Pages

Τρίτη 25 Ιουνίου 2013

ολοκληρώνεται ο δρόμος Αυλώνα-Πτέρη -Πανόραμα –Καρυές μετά από 10 χρόνια

ΟΠΩΣ έχουμε ξαναγράψει αυτό τον καιρό είναι σε εξέλιξη η Β΄ Φάση τους έργου οδοποιίας Αυλώνα-Πτέρη-Πανόραμα-Καρυές. Το έργο αυτό απασχολεί τους κατοίκους της περιοχής και το Κράτος τα τελευταία 60 χρόνια περίπου. Από τα μέσα της δεκαετίας του 1950 οι κάτοικοι των χωριών Πτέρη που ήσαν περίπου 150 άτομα και Πανόραμα καμιά πενηνταριά, συνεπικουρούμενοι από τους συγχωριανούς τους απανταχού της γης και από τους κατοίκους του τ. Δήμου Αυλώνος προσπαθούσαν να πείσουν τους Πολιτικούς και το Κράτος να ενδιαφερθούν να γίνει η διάνοιξη αυτού του δρόμου.
Μάταιος κόπος όμως. Έτσι σιγά-σιγά τα χωριά Πτέρη και Πανόραμα εγκαταλείφτηκαν και το 1965 ερήμωσαν όταν τα σπίτια τους καταστράφηκαν από σεισμό που έγινε τότε, διότι δεν μπορούσαν να μεταφερθούν τα υλικά για την ανακατασκευή των σπιτιών τους. Τελικά μετά από άοκνες προσπάθειες του τότε γενικό διευθυντή του Υπουργείου Οικονομικών Ηλία Ηλιόπουλου, εξασφαλίστηκαν τα λίγα χρήματα και έγινε η διάνοιξη του δρόμου με την επιστασία του αείμνηστου Αναστασίου Σκλάβου (Τασούλη) την δεκαετία του 1980 για να μπορούν οι καταγόμενοι από τα χωριά αυτά να επισκεφθούν τα ερείπια των σπιτιών των προγόνων τους. Μάλιστα το 1995 με πρωτοβουλία του, νομαρχιακού συμβούλου τότε, Δημ. Δράκου και τη συνεργασία των προέδρων των Κοινοτήτων, προεξάρχοντος του αειμνήστου προέδρου της Αυλώνας Σωτήρη Λαμπρόπουλου, ετέθη για πρώτη φορά το ζήτημα ο δρόμος Κοπανάκι-Κεφαλόβρυση-Αυλώνα-Πτέρη-Καρυές να μελετηθεί ως ενιαίος και να κατασκευαστεί τμηματικά, μέσα από διάφορα χρηματοδοτικά προγράμματα. Όπερ και εγένετο. Για το επίμαχο Τμήμα Αυλώνα-Πτέρη-Πανόραμα-Καρυές το 2006, με την βούληση και την αμέριστη συμπαράσταση του τότε νομάρχη Μεσσηνίας Δημήτρη Δράκου, ανατέθηκε η Α΄ Φάση της διαπλάτυνσης και ασφαλτόστρωσης με τη μετατροπή του σε δυίχνο δρόμο, πλάτους 6,5 μέτρων σε όλο το μήκος της διαδρομής του. Μετά από 4-5 χρόνια και με επανειλημμένες παρατάσεις «εδέησε» ο εργολάβος να παραδώσει το έργο ημιτελές και ποιοτικά υποβαθμισμένο, ίσως λόγω της μεγάλης έκπτωσης 34,57% που είχε προσφέρει για να πάρει τη δουλειά!!! Ο λόγος ; Δεν έφτασαν τα χρήματα που είχαν αρχικά προϋπολογιστεί, παρά την υπογραφή συμπληρωματικών πιστώσεων 40% της αρχικής συμβάσεως και παρά τη διευκόλυνση απόληψης σημαντικών ποσοτήτων αδρανών υλικών από τη Νέδα! Δηλαδή ξοδευτήκαν 3.700.000 ευρώ και έμειναν πολλά προβλήματα στον δρόμο που τον καθιστούσαν ανασφαλή και επικίνδυνο σε τρία σημεία.
Συγκεκριμένα έξω από το χωριό Πτέρη και το χωριό Καριές παρουσιάστηκαν προβλήματα σταθερότητας του εδάφους τα οποία, όπως είπαν, δεν μπορούσαν να προβλεφθούν από την αρχική μελέτη.
• Έμεινε όμως ημιτελής η κατασκευή του δρόμου στο σημείο “Πόρτα στο Βράχο” το οποίο ήταν εμφανές από κάθε άποψη. Έτσι στο σημείο αυτό είναι επικίνδυνη η διέλευση ακόμα και σήμερα. • Έμειναν σε εκκρεμότητα ή ημιτελείς οι αποκαταστάσεις των προσβάσεων των δρόμων που διασταυρώνονται με το έργο και των ομόρων ιδιοκτησιών, καθώς και η αποκατάσταση μαντρότοιχων κτλ. • Έμειναν εγκαταλειμμένα τα προϊόντα εκσκαφής στα όμορα χωράφια χωρίς αποκατάσταση της περιβαλλοντικής ζημιάς των κατεστραμμένων ιδιοκτησιών. • Έμειναν όπως ήταν οι κάθετες κλήσεις των πρανών, με αποτέλεσμα να έχουν γεμίσει οι τάφροι απορροής υδάτων και ο δρόμος με πέτρες που έπεσαν από τα πρανή και είναι προφανές ότι πρέπει και γι’ αυτό το ζήτημα να υπάρξει φροντίδα. • Τέλος δεν κατασκευάστηκε το τμήμα του δρόμου( 150 μ.μ.) προς το Κοιμητήριο της Αυλώνας, το οποίο είχαν υποσχεθεί όλοι οι συναρμόδιοι, νομάρχης, διευθυντής Τ.Υ. της Ν.Α.Μ. και ανάδοχος στους κατοίκους της Αυλώνας. Από την πρώτη ημέρα που άρχισε το έργο όλοι οι κάτοικοι παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την πρόοδο κατασκευής του, έχοντας πικρή εμπειρία από εργολαβίες και διάφορες μηχανορραφίες που μετέρχονται οι εργολάβοι για να κερδίσουν περισσότερα, κυρίως όταν έχουν δώσει μεγάλη έκπτωση, όπως στην προκειμένη περίπτωση. 'ΦΩΝΗ'

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου