Χαρακτηριστικό είναι ότι στο πλαίσιο της ημερίδας που οργανώθηκε στον Πύργο ο προϊστάμενος της Δ/νσης Έργων Ι κ. Αθανάσιος Καπένης παρουσιάζοντας την εξέλιξη των έργων στο τμήμα Κιάτο – Πάτρα, επεσήμανε ότι για να φτάσει το τρένο στην Ηλεία θα πρέπει να ολοκληρωθεί το έργο μέχρι την Πάτρα, συμπεριλαμβανομένης της διέλευσης από την πόλη. Η ολοκλήρωση των έργων αυτών εκτίμησε ότι θα γίνει ως το 2020, ενώ το τμήμα Κιάτο – Ρίο θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2017.
Οι μελέτες προχωρούν
Πάντως από την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ γίνεται όλη η προεργασία ώστε να προχωρήσουν τα έργα εκσυγχρονισμού και στο υπόλοιπο δίκτυο, στο τμήμα Πάτρα – Καλαμάτα.
Ο προϊστάμενος της Διευθύνουσας Υπηρεσίας Μελετών της ΕΡΓΑ ΟΣΕ ΑΕ κ. Μιχάλης Αναστασάκης παρουσίασε την πρόοδο των μελετών για την αναβάθμιση και μετατροπή των γραμμών Πάτρα – Πύργος – Ολυμπία, Πύργος – Κατάκολο και Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα σε γραμμή κανονικού εύρους με ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλεπικοινωνίες για ταχύτητες μέχρι 160 χλμ/ώρα, όπου αυτό είναι εφικτό εντός του υφιστάμενου ορίου απαλλοτρίωσης του ΟΣΕ.
Επίσης μελετώνται ανισόπεδες διαβάσεις, που θα αντικαταστήσουν υφιστάμενες ισόπεδες διαβάσεις με την παλιά εθνική οδό και με άλλες οδούς που εμφανίζουν αυξημένη κίνηση. Αναλυτικότερα αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη τρεις συμβάσεις μελετών για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα- Πύργος- Καλαμάτα, για τις οποίες έχει εγκριθεί η χρηματοδοτική συνδρομή από την ΕΕ. Η χρηματοδότηση των μελετών γίνεται από πιστώσεις των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών της περιόδου 2007-2013 με πέρας το 2015 και η συνολική χρηματοδότηση είναι 21 εκ. ευρώ.
Η γραμμή στο τμήμα Πάτρα – Πύργος έχει μήκος περίπου 99 χλμ, Πύργος- Ολυμπία 21 χλμ και Πύργος- Κατάκολο 12 χλμ, συνολικά δηλαδή 132 χιλιόμετρα γραμμής.
Για τη γραμμή Πάτρα – Πύργος – Ολυμπία και Πύργος – Κατάκολο εκπονούνται αυτό το διάστημα μέσω δυο συμβάσεων (Πάτρα – Καβάσιλα και Καβάσιλα – Πύργος – Ολυμπία/Κατάκολο) οι οριστικές μελέτες χάραξης γραμμής και οδικού δικτύου, προμελέτες και οριστικές μελέτες τεχνικών έργων, γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες, οριστική υδραυλική μελέτη, τοπογραφικές μελέτες και κτηματολόγιο, περιβαλλοντικές μελέτες για την τροποποίηση περιβαλλοντικών όρων και τεύχη δημοπράτησης για την κατασκευή των έργων.
Το κόστος των μελετών αυτών ανέρχεται σε 1.700.000 ευρώ περίπου.
Για τη γραμμή Αλφειός (λίγο μετά τον Πύργο) – Καλό Νερό – Κυπαρισσία και Καλό Νερό – Ζευγολατειό – Καλαμάτα με συνολικό μήκος περίπου 118 χλμ. βρίσκεται σε εξέλιξη σύμβαση μελέτης για τη βελτιστοποίησης χάραξης σε δυο επί μέρους τμήματα με δυσμενή χάραξη (Καλό Νερό – Κοπανάκι και Μελιγαλάς – Βαλύρα) και στη συνέχεια προμελέτη χάραξης και υδραυλική προμελέτη σε όλο το μήκος, γεωλογική μελέτη στα τμήματα παραλλαγών , περιβαλλοντική μελέτη και επικαιροποίηση οικονομοτεχνικής μελέτης για το σύνολο του άξονα Πάτρας – Καλαμάτας. Το κόστος της μελέτης αυτής ανέρχεται σε 700.000€ περίπου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου