Pages

Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2013

Τρία βήματα για να ξαναμπούν μπουλντόζες στα μεγάλα έργα!

ΣΤΟ Ελεγκτικό Συνέδριο βρίσκονται 3 από τις 4 τροποποιημένες Συμβάσεις Παραχώρησης, ενώ σύμφωνα με το «Βήμα» εντός των ημερών ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδης θα προωθήσει για προσυμβατικό έλεγχο και εκείνη της Ολυμπίας Οδού. Στη συνέχεια οι 4 συμβάσεις θα έρθουν στη Βουλή προς ψήφιση, μπαίνοντας έτσι η επανεκκίνηση των λεγομένων «μεγάλων έργων» στην τελική ευθεία. Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα «καλά είναι τα νέα για τον Μορέα» που αφορά τις εκκρεμότητες στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα. Και αυτές έχουν να κάνουν με την ολοκλήρωση τόσο του Περιμετρικού Καλαμάτας, όσο και του κλάδου Λεύκτρο-Σπάρτη μετά την αναστολή χρηματοδότησης τόσο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) όσο και τις άλλες τράπεζες που δανειοδοτούν το έργο, καθώς αμφισβητούν την οικονομική του βιωσιμότητα, στη βάση των κυκλοφοριακών φόρτων που βασίζεται η σχετική μελέτη, καθώς θεωρούν ότι έχει επιδεινωθεί η κατάσταση, λόγω της οικονομικής κρίσης και της υπέρμετρης αύξησης των καυσίμων στην Ελλάδα, η οποία έχει καθηλώσει την κυκλοφορία οχημάτων. Μετά την επίσκεψη του Έλληνα υπουργού Υποδομών στις Βρυξέλλες εκτιμάται ότι το κλίμα έχει βελτιωθεί, με το «ευτυχές» σενάριο να κάνει λόγο και για πέμπτη αναθεωρούμενη σύμβαση παραχώρησης που πρόκειται να έρθει στη Βουλή και αφορά τον Αυτοκινητόδρομο του Μορέα.
Η ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΟΡΩΝ 2,2 ΔΙΣ.
Για την επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων το Δημόσιο έχει εξασφαλίσει, από ευρωπαϊκές – κυρίως – πηγές, αλλά και από το ΠΔΕ πόρους ύψους 2,2 δισ. ευρώ πρόσθετη χρηματοδότηση, μέσα από την αναδιάταξη του Επιχειρησιακού προγράμματος «Ενίσχυση Προσπελασιμότητας». Από την Κομισιόν εξετάζοντας το «διαπραγματευτικό πακέτο» φαίνεται να έχουν αποδεχθεί ότι δεν τίθεται θέμα παραβίασης του ανταγωνισμού ή κρατικών ενισχύσεων, ενώ η αναδιάταξη του ΕΣΠΑ εγκρίθηκε από τη Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής του Γ. Χανς, οπότε αναμένεται να εισρεύσει φρέσκο χρήμα. Από το υπουργείο Υποδομών εκτιμούν ότι τα ελληνικά επιχειρήματα έχουν ικανοποιήσει το επιτελείο της ΕΤΕπ και ο υπουργός προ ημερών συνάντησε καλό κλίμα στο Λουξεμβούργο, όπου βρέθηκε ώστε «ιδίοις όμμασι» να αποκτήσει εικόνα για τα τεκταινόμενα στα ευρωπαϊκά κέντρα αποφάσεων. Η αμφισβήτηση της ΕΤΕπ και η αναστολή της χρηματοδότησης είχε να κάνει με το ζήτημα βιωσιμότητας του Αυτοκινητοδρόμου του Μορέα και φαίνεται ότι το μέλλον κατοχυρώνεται η βιωσιμότητα και η ολοκλήρωση του έργου, αφού πρώτα επιτευχθεί συμφωνία στην τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης και κυρωθεί από την Ελληνική Βουλή. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Αχ. Χεκίμογλου: «Η βασική αλλαγή στη σύμβαση του Μορέα θα είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόνοια ότι σε περίπτωση που μελλοντικά οι φόρτοι του αυτοκινητοδρόμου μειωθούν επικίνδυνα, το Δημόσιο θα αναλάβει την αποπληρωμή μέρους του δανείου της ΕΤΕπ. Είχε προηγηθεί επιστολή του κ. Χρυσοχοΐδη και του υπουργού Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα, με την οποία το Δημόσιο δεσμεύθηκε να καλύψει οποιοδήποτε κενό προκύψει στην αποπληρωμή των δανείων του έργου».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου