Pages

Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

Αυτοί είναι οι οκτώ "πονηροί" που έκλεψαν 9 εκατ. ευρώ για ΜΚΟ - φάντασμα

Πήραν εκατομμύρια για αποναρκοθετήσεις σε Βοσνία, Λίβανο & Ιράκ - Ποινική δίωξη σε βάρος του προέδρου Κωνσταντίνου Τζεβελέκου και της συζύγου του - Εμπλέκονται άλλα 6 άτομα - Επαιρναν τα κονδύλια για να πληρώνουν τα έξοδα τους

Ζημία σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου που αγγίζει το ποσό των 9 εκατομμυρίων ευρώ, κατάφερε να προκαλέσει η ΜΚΟ «Διεθνές Κέντρο Αποναρκοθέτησης», τα στελέχη της οποίας πλέον βρίσκονται στα χέρια των Αρχών.
Οπως ανακοίνωσε η Υπηρεσία Οικονομικής Αστυνομίας και Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, ύστερα από πολύμηνη, μεθοδική και εξειδικευμένη αστυνομική και προκαταρκτική ποινική έρευνα, σχηματίστηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα σε βάρος των οκτώ εμπλεκομένων, εκ των οποίων ο ιθύνων νους και Πρόεδρος της Μ.Κ.Ο, Κωνσταντίνος Τζεβελέκος έχει ήδη προφυλακιστεί.
Όπως διακριβώθηκε από την έρευνα οι εμπλεκόμενοι χρησιμοποίησαν ως «όχημα» για την κακουργηματική απάτη την Μη Κυβερνητική Οργάνωση (Μ.Κ.Ο.), η οποία χρηματοδοτήθηκε, κατά το χρονικό διάστημα από το 2000 έως το 2004, από το Ελληνικό Δημόσιο, για την πραγματοποίηση προγραμμάτων αποναρκοθέτησης σε τρίτες χώρες.
Ποιοι εμπλέκονται στην υπόθεση
Για την υπόθεση ασκήθηκε ποινική δίωξη σε βάρος του προέδρου της Μ.Κ.Ο., Κωνσταντίνου Τζιβελέκου της συζύγου του, τέως δημοσίου υπαλλήλου, τριών εν ενεργεία διπλωματικών υπαλλήλων και τριών συνταξιούχων δημοσίων υπαλλήλων, που την επίμαχη χρονική περίοδο υπηρετούσαν στην Υπηρεσία Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας (Υ.Δ.Α.Σ.), στην Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου και Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Υπουργείο Εξωτερικών.
Από τα διαθέσιμα στοιχεία που υπάρχουν στο Μητρώο ΜΚΟ, προκύπτει ότι πρόεδρος της ανωτέρω ΜΚΟ είναι ο Κωνσταντίνος Τζεβελέκος, αντιπρόεδρος ο Δημήτριος Κανέλλης (δεν πρόκειται για τον συνεργάτη του Γιάννη Στουρνάρα στο υπουργείο Οικονομικών αλλά γιά άλλο πρόσωπο με το ίδιο όνομα) και Γενικός Γραμματέας ο Θεόδωρος Μακρυνιώτης.
Ποιες είναι οι κατηγορίες σε βάρος τους
Κατηγορούνται για τα -κατά περίπτωση- αδικήματα της απάτης σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου, κατά συναυτουργία και κατ' εξακολούθηση, της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες («ξέπλυμα βρώμικου χρήματος»), της ψευδούς βεβαίωσης και απιστίας σχετικά με την Υπηρεσία κατ' εξακολούθηση, σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου και εντός του πλαισίου του νόμου 4022/2011 «Εκδίκαση πράξεων διαφθοράς πολιτικών και κρατικών αξιωματούχων, υποθέσεων μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος και μείζονος Δημοσίου Συμφέροντος και άλλες διατάξεις».
Το αμαρτωλό χρονικό διάστημα 2000 - 2004
Ειδικότερα, η έρευνα της Υποδιεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας, η οποία ξεπέρασε τους είκοσι μήνες, αφορά το χρονικό διάστημα 2000-2004, κατά το οποίο, η συγκεκριμένη Μ.Κ.Ο. χρηματοδοτήθηκε από κονδύλια του Ελληνικού Δημοσίου και συγκεκριμένα από την Υπηρεσία Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας (Υ.Δ.Α.Σ.) του Υπουργείου Εξωτερικών, για την πραγματοποίηση οκτώ προγραμμάτων αποναρκοθέτησης στη Βοσνία Ερζεγοβίνη, στο Λίβανο και στο Ιράκ, ύστερα από την υπογραφή συμβάσεων πραγματοποίησης προγραμμάτων αναπτυξιακής συνεργασίας.Στο πλαίσιο της έρευνας, πραγματοποιήθηκε εκτεταμένη και σε βάθος διερεύνηση οικονομικών και λοιπών στοιχείων, καθώς και συντονισμένες έρευνες σε οικίες και έδρες εταιρικών σχημάτων ιδιοκτησίας του προέδρου της Μ.Κ.Ο. σε Ελλάδα και Κύπρο, σε συνεργασία με τις κυπριακές Αρχές, κατόπιν αιτήματος δικαστικής συνδρομής από την Εισαγγελία Εφετών Αθηνών.
Η Υπηρεσία Οικονομικής Αστυνομίας και Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, στο πλαίσιο της προκαταρκτικής διερεύνησης διαχειρίστηκε ένα τεράστιο όγκο δεδομένων που ξεπερνά τις 20.000 σελίδες, ενώ μόνο η αναφορά, που συνοδεύει τη σχετική δικογραφία που υποβλήθηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, ξεπερνά τις ογδόντα (80) σελίδες.
Η χρηματοδότηση εκταμιεύτηκε παράνομα
Στην πραγματικότητα όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα και προκαταρκτική ποινική διερεύνηση, το σύνολο της χρηματοδότησης εκταμιεύτηκε παράνομα, καθώς δεν πληρούνταν οι αναγκαίες προϋποθέσεις. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το υφιστάμενο πλαίσιο μόνο σε περιπτώσεις ανθρωπιστικής βοήθειας προβλέπεται χρηματοδότηση που να καλύπτει το 100% του προγράμματος.
Ωστόσο, σύμφωνα με τις σχετικές συμβάσεις προγραμμάτων αναπτυξιακής συνεργασίας το ποσό θα κάλυπτε το 75% του συνολικού προϋπολογισμού του προγράμματος, ενώ το υπόλοιπο 25% θα έπρεπε να προέρχεται από συμμετοχή της Μ.Κ.Ο., τουλάχιστον 15% ως ίδια συνεισφορά σε είδος ή σε χρήμα και από τρίτες πηγές, όπως χορηγίες και δωρεές.
Εκαναν εικονικές δωρεές για να συγκαλυφθεί η ελλειμματική αυτή συμμετοχή της ΜΚΟ
Για να συγκαλυφθεί η ελλειμματική αυτή συμμετοχή της Μ.Κ.Ο., επινοήθηκε τέχνασμα εικονικών δωρεών. Ειδικότερα οι αλλοδαποί εργαζόμενοι στα προγράμματα αποναρκοθέτησης, όπως για παράδειγμα ναρκαλιευτές, φέρονταν ότι επέστρεφαν στη Μ.Κ.Ο. υπό τη μορφή δωρεάς το 20-30% των φερόμενων αποδοχών τους, τις οποίες η Μ.Κ.Ο. δεν καταχωρούσε, ως όφειλε, στα σχετικά βιβλία που τηρούσε, αλλά αντίθετα τα παρουσίαζε ως ίδια συμμετοχή της, εξασφαλίζοντας έτσι περαιτέρω χρηματοδότηση.
Εκτός από την παραπάνω ιδιότυπη μεθοδολογία, ουσιαστικά ανακύκλησης του δημοσίου χρήματος, όπως διαπιστώθηκε από την έρευνα, δεν εφαρμόστηκαν επιπλέον διατάξεις της ελληνικής νομοθεσίας σχετικά με τη χρηματοδότηση των Μ.Κ.Ο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου