Διάχυτη είναι η απαισιοδοξία ανάμεσα στους Ελληνες καταναλωτές. Η συντριπτική πλειονότητα δεν βλέπει φως στο τούνελ της κρίσης τον επόμενο ένα χρόνο, ενώ έπειτα από την κάλυψη των βασικών αναγκών διαθέτει τα χρήματά του στην κάλυψη δανείων και χρεών.
Ερευνα της Nielsen προδίδει μείωση του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα για το τέταρτο τρίμηνο του 2013. Ο δείκτης, που αποτυπώνει τη γνώμη των καταναλωτών για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση, τις ανησυχίες τους, αλλά και τις προθέσεις τους για το μέλλον, παρουσίασε πτώση 3 μονάδων και έφτασε τις 45, έπειτα από την ανοδική του πορεία τα τρία προηγούμενα τρίμηνα.
Οι Ελληνες εξακολουθούν να ανησυχούν για την εργασιακή ασφάλεια (47%) και την οικονομία (32%), ενώ 8 στους 10 αμφιβάλλουν για το αν η Ελλάδα θα ξεπεράσει την κρίση τους επόμενους 12 μήνες.
Στην ερώτηση για το πού διαθέτουν τα χρήματα που απομένουν στην τσέπη τους έπειτα από την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, το μεγαλύτερο ποσοστό (31%) εξακολουθεί να δηλώνει ότι το ξοδεύει για την κάλυψη δανείων, πιστωτικών καρτών και γενικότερα χρεών, ενώ το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι δεν έχουν καθόλου διαθέσιμο εισόδημα αυξήθηκε οριακά σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο κατά 2 μονάδες, στο 36%.
Ενδεικτικό της γενικότερης έλλειψης εμπιστοσύνης είναι και το γεγονός ότι το 85% των καταναλωτών έχει αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες, καθώς είναι πιο επιφυλακτικό σε ότι αφορά τα έξοδα. Σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, οι περισσότεροι (80%) έχουν στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ενώ το 74% έχει περιορίσει τη διασκέδαση εκτός σπιτιού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου