Αλλαγή πλεύσης για το θέμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου. Το υπουργείο Υποδομών φαίνεται να προσανατολίζεται στη δημοπράτηση του τμήματος ως δημοσίου έργου, «αφαιρώντας» το από τις κατασκευαστικές υποχρεώσεις της Ολυμπίας Οδού. Μένει να φανεί με ποιο τρόπο θα γίνει η «χειρουργική επέμβαση». Το τμήμα Πάτρας – Πύργου έχει μήκος 76 χλμ. και κατασκευάζεται σε νέα χάραξη. Σε ποια φάση βρίσκεται; Οσον αφορά την προετοιμασία:
- Οι απαλλοτριώσεις έχουν ολοκληρωθεί (έχουν διατεθεί μέχρι στιγμής 50 εκατ. ευρώ). Απομένει να εκδικαστούν συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις ύψους 24 εκατ. ευρώ.
- Οι αρχαιολογικές έρευνες και οι βασικές μετακινήσεις δικτύων έχουν ολοκληρωθεί. Οσον αφορά την κατασκευή:
- Στα πρώτα 20 χιλιόμετρα (Μιντιλόγλι – Κάτω Αχαγιά) δεν έχουν πραγματοποιηθεί εργασίες. Αιτία είναι η κατάθεση προσφυγής στο ΣτΕ ενάντια στη χάραξη του δρόμου, η οποία τελικά απερρίφθη.
- Στο υπόλοιπο τμήμα η πρόοδος των εργασιών φθάνει ανά σημεία και το 50%. Για παράδειγμα, έχει κατασκευαστεί η γέφυρα Πηνειού, μήκους 220 μέτρων. Σύμφωνα με την προσφορά της Ολυμπίας Οδού, το τμήμα Πάτρας – Πύργου αξιολογούνταν ότι θα κόστιζε περί τα 300 εκατ. ευρώ. Μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί κατασκευαστικές εργασίες αξίας 90 εκατ. ευρώ και οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών εκτιμούν ότι, εφόσον το έργο προκηρυχθεί, ο προϋπολογισμός του θα είναι πολύ μικρότερος του αρχικώς εκτιμηθέντος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου