Μετά το τέλος της συνάντησης που έγινε σήμερα με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοϊδη με αντικείμενο την υλοποίηση όλου του έργου της Ολυμπίας Οδού στον άξονα Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Έφη Γεωργοπούλου – Σαλτάρη και Θανάσης Πετράκος δήλωσαν τα εξής:
«Ο κ. Υπουργός μπροστά στον κίνδυνο να μη ψηφιστεί στη Βουλή ακόμα και από τους φιλοκυβερνητικούς βουλευτές η Σύμβαση της Ολυμπίας Οδού διότι παρέπεμπε στις ελληνικές καλένδες το μεγαλύτερο μέρος του συνολικού έργου, δηλαδή το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα παρουσίασε στο τέλος της συνάντησης νέα πρόταση.
Συγκεκριμένα υποσχέθηκε ότι μέχρι την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου θα παρουσιάσει πρόταση για το πώς θα διασφαλιστεί η χρηματοδότηση από τους Κοινοτικούς Πόρους της Νέας Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020. Επιπλέον δεσμεύτηκε ότι στην πρόταση του θα περιλαμβάνεται και σαφές χρονοδιάγραμμα το οποίο ζητήσαμε ώστε η ολοκλήρωση αυτού του τμήματος να γίνει συγχρόνως με το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα.Θα περιμένουμε την υλοποίηση της δέσμευσης για να τοποθετηθούμε εκ νέου για το ζήτημα συγκεκριμένα.
Θέλουμε όμως να τονίσουμε ότι ο κ. Υπουργός δεν απάντησε στα εξής:Γιατί ενώ από τη μια χρηματοδότησε πλουσιοπάροχα την κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού από την άλλη της χάρισε και το 60% του έργου Πάτρα –Πύργος – Τσακώνα συνολικού μήκους 168 χιλιομέτρων; Σημειώνεται ότι το μόνο πρόβλημα που υπήρχε ήταν η απόφαση του ΣτΕ για την περιοχή του Καϊάφα".
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
«Όχι στην Αναθεώρηση της Σύμβασης Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού , αν δεν δεσμευτεί η Βουλή για την ολοκλήρωση του έργου μέχρι την Τσακώνα». Αυτό τονίζει σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης και σημειώνει:
«Σχετικά με την αναθεώρηση της Σύμβασης Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, είναι πάγια θέση της Περιφέρειας Πελοποννήσου ότι:
- αφενός η μη ολοκλήρωση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης παραχώρησης, όπως αυτή ψηφίστηκε από την Ελληνική Βουλή το 2008, αποτελεί μια μη θετική εξέλιξη για την περιφέρεια Πελοποννήσου, η οποία πλήττεται εξ αυτού σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο, και
- αφετέρου δεν επαρκούν στην σημερινή χρονική συγκυρία οι πολιτικές δεσμεύσεις.
Αντίθετα, η όποια αναθεώρηση επιβάλλεται να συνοδευτεί από δικλείδες ασφαλείας συνέχισης του έργου και ολοκλήρωσης του φυσικού του αντικειμένου, οι οποίες δικλείδες πρέπει να έχουν νομοθετική υφή και να απαντούν ταυτόχρονα στα κάτωθι ερωτήματα:
Α) Υπάρχουν μελέτες για το κομμάτι Πάτρα – Πύργος και για το Καλό Νερό – Τσακώνα; Αν δεν υπάρχουν μελέτες, έχουν προκηρυχθεί; Αν όχι πότε θα προκηρυχθούν και σε κάθε περίπτωση ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ωρίμανσης τους προκειμένου να υποβληθούν για ένταξη στο Τομεακό Πρόγραμμα του ΥΠΟΜΕΔΙ;
Β) Έχει διασφαλιστεί το κόστος των απαλλοτριώσεων;
Γ) Ποια είναι τα σενάρια που έχουν προκριθεί για την αντιμετώπιση του ζητήματος της Παράκαμψης του Καιάφα;
Πρόκειται για ζητήματα τα οποία έχω θέσει κατ’ επανάληψη στις σχετικές συσκέψεις και στην τελευταία που πραγματοποιήθηκε μια εβδομάδα νωρίτερα στο ΥΠΟΜΕΔΙ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου