Pages

Κυριακή 30 Ιουνίου 2013

Πού πάνε οι βάσεις ανά σχολή το φθινόπωρο

Με κάτω από 19.000 μόρια η εισαγωγή στην Ιατρική, με 11.800 η είσοδος σε σχολή ΑΕΙ.Στο κέντρο του ενδιαφέροντος εκατοντάδων οικογενειών βρίσκονται και εφέτος – για μια ακόμη φορά – οι βάσεις εισαγωγής στα ανώτατα ιδρύματα της χώρας, ενώ οι κινήσεις τους αναμένεται ότι θα διαγράψουν τροχιές εντυπωσιακές. Προς τα κάτω. Έτσι, αριθμοί εντυπωσιακοί και εκπλήξεις μη αναμενόμενες φαίνεται ότι θα συνοδεύουν την ανακοίνωση των εφετινών βάσεων εισαγωγής σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ που θα γίνει από το υπουργείο Παιδείας το τελευταίο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου. Θα έχει προηγηθεί της ανακοίνωσης των βάσεων, όπως όλοι αναμένουν, η κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου για το Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο.
Σε αυτό θα περιλαμβάνονται οι πρώτες αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα, το οποίο όμως θα λάβει την τελική μορφή του ύστερα από τρία χρόνια. «Νομίζω ότι εφέτος επέλεξαν πιο δύσκολα θέματα γιατί βρισκόμαστε μπροστά σε περίοδο αλλαγών και θέλουν να φανούν οι αδυναμίες του συστήματος» έλεγε τις προηγούμενες ημέρες στο «Βήμα» ο Χρήστος Μπέλεσης που συγκέντρωσε 18.909 μόρια και φιλοδοξεί να μπει στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Η πτώση των βάσεων θα είναι το κύριο χαρακτηριστικό εφέτος για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και στα υψηλόβαθμα τμήματά τους. «Το Βήμα» επιχειρεί σήμερα μια πρόβλεψη της κίνησης των βάσεων με τη βοήθεια του κ. Γ. Χατζητέγα, εκπαιδευτικού και αναλυτή των βαθμολογικών στοιχείων που δόθηκαν από το υπουργείο Παιδείας για τις εφετινές επιδόσεις των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι αναμενόμενες βάσεις τους 2013 προκύπτουν με κριτήριο τα στατιστικά των επιδόσεων των υποψηφίων ανά μάθημα, αλλά και με την κλιμάκωση του Γενικού Βαθμού Πρόσβασης των υποψηφίων. Οι προτιμήσεις των υποψηφίων ελήφθησαν ως δεδομένες με βάση τα στοιχεία των προηγούμενων ετών, κυρίως για τις περιζήτητες σχολές. Παράλληλα, στις εκτιμήσεις των αναμενόμενων βάσεων ελήφθησαν υπόψη και οι διαγραφόμενες τάσεις, όπως επί παραδείγματι η μείωση της ζήτησης των Παιδαγωγικών Σπουδών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου