία...
ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΤΡΙΤΟΝ: Αποτελεί απορίας άξιον γιατί στο σημείο του νέου προσήνεμου μόλου δεν προβλεπόταν γέφυρες εκτόνωσης οι οποίες είναι ανύπαρκτες. 
ΤΕΤΑΡΤΟΝ: Αναπάντητο ερώτημα παραμένει αν διεξαγόταν επέκταση του λιμανιού πόσο περισσότερο θα διογκωνόταν το πρόβλημα διότι απλά η προέκταση θα ήταν σε ξέβαθο σημείο περισσότερο από πριν. Έτσι το λιμάνι μπορεί να δεχθεί μόνο καίκα και όχι μεγαλύτερα πλοία. Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι δεν θα έχουμε στα σημεία αυτά μπονάτσα και ότι το πλοίο δεν είναι...ποδήλατο κατά την είσοδό του στα σημεία πρόσδεσης για να κάνει ελιγμούς.
Καταλήγοντας να τονίσουμε ότι η μελέτη προφανώς σχεδιάστηκε από...παιδάκια του Δημοτικού καθώς δεν υπολογίστηκαν παράμετροι που επιβεβαιώνουν το πρόβλημα της...μεγάλης θαλασσοταραχής εντός του λιμανιού. Προφανώς κάποιοι αδράνησαν τότε και τώρα... ΙΩΑΝ. ΜΠΟΖΙΚΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου