Pages

Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

Τραπεζικα παιχνίδια εκατομμυρίων για τα εργοτάξια στην Ολυμπία Οδό

Στα τέλη Σεπτεμβρίου θα βρίσκονται σε πλήρη ανάπτυξη τα εργοτάξια στα τέσσερα οδικά έργα που εκτελούνται με συμβάσεις παραχώρησης, όπως υποστήριξαν οι διοικήσεις τεχνικών εταιρειών που συμμετέχουν στις κοινοπραξίες κατασκευής και εκμετάλλευσης. Παρά τις βιαστικές εξαγγελίες των αρμοδίων κυβερνητικών στελεχών, υπάρχουν ακόμα εκκρεμότητες που δεν επιτρέπουν την ουσιαστική εκκίνηση των έργων, αν και οι εργασίες που εκτελούνται σε ορισμένα εξ’ αυτών (όπως η Ολυμπία Οδός) θεωρούνται απαραίτητες για τη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. Κρίσιμο παράγοντα για την εκκίνηση των έργων στα τέλη Σεπτεμβρίου αποτελεί η ψήφιση των νέων συμβάσεων παραχώρησης από τη Βουλή εντός του καλοκαιριού και η έγκριση του συνολικού σχεδίου «ανάστασης» των έργων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Προς το παρόν έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις με τις πιστώτριες τράπεζες σε δύο από τα τέσσερα έργα και συγκεκριμένα σε Μαλιακός – Κλειδί και Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα) στα οποία έχουν ξεκινήσει κάποιες εργασίες.
 Εκκρεμούν, όμως, οι αντίστοιχες συμφωνίες στα άλλα δύο έργα (Ιόνια Οδός και Αξονα Κεντρικής Ελλάδος), με τον επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γ. Περιστέρη να δηλώνει χθες πως θα υπογραφούν στις αρχές του επόμενου μήνα. Με την ολοκλήρωση των σχετικών συμφωνιών οι κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση των δύο οδικών αξόνων θα λάβουν τις αποζημιώσεις που έχει συμφωνήσει με το δημόσιο και συνεπώς θα ξεκινήσει τις εργασίες. Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, για παράδειγμα, έχει λαμβάνειν περί τα 60 εκατ. ευρώ από τις αποζημιώσεις, ενώ το συνολικό ποσό αυξάνεται στα 150 εκατ. ευρώ αν συνυπολογιστούν οι υπόλοιπες οφειλές από πιστοποιημένες εργασίες. Η ρευστότητα που φτάνει στις κοινοπραξίες μέσω των αποζημιώσεων είναι σχετικά περιορισμένη και δεν επιτρέπει την πλήρη ανάπτυξη των έργων υποστηρίζουν όσοι παρακολουθούν το εγχείρημα. Οι ίδιοι επισημαίνουν πως κρίσιμο στοιχείο για την επανεκκίνηση αποτελεί η υπογραφή των νέων, αλλαγμένων, συμβάσεων παραχώρησης και η έγκρισή τους από τη Βουλή. Μόνο τότε θα επιστρέψουν οι εμπορικές τράπεζες στη χρηματοδότηση των έργων και συνεπώς θα υπάρξει η απαραίτητη ρευστότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου