Pages

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013

Κρουαζιερόπλοια: Οι λιμενικές υποδομές βασικό κριτήριο ανάπτυξης

Θα φέρει κρουαζιερόπλοια η Δημοτική Αρχή στο λιμάνι της Καλαμάτας. Αυτή η υπόσχεση βρίσκεται σχεδόν πάντα το τελευταίο διάστημα στα χείλη του δημάρχου Παν. Νίκα. Μάλιστα, δεν είναι μια απλή υπόσχεση, αφού επαναλαμβάνει ότι υπάρχει προγραμματισμός και σχέδιο για την αύξηση της συγκεκριμένης μορφής τουρισμού. Έτσι, πολύ σύντομα θα σταματήσουν στο λιμάνι της Καλαμάτας να «αρμενίζουν βαρκούλες» και το συγκριτικό πλεονέκτημα της πόλης θα σφύζει από κίνηση, με επιβάτες από τα κρουαζιερόπλοια που θα έρχονται. Για την εξέλιξη αυτή, συμπληρώνει, η Δημοτική Αρχή κινείται αθόρυβα αλλά δημιουργικά και μέχρι σήμερα έχει προχωρήσει σε μια σειρά από ενέργειες που δεν έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Είναι, όμως, σίγουρος ότι θα αποδώσουν καρπούς.
Βέβαια, κανείς δεν μπορεί να ψέξει το δήμαρχο για το συγκεκριμένο όραμά του, αλλά κάποια επίσημα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν τις προηγούμενες ημέρες δείχνουν άλλα. Σύμφωνα με αυτά, οι δαπάνες που κάνουν οι επιβάτες γίνονται, κυρίως, μέσα στα πλοία και στα λιμάνια αναχώρησης-εκκίνησης και όχι στα λιμάνια διέλευσης που κυριαρχούν στην Ελλάδα. Στην Ιταλία, οι κρουαζιέρες παράγουν ανά διανυκτέρευση τέσσερις φορές περισσότερα έσοδα σε σχέση με τον τουρισμό (800 ευρώ ανά διανυκτέρευση, 200 ευρώ από τον τουρισμό). Στην Ελλάδα, όμως, παράγουν τρεις φορές μικρότερη προστιθέμενη αξία από τον τουρισμό (100 ευρώ και 300 ευρώ, αντίστοιχα), ενώ οι κρουαζιέρες στην Ελλάδα αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% της συνολικής τουριστικής ζήτησης και παράγουν μόνο το 4% των εσόδων της χώρας από τον τουρισμό. Θάρρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου