Pages

Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

Πώς θα οργανώσει το ελαιόλαδο το ταξίδι του στις διεθνείς αγορές

Διπλή προσπάθεια πρέπει να καταβάλλουν οι Έλληνες παραγωγοί και επιχειρηματίες για να επικρατήσουν στις εξαγωγές ελαιολάδου, έναν τομέα στον οποίο οι ανταγωνιστές τους δραστηριοποιούνται εδώ και 20 χρόνια, και να αφήσουν πίσω τους την εποχή της εξαγωγής ελαιολάδου χύδην, που είχε ως αποτέλεσμα να χάνει το προϊόν την υπεραξία που θα μπορούσε να έχει δεδομένης της εξαιρετικής του ποιότητας. Ενδεικτικό είναι ότι η Ιταλία και η Ισπανία κατέχουν τη μερίδα του λέοντος όσον αφορά στις εξαγωγές ελαιολάδου, αφού, όπως καταδεικνύουν και τα στοιχεία του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Παρίσι, το μερίδιο των ιταλικών και ισπανικών εξαγωγών ελαιολάδου στις 15 πιο σημαντικές αγορές αγγίζει το 92%, ενώ το αντίστοιχο μερίδιο των ελληνικών εξαγωγών ανέρχεται στο 8%. Και μάλιστα, το τυποποιημένο ελαιόλαδο, το οποίο τιμολογείται πολύ περισσότερο από το χύμα, περιορίζεται στο 5%. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Γραφείου, ένα λίτρο τυποποιημένου ελαιολάδου τιμολογείται από 6 έως 30 ευρώ, ενώ ένα λίτρο παρθένου ελαιολάδου χύδην στα 2,3 ευρώ.
Χωρίς στρατηγική
Εκτός από χύδην και φτηνά, το ελληνικό ελαιόλαδο εξάγεται και με λάθος εικόνα, όπως σημείωσε ο Δημοσθένης Μπρούσαλης, διευθυντής της Dasc Branding, στο συνέδριο «Εξαγωγές Ελαιολάδου» που διοργανώθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης ΕΛΑΙΟΤΕΧΝΙΑ 2014 το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου, στο ξενοδοχείο Athens Plaza. Όπως προκύπτει και από τα στοιχεία της Επιτροπής Διεθνούς Εμπορίου των ΗΠΑ, που παρέθεσε η Έλενα Παραβάντη, διατροφολόγος και δημοσιογράφος, η Ελλάδα χαρακτηρίζεται από έλλειψη μάρκετινγκ, διαφοροποίησης του προϊόντος και ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με την ποιότητα του ελληνικού ελαιολάδου, ενδεικτικό της οποίας αποτελεί το γεγονός ότι αναμειγνύεται με άλλα ελαιόλαδα για να ανεβάσει την ποιότητά τους. Εξόφθαλμο παράδειγμα αυτής της καθυστέρησης αποτελεί η σύνδεση της μεσογειακής διατροφής από τους ξένους με την Ιταλία και όχι με την Ελλάδα, παρόλο που εντοπίστηκε στην Κρήτη. Γενικότερα, δεν υπάρχει κεντρική στρατηγική όσον αφορά στις εξαγωγές. Όπως δήλωσε στην Agrenda η Κατερίνα Παπαϊωάννου, διευθύντρια εξαγωγών της Ecogreen LTD, «δεν είναι οργανωμένη κρατικά η συμμετοχή μας σε εκθέσεις που έχουν ως στόχο τις εξαγωγές, αφού δεν έχουν γίνει κινήσεις για να κατεβαίνουν ομαδικά οι Έλληνες εξαγωγείς».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου