Pages

Σάββατο 12 Απριλίου 2014

ΜΕΓΑΛΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ ΣΤΗΝ ΗΛΕΙΑ- ΖΕΣΤΑΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Χαιρέτισε την πρωτοβουλία του ΕΒΕ Ηλείας και εξέθεσε τους προβληματισμούς του για την εξέλιξη του έργου...Την πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου Ηλείας στην προχθεσινοβραδυνή εκδήλωση για την προοπτική του Σιδηροδρόμου στην Δυτική Πελοπόννησο, χαιρέτισε ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας κ. Χαράλαμπος Καφύρας που παρευρέθηκε σε όλη την διάρκεια της παρουσίασης των μελετών από τον πρόεδρος της ΕΡΓΑ ΟΣΕ ΑΕ κ. Κ. Σπηλιόπουλο και τους συνεργάτες του και έκανε παρέμβαση θέτοντας ορισμένα σημαντικά ζητήματα.Ο κ. Καφύρας τόνισε κατ’ αρχήν ότι το θέμα του σιδηροδρόμου για τον Νομό Ηλείας είναι κεφαλαιώδες, ωστόσο έκανε μια σύντομη αναφορά στο μέγα θέμα των υποδομών συνολικά που αφορά τις μεταφορές στην Ηλεία. Στην Ολυμπία Οδό και την διαφωνία του για την κατάτμηση του έργου, στο δρόμο Πύργος – Ολύμπια – Βυτίνα – Τρίπολη που καρκινοβατεί και παραμένει ημιτελές, στο αεροδρόμιο της Ανδραβίδας που παραμένει ακόμα όνειρο, με εξαίρεση το λιμάνι Κατακόλου όπου υπάρχει εξέλιξη με τα έργα αναβάθμισής του.«Η διακοπή λειτουργίας του σιδηροδρόμου, όταν με ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από τη Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011 και μέχρι νεωτέρας, αναστάλθηκε  η κυκλοφορία των δρομολογίων Πύργου - Καλαμάτας – Πύργου  συνδυαζόμενη με αυτά που ανέφερα προηγουμένως για τις υπόλοιπες υποδομές, έφερε την Ηλεία πολλά χρόνια πίσω και αυτό είναι που προανέφερα, ότι σε βασικά ζητήματα είμαστε οπισθοδρομικοί. Όπως μας ενημερώσατε, υπάρχουν σε εξέλιξη μελέτες για το θέμα της κανονικοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα – Πύργου – Καλαμάτας, αλλά η κατάσταση στον Νομό Ηλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι άθλια και ουσιαστικά έχει γυρίσει έναν αιώνα πριν όταν λειτουργούσε μονο η σιδηροδρομική  Πύργου – Κατάκολου για τις ανάγκες εξαγωγών της σταφίδας.Η άσχημη αυτή κατάσταση μου επιβάλλει  να θέσω ορισμένα ζητήματα που αφορούν το θέμα του σιδηροδρόμου :Η συζήτηση δεν γίνεται «εν κενώ» αλλά σε περίοδο που δεν υπάρχει σιδηροδρομική επικοινωνία αλλά και δεν προβλέπεται στο άμεσο διάστημα παρά η «Κανονικοποίηση και αναβάθμιση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας – Πύργου» που όπως είπατε οι μελέτες μπορούν να φτάσουν ως τα τέυχη δημοπράτησης, ενώ για το τμήμα Πύργος – Καλαμάτας είμαστε σε πρώιμο ακόμα στάδιο, αν τελικά ενταχθεί οριστικά η  «κανονικοποίηση και αναβάθμιση της Γραμμής Πάτρας – Πύργου – Καλαμάτας του ΣΕΣ 2014-2020 (νέο ΕΣΠΑ). Η επέκταση της λειτουργίας του προαστιακού της Πάτρας μέχρι την Αχαΐα γενικά είναι σωστή και πρέπουσα εξέλιξη και καλό είναι να επεκταθεί μέχρι τον Πύργο.Αλλά αυτή η εξέλιξη δεν πρέπει να αναιρεί και τον βασικό στόχο για την «κανονικοποίηση και αναβάθμιση» της γραμμής Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα, διότι  Προαστιακός που μπορεί να λειτουργήσει σε μια υποδομή  γραμμής ενός μέτρου, όπως είναι δηλαδή το δίκτυο τώρα.Όμως άλλο ο  προαστιακός σιδηρόδρομος και άλλο το υπεραστικό δίκτυο, δηλαδή αυτό που θέλει η Ηλεία που είναι η σύνδεση της με το υπεραστικό και διεθνές σιδηροδρομική δίκτυο (εξυπηρετώντας  την ανάπτυξη του τουρισμού και τις εξαγωγές της ) και όχι προαστιακοποιησή  της ως δορυφόρος της Πάτρας .Ναι λοιπόν στην επέκταση προαστιακού, όχι όμως σε βάρος της αναβάθμισης και κανονικοποίησης της γραμμής Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα.Για το θέμα του σιδηροδρομικού δικτύου μέσω του νέου σχεδίου του ενοποιημένου διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών και στα πλαίσια του νέου χρηματοδοτικού εργαλείου «συνδέοντας την Ευρώπη» για την περίοδο 2014-2020 ή του ΣΕΣ 2014-2020 (νέο ΕΣΠΑ), διαφαίνεται η δυνατότητα κατασκευής του τμήματος Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα, διότι είναι και μέσα στις προθέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
 Στο σχεδιασμό για τα νέα σιδηροδρομικά  έργα χρειάζεται προσοχή,  για ποια από τα έργα που θα ενταχθούν, διότι με βάση τις εκδηλωμένες προθέσεις από άλλους προωθείται:
- Η μελέτη ή η κατασκευή του Άξονα Αντιρρίου -Ιωάννινα με πιθανό κόστος 1 δις €.
- Η υλοποίηση του Σιδηρόδρομου στην Πάτρα με κόστος 500.000.000€.
- Η κατασκευή γραμμής (Άραξος – Λάππα) 6χλμ με μεγάλο κόστος (20.000.000 € μαζί με τις αποζημιώσεις, κτίρια, κ.λ.π.), εδώ να σημειωθεί ότι στην Ανδραβίδα η σιδηροδρομική γραμμή περνά δίπλα από το αεροδρόμιο).
Εδώ τίθεται θέμα προτεραιοτήτων. Αν κάποιο από τα παραπάνω έργα προταθούν και ενταχθούν θα απορροφήσουν πιστώσεις και δεν θα επιτρέψουν την επέκταση του Σιδηροδρόμου στην Ηλεία. Από το pyrgospress με επιμέλεια ΙΩΑΝΝΗ ΜΠΟΖΙΚΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου