Από το ΕΣΠΑ θα χρηματοδοτηθεί η αποκατάσταση των ζημιών στο λιμάνι της Κυπαρισσίας, προϋπολογισμού 2 εκ. ευρώ, γιατί μόνο εκεί υπάρχουν χρήματα για να γίνει το έργο.
Την προοπτική αυτή σημείωσε στην «Ελευθερία» ο διευθυντής Τεχνικών Εργων της Περιφέρειας Πελοποννήσου Γιώργος Κωστόγιαννης, ο οποίος επέρριψε την ευθύνη για τη ζημιά στη μελέτη που ήταν παλιά και δεν είχε προβλέψει το φαινόμενο που δημιούργησε η γωνία της σύνδεσης του παλιού με τον νέο μόλο.
Το ζητούμενο είναι αν θα προλάβει τον επόμενο χειμώνα, καθώς το λιμάνι απειλείται με μεγαλύτερη καταστροφή.
Η συζήτησή μας με τον κ. Κωστόγιαννη για το λιμάνι της Κυπαρισσίας έγινε με αφορμή τη θεώρηση από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης της «μελέτης ενίσχυσης εξωτερικής θωράκισης παλιού και νέου προσήνεμου μόλου στο λιμάνι Κυπαρισσίας και της αποκατάσταση βλαβών ανωδομής τους». Ο φάκελος θεωρημένος επιστράφηκε στη Διεύθυνση Τεχνικών Εργων της Περιφέρειας για να προχωρήσει τις διαδικασίες δημοπράτησης και κατασκευής του έργου.
Για τις ζημιές που έγιναν ο κ. Κωστόγιαννης μας ενημέρωσε και υποστήριξε: «Το Δεκέμβριο του 2012 έσπασε η γωνία. Τον Απρίλιο του 2013 η κατάσταση χειροτέρεψε και πρόσφατα επιδεινώθηκε ακόμα περισσότερο. Η σύνδεση του παλιού με τον καινούργιο μόλο στη γωνία προκαλεί το πρόβλημα. Η γωνία δημιουργεί ένταση στον κυματισμό. Ετσι έσπασε και ο παλιός. Δεν είχε προβλεφθεί στη μελέτη το φαινόμενο αυτό». Ανέφερε ότι «η υποχρέωση για την αποκατάσταση είναι του Λιμενικού Ταμείου Μεσσηνίας» και πρόσθεσε: «Εφαρμόστηκε παλιά μελέτη του ΥΠΕΧΩΔΕ, του 2002 – 2003, που δεν προέβλεπε πέρα – πέρα τους ογκόλιθους του καινούργιου μόλου».
Ο κ. Κωστόγιαννης υποστήριξε πως «δεν το αφήσαμε στην τύχη του το λιμάνι» και παρατήρησε για τις ενέργειες αποκατάστασης: «Μεσσήνιος μελετητής, ο Αντώνης Πυλιώτης μας βοήθησε μέσα στο χειμώνα. Ζητήσαμε 2 εκ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, αλλά δεν υπήρχαν χρήματα. Το πήγαμε στο ΕΣΠΑ. Θα θωρακιστεί με διαφορετικό τρόπο, με μεγαλύτερους ογκόλιθους και με πιο ήπια κλίση. Συντάξαμε νέο φάκελο με συμπλήρωση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Δεν είναι εκ βάθρων καινούργια μελέτη, αλλάζει σε κάποια σημεία. Με προγραμματική σύμβαση με το Λιμενικό Ταμείο Μεσσηνίας και με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ θα γίνει, όπως έχει πει ο περιφερειάρχης».
Αυτες ειναι δικαιολογιες του αερα και προεκλογικα τερτιπια. Μετα τοσα χρονια εβγαλαν λαθος συμπερασμα. Λαθος υλοποιησης της μελετης γιατι καποιους τους βολευε ειναι το θεμα. Και γιατι να ξεκινηση το εργο; Που ηταν τοτε οι μηχανικοι της περιφερειας τωρα τοειδαν; ολα θα τα βρει ο ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή