Στα αζήτητα παραμένουν πολυτελή σκάφη που περιμένουν ακόμη και χρόνια για να βρουν τον νέο ιδιοκτήτη τους.
Τα πολλαπλά έξοδα συντήρησής τους, σε συνδυασμό με την αυξημένη φορολογία, ειδικά σε περίοδο βαθιάς ύφεσης, έχουν υποχρεώσει τους περισσότερους Έλληνες να βάλουν πωλητήριο στο αγαπημένο τους πλωτό.
Ο κλάδος του γιότινγκ στη χώρα μας έχει νεκρώσει και οι μελλοντικοί αγοραστές είναι αποκλειστικά ξένοι. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι 800 θαλαμηγοί έχουν πουληθεί από Έλληνες σε Τούρκους.
Την ίδια ώρα, διάσημες υπερπολυτελείς θαλαμηγοί όπως η "Χριστίνα Ο" του Αριστοτέλη Ωνάση ή η "Alexander" του Σπύρου Λάτση έχουν βγει και αυτές στο σφυρί.
Αναζητούν αγοραστές, φιγουράροντας σε γνωστές ιστοσελίδες αγοραπωλησίας σκαφών αναψυχής, ενώ στο μεσοδιάστημα ενοικιάζονται σε πλούσιους για να κάνουν κρουαζιέρες στη Μεσόγειο.
"Η ελληνική αγορά περνά μια τεράστια κρίση. Όλοι έχουν πουλήσει τα σκάφη τους. Οι Έλληνες αγοραστές όμως είναι ανύπαρκτοι εδώ και δύο χρόνια" αναφέρει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), Πάρις Λουτριώτης, ο οποίος περιγράφει την κατάσταση στον κλάδο με τα μελανότερα χρώματα Ειδικά η περσινή και η φετινή χρονιά, είναι από τις χειρότερες καθώς η ζήτηση για γιοτ είναι εξαιρετικά μειωμένη.
Μειωμένη τουλάχιστον κατά 50% σε σύγκριση με προηγούμενα καλοκαίρια είναι η κίνηση σκαφών αναψυχής (τζετ-σκι και ταχύπλοων)
Το υψηλό κόστος συντήρησης και του ανεφοδιασμού με καύσιμα καθιστά απαγορευτική για πολλούς ιδιοκτήτες τη χρήση τους εν μέσω οικονομικής κρίσης.
Επιπλέον 30-35% μείωση παρατηρείται στον ελλιμενισμό στις ελληνικές μαρίνες.
Περίπου 800 θαλαμηγοί έχουν πουληθεί τα τελευταία τρία χρόνια από Έλληνες σε Τούρκους. Οι υποδομές και οι χρεώσεις ελλιμενισμού στη χώρα ευνοούν την αυξημένη επισκεψιμότητα ιδιόκτητων πολυτελών γιοτ.
Ο πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ, Πάρις Λουτριώτης, εκτιμά άλλωστε ότι αυτή τη στιγμή είναι κατασχεμένα γύρω στα 700 σκάφη όλων των κατηγοριών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου