Pages

Πέμπτη 30 Μαΐου 2013

Σκουπίδια Πελ/σου: Λύση τον Αύγουστο με «εθνικό μοντέλο»

Μέχρι τον Αύγουστο θα έχει, σύμφωνα με δημοσίευμα της aftodioikisi.gr, αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος ώστε να λυθεί οριστικά το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων της Πελοποννήσου. Πρόκειται για την (προσωρινή) κατάληξη μια επίπονη διαγωνιστική διαδικασία που έχει ξεκινήσει εδώ και 20 μήνες από την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Κατά τη διαδικασία αυτή ακολουθείται το ευρωπαϊκό μοντέλο του ανταγωνιστικού διαλόγου που για πρώτη φορά εφαρμόζεται στη χώρα μας.

Πρόκειται για ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό μοντέλο που υιοθετήθηκε και στον Οδικό Χάρτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα, και, όπως αφήνει να εννοηθεί ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς σε επιστολή του προς τον αρμόδιο Επίτροπο Γ. Χαν, στόχος είναι να αποτελέσει και «εθνικό μοντέλο». Έρχεται μάλιστα  σε μια στιγμή εξαιρετικά κρίσιμη, αφού επί των κεφαλών των πολιτών επικρέμεται η απειλή τεράστιων προστίμων για τη συνεχιζόμενη λειτουργία των ανεξέλεγκτων χωματερών.

Ποιο είναι αυτό το μοντέλο; Πρώτον, η  χρήση των κοινοτικών πόρων σε συνδυασμό με τη διαδικασία των ΣΔΙΤ και το σχεδιασμό σύγχρονων έργων που συνδέουν το έργο με το αυστηρό περιβαλλοντικό αποτέλεσμα, και δεύτερον η αντιμετώπιση του συνόλου των απορριμμάτων ως προϊόν και ως «νέα οικονομία» και όχι πλέον ως πρόβλημα.

«Χτύπημα» στη «μαφία των σκουπιδιών» και το υψηλό κόστος

Ποιοι είναι οι πρωτεργάτες αυτού του μοντέλου; Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Πέτρος Τατούλης,  ο οποίος από την πρώτη στιγμή έβαλε τη διαδικασία στο τραπέζι, έπεισε τη διυπουργική, διαβουλεύτηκε με τους τοπικούς φορείς προκειμένου να επιτύχει συναίνεση και είναι ο πρώτος και ο μόνος για την ώρα που φέρνει το έργο σε πέρας και από την άλλη ο ειδικός γραμματέας ΣΔΙΤ, Νίκος Μαντζούφας, ο οποίος πίστεψε στο εγχείρημα και με την τεχνογνωσία της ειδικής γραμματείας βοήθησε να γίνει πράξη. 
Αυτό βέβαια έχει και μια άλλη φωτεινή συνέπεια, που συνήθως συσκοτίζεται από την παραφιλολογία που ανθεί γύρω από το θέμα σκουπίδια. Το πέρασμα από τη «μαφία των σκουπιδιών» στη νόμιμη διαχείριση θα έχει ως αποτέλεσμα τη δραστική μείωση του κόστους για τον πολίτη. Διότι αυτό που δεν λέγεται ενίοτε από τους δημάρχους είναι ότι οι πολίτες πληρώνουν μέσα από τα ανταποδοτικά οφέλη εκατομμύρια ευρώ σε μεταφορές , συχνά παράνομες, χωρίς να παίρνουν πίσω αυτό που τους αξίζει: καθαρό περιβάλλον, αξιοπρεπείς συνθήκες υγιεινής, ένα ευρωπαϊκό περιβάλλον διαβίωσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου