Pages

Τρίτη 11 Ιουνίου 2013

23 χρόνια για να φτιαχτούν 11,2 χλμ. δρόμου αξίας 183,7 εκατ.

Του Γιωργου Λιαλιου
  Σε λιγότερο από ένα έτος, το τελευταίο κομμάτι του τμήματος Παραδεισίων – Τσακώνας, μια γέφυρα 390 μέτρων, θα τελειώσει. Και τότε, το συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού Κορίνθου – Καλαμάτας θα μπορεί πλέον να καταχωρισθεί στην ιστορία των δημοσίων έργων της χώρας μας ως ένα ακόμα… γεφύρι της Αρτας. Ενα τμήμα 11,2 χιλιομέτρων που θα έχει χρειαστεί 23 χρόνια για να ολοκληρωθεί.
Και για το οποίο θα έχουν διατεθεί ανά τα έτη περισσότερα από 180 εκατ. ευρώ. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το τμήμα Παραδεισίων – Τσακώνας ανακατασκευάστηκε σταδιακά και με διαδοχικές εργολαβίες από την Περιφέρεια Πελοποννήσου την περίοδο 1991-2000 και δόθηκε στην κυκλοφορία το 2000. Συνολικά, η κατασκευή του είχε κοστίσει περί τα 40 εκατ. ευρώ. Τρία χρόνια αργότερα, τον Φεβρουάριο του 2003, ο δρόμος… κατολίσθησε, μαζί με 6 εκατ. κυβικά μέτρα χώματος. Εκτός από την ευθύνη που μπορεί να αποδοθεί σε ένα ισχυρό φυσικό φαινόμενο, ήταν προφανές ότι υπήρξε κακοτεχνία.
Ως αποτέλεσμα, στις 20 Φεβρουαρίου 2003 ο εισαγγελέας Καλαμάτας διέταξε έρευνα για να διαπιστωθούν τα αίτια κατάρρευσης του δρόμου και να αποδοθούν ευθύνες. Η τύχη της έρευνας αγνοείται. Το έργο επαναδημοπρατήθηκε το 2005 και ένα έτος αργότερα, ανέλαβε την κατασκευή του η κοινοπραξία Alpine Bau – ΤΕΡΝΑ με προϋπολογισμό 83.177.531 ευρώ. Το 2007 υπεγράφη και σύμβαση με την κοινοπραξία «Τεχνικός Σύμβουλος Τσακώνας» για την παροχή υπηρεσιών συμβούλου για το έργο, ύψους 2,4 εκατ. ευρώ. Το έργο είχε προθεσμία ολοκλήρωσης 3 ετών, δηλαδή στις 28.6.2009. Ομως, υπήρχε μια κρίσιμη λεπτομέρεια: επειδή η ανακατασκευή του δρόμου από την Περιφέρεια Πελοποννήσου είχε ενταχθεί στο Β΄ ΚΠΣ, έπρεπε να χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από εθνικούς πόρους. Και μετά… άρχισε η αύξηση του προϋπολογισμού. Το 2009 αυξήθηκε στα 87,3 εκατ. ευρώ και πήρε παράταση ενός έτους, έως το 2010. Το 2010 αυξήθηκε κατά 6 εκατ. ευρώ, φθάνοντας τα 93,5 εκατ. ευρώ, ενώ υπεγράφη και συμπληρωματική σύμβαση 31 εκατ. ευρώ. Το 2011 δόθηκε νέα παράταση έως τις 28.10.2012, ενώ το 2012 ο προϋπολογισμός του έργου είχε πλέον ανέβει στα 94,1 εκατ. ευρώ, η 1η συμπληρωματική σύμβαση στα 31,9 εκατομμύρια, ενώ υπεγράφη και 2η συμπληρωματική σύμβαση (αρχικά για 6,2 εκατ. ευρώ, στη συνέχεια μειώθηκε στα 5,8 εκατ. ευρώ). Τέλος, το 2012 δόθηκε 4η παράταση, έως τις 28.12.2013.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου