Το πολυδαίδαλο κύκλωμα διακίνησης των δύο τόνων ηρωίνης που κατέσχεσε το Λιμενικό ακολούθησε την πιο πολυσύχναστη οδό για την προώθηση ναρκωτικών από το Αφγανιστάν και το Ιράν προς την Ευρώπη. Κόμβο σ' αυτό το δρομολόγιο αποτελεί η Ελλάδα. Τα ναρκωτικά, η αξία των οποίων ξεπερνά τα τετρακόσια εκατομμύρια ευρώ, θα έφευγαν από την Αττική τμηματικά: σε μικρότερες ποσότητες και με προορισμό ευρωπαϊκές χώρες. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Λιμενικού, πρώτος σταθμός θα ήταν το Βέλγιο.
Το ταξίδι των ναρκωτικών από την Ασία στην Ευρώπη είναι σχετικά εύκολη υπόθεση για τα καρτέλ του λευκού θανάτου. Απαιτούνται ένα πλοίο, ένα φορτίο για κάλυψη - στην προκειμένη περίπτωση ήταν καύσιμη ύλη πέλετ - και μια δικαιολογία για να προσεγγίσει ένα λιμάνι εκτός προγράμματος: το «Νουρ 1», το πλοίο που όπως διαπιστώθηκε μετέφερε τους 2,12 τόνους ηρωίνης στην Ελευσίνα, επικαλέσθηκε μηχανική βλάβη. Από εκεί και πέρα είναι θέμα τύχης ή αξιοποίησης πληροφοριών των συνεργαζόμενων διεθνών διωκτικών Αρχών να πιαστεί ένα φορτίο. Στην περίπτωση της συμμορίας με φερόμενο επικεφαλής τον 41χρονο εφοπλιστή, η αρχική πληροφορία ήρθε από τη DEA - την αμερικανική Δίωξη Ναρκωτικών.
Οι Αρχές, όμως, έφτασαν στον δεύτερο τόνο των ναρκωτικών - και σε δεκατέσσερις νέες συλλήψεις - πιέζοντας στη διάρκεια της ανάκρισης τους συλληφθέντες. Σύμφωνα με πληροφορίες, ένας από αυτούς μίλησε για τη συνολική ποσότητα και οι έρευνες στο Κορωπί που κατέληξαν στον εντοπισμό της ηρωίνης σε εγκαταλειμμένη πτηνοτροφική μονάδα είχαν αρχίσει από τα τέλη της περασμένης εβδομάδας.
Δειγματοληπτικοί έλεγχοι
Εκπρόσωποι των διωκτικών Αρχών παραδέχονται ότι οι έλεγχοι που γίνονται στα ελληνικά σύνορα είναι δειγματοληπτικοί. Παραδέχονται επίσης ότι η Ελλάδα είναι μια από τις βασικές πύλες εισόδου αλλά και ταυτόχρονα διαμετακομιστικό κέντρο ναρκωτικών για την Ευρώπη. «Η Ελλάδα τοποθετείται στη νότια διακλάδωση του λεγόμενου βαλκανικού άξονα, που ενώνει τις περιοχές με τη μεγαλύτερη παραγωγή οπιούχων στον κόσμο (Μέση Ανατολή και Κεντρική Ασία) με τις χώρες της Βορειοδυτικής Ευρώπης, αυτές που καταναλώνουν κατά κύριο λόγο τις παραγόμενες ναρκωτικές ουσίες. Είναι ο κόμβος που ενώνει την Ευρώπη με την Ασία μέσω Τουρκίας, η γέφυρα της Ανατολής προς τη Δύση. Αυτό είναι εν προκειμένω και το μειονέκτημά της, όπως και η διαπερατότητα των συνόρων της, αφού ναρκωτικά μπορούν να μπουν όχι μόνο από ελληνικά βουνά - περάσματα αλλά και από τα πολυάριθμα νησιά της, προσβάσιμα στον καθένα από απέναντι, μια και είναι φύσει αδύνατον να φυλαχτούν. Θεωρητικώς, δηλαδή, ναρκωτικά μπορεί να περάσει κανείς στην Ελλάδα όπου και όπως θέλει…» λέει στα «ΝΕΑ» ανώτατος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ.
Οι διωκτικές Αρχές, παρά τις επιτυχίες, βρίσκονται κάθε φορά τουλάχιστον ένα βήμα πίσω από τα κυκλώματα διακίνησης των ναρκωτικών που καταφέρνουν να εφευρίσκουν νέους τρόπους απόκρυψης των παράνομων φορτίων τους. Στην εξαγωγή χασίς, για παράδειγμα, προς την υπόλοιπη Ευρώπη δραστηριοποιούνται σήμερα εγκληματικές ομάδες αποτελούμενες από Ελληνες, Αλβανούς, Βούλγαρους και Γεωργιανούς, όπως έχει διαπιστώσει η Αστυνομία. Τι κάνουν; Συστήνουν νομότυπες εξαγωγικές - μεταφορικές εταιρείες, κυρίως ελληνικών συμφερόντων, με έδρα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες (Βουλγαρία ή Κύπρο), ώστε να αποκρύπτουν σε φορτηγά δημοσίας χρήσεως μέσα σε νόμιμα φορτία τα προς εξαγωγή ναρκωτικά, κρυμμένα μέσα σε φορτία με φρούτα μέχρι και σε βαμβάκι, έπιπλα και άλλα.
Αλλοτε η διακίνηση γίνεται με αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, με οδηγούς - επιβάτες που υποτίθεται ότι κάνουν διακοπές. Κι όμως, έως και κάτω από το δάπεδο (49 κιλά) ή και στην τουαλέτα (104 κιλά) των οχημάτων αυτών έχουν βρεθεί εντοιχισμένα τα ναρκωτικά. Και ΙΧ αυτοκίνητα, που έχουν μετασκευαστεί ώστε να διαθέτουν ειδικά διαμορφωμένες κρύπτες, αναλαμβάνουν τη μεταφορά του χασίς (και σε πλάκες-«σοκολάτες»). Στο πίσω μέρος της οροφής τους, στις λαμαρίνες της πόρτας, στο ρεζερβουάρ, μέχρι και (2,8 κιλά) στη δεξαμενή υγραερίου(!) ή και στις καρότσες αγροτικών ανάμεσα σε μπάλες τριφυλλιού έχουν βρει οι αστυνομικοί σκύλοι δέματα και τσουβάλια με ναρκωτικά. Χασίς, πάλι, κουβαλούν στις αποσκευές τους ακόμη και επιβάτες λεωφορείων.
Μικροποσότητες μεταφέρονται συχνά και μέσω του συμβατικού ταχυδρομείου, συνήθως μέσα σε καρτ ποστάλ, φακέλους, βιβλία ή δέματα. Με τέτοια μέσα και τρόπους, όπως εκτιμάται, θα έφευγε τμηματικά προς την υπόλοιπη Ευρώπη το φορτίο των δύο τόνων της ηρωίνης.
Δρομολόγια
«Πιάνουμε 15 τόνους ακατέργαστου χασίς ετησίως, ποσότητα από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Από Αλβανία το φέρνουν κυρίως ταχύπλοα σε Κέρκυρα, Λευκάδα ή άλλες ακτές του Ιονίου. Εκεί τα σκάφη το βγάζουν στη στεριά και φορτηγά το παραλαμβάνουν. Χασίς μπαίνει και από Θεσπρωτία, Πρέβεζα, σπανιότερα από Αιτωλοακαρνανία…» λέει έμπειρος αστυνομικός.
Στην Ελλάδα κοκαΐνη φτάνει κατά κανόνα με φορτηγά, συνήθως σε συγκεκριμένες ποσότητες. Είτε σε 1-2 κιλά κρυμμένα στην καμπίνα ενός φορτηγού είτε και σε 25-50 κιλά. Σπάνια θα φορτωθούν περισσότερα σε ένα δρομολόγιο. «Συνήθως μόνο "καρφωτό" μπορούμε να μάθουμε ότι φτάνει και κυκλοφορεί εντός ελληνικών συνόρων ένα τέτοιο, μεγάλο και φορτωμένο με ναρκωτικά όχημα…» λέει αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ.
Στον δρόμο προς τη Δυτική Ευρώπη, όμως, η ηρωίνη δύσκολα δεν θα περάσει από την Ελλάδα. Οδικώς ή και φορτωμένη στα αμπάρια καραβιού, όπως έγινε τώρα με το δεξαμενόπλοιο. Από το Αφγανιστάν, όπου παράγεται, θα μεταφερθεί αρχικά προς Ιράν - Τουρκία. Εκεί οι μεταφορείς της έχουν να επιλέξουν μία από τις τρεις εναλλακτικές διαδρομές για να τη διασπείρουν στα άλλα κράτη της ΕΕ. Η νοτιότερη έχει ως κατεύθυνση την Ιταλία, είτε απευθείας μέσω Ελλάδας είτε μέσω Βουλγαρίας, ΠΓΔΜ, Αλβανίας, Ελλάδας.
Από 'κεί και πέρα, συνθετικά ναρκωτικά χάπια (Εcstasy, LSD, πεθιδίνη, μεθαδόνη, αμφεταμίνες και παράγωγά τους) φτάνουν στην Ελλάδα περιστασιακά. Σε μικρές ποσότητες, συνήθως με ΙΧ αυτοκίνητα από Ολλανδία - Βέλγιο ή και από Βουλγαρία - Πολωνία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου