Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΜΠΙΚΑαπό το paseges.gr
ΑΥΤΟ που όλοι λίγο- πολύ υποπτεύονταν, ότι δηλαδή η κατανάλωση ελαιολάδου έχει ευεργετικές επιπτώσεις στην υγεία όσων το καταναλώνουν αποδεικνύει σχετική έρευνα του πανεπιστημίου Αθηνών. Ωστόσο αν κι αυτό το κορυφαίο πλεονέκτημα είναι υπαρκτό και με απόδειξη πλέον, η ελληνική πολιτεία και οι αρμόδιοι φορείς δεν φαίνονται ικανοί να το πλασάρουν στο εξωτερικό αλλά και στο εσωτερικό για να τονωθεί η αγορά, οι εξαγωγές, συνεπώς το εισόδημα των ελαιοπαραγωγών.
Το θέμα έφερε στη βουλή με επίκαιρη ερώτηση η βουλευτής της ΝΔ Φωβρωνία Πατριανάκου, η οποία τόνισε πως η χώρα μας κάλλιστα θα μπορούσε να αξιοποιήσει τον «ισχυρισμό υγείας» για το ελαιόλαδο, για να προσποριστεί όλα εκείνα τα καλά: τόνωση εξαγωγών, καλύτερο όνομα, μεγαλύτερο εισόδημα, αύξηση τυποποιημένου ελαιολάδου κ.λπ.
Σύμφωνα με όσα είπε η κα Πατριανάκου «το Πανεπιστήμιο Αθηνών μέσα από το Τμήμα της Φαρμακευτικής έχει αναπτύξει μια συνολική μελέτη έρευνας του ελαιολάδου στις πολυφαινόλες και ειδικότερα στις δυο βασικές ουσίες, στην ελαιοκανθάλη και στην ελαιασίνη. Τα αποτελέσματα αυτών των ερευνών ήταν συντριπτικά. Έδειξαν ότι το 50% και άνω των ελληνικών ελαιολάδων περιέχει αυτές τις ουσίες σε πολύ μεγαλύτερες ποσότητες απ’ αυτές που καθορίζουν οι διεθνείς μελέτες και έρευνες, για να χαρακτηριστεί το προϊόν ότι μπορεί να έχει τον «ισχυρισμό υγείας». Η ελληνική πολιτεία δεν αξιοποιεί αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα. Εκτιμούμε ότι πάρα πολύ γρήγορα πρέπει να ανακτήσουμε αυτό το χαμένο έδαφος»
Σημειώνεται ότι υπάρχει ευρωπαϊκός Κανονισμός 432/2012, ο οποίος κατοχυρώνει τον «ισχυρισμό υγείας».
ΑΟΡΙΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝ. ΣΚΟΡΔΑ
Από την πλευρά του εκ μέρους του υπουργείου Ανάπτυξης ο Θανάσης Σκορδάς δεν έδωσε πειστικές απαντήσεις.
Συγκεκριμένα είπε: «Σε ό,τι αφορά τους «ισχυρισμούς υγείας», πράγματι το Κοινοτικό Δίκαιο δίνει τη δυνατότητα αναγραφής «ισχυρισμών υγείας» για μια σειρά από ουσίες οι οποίες υπάρχουν στο ελληνικό ελαιόλαδο. Από την ενημέρωση που έχω από το αρμόδιο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ο ΕΦΕΤ βρίσκεται σε συνεννόηση με τις εταιρείες και τους επαγγελματικούς φορείς του ελαιολάδου, αλλά και με ιδιώτες τυποποιητές, τους ενημερώνει γι’ αυτή τη δυνατότητα και τους προτρέπει ουσιαστικά στο να αξιοποιήσουν αυτό το δικαίωμα που δίνει η νομοθεσία έτσι ώστε να γίνει το ελληνικό ελαιόλαδο και πιο επώνυμο και να αυξήσει κατ’ αυτόν τον τρόπο και την αξία του και τις πωλήσεις του στις διεθνείς αγορές».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου