Τις τελευταίες ημέρες και πάλι το αρμόδιο υπουργείο προέβη σε "ευχάριστες" στα αφτιά των πολιτών ανακοινώσεις. Ευχόμαστε να μην έχουν το τέλος του βιβλίου. Όπως σημειώνεται, λοιπόν, σύμφωνα με τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών, είναι θέμα ημερών η δημοπράτηση του ημιτελούς άξονα Πάτρας - Πύργου. Τις προηγούμενες ημέρες εγκρίθηκε για πρώτη φορά παρέκκλιση από τη νομοθεσία, ώστε να μην είναι δυνατή η υπέρβαση του προϋπολογισμού του έργου, ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να εγκριθούν και τα τεύχη δημοπράτησης. Η χρηματοδότηση του έργου από το ΣΕΣ 2014-2020 θα «κλείσει» και αυτή ως το τέλος του έτους, παράλληλα με τη διαδικασία ορισμού αναδόχου. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής» και του δημοσιογράφου Γιώργου Λιάλιου, σε σύσκεψη που έγινε την Τρίτη με τη συμμετοχή υπηρεσιακών παραγόντων, εγκρίθηκε παρέκκλιση από το ν. 3669/08, ώστε το Δημόσιο να μπορεί να δημοπρατεί ένα έργο κατ’ αποκοπήν χωρίς να εγγυάται τις ποσότητες των προμετρήσεων των μελετών. Αυτό σημαίνει ότι οι εκτιμήσεις του Δημοσίου για το κόστος των έργων δε δεσμεύουν το Δημόσιο, αλλά, ακόμη κι αν παρεκκλίνουν (το κόστος των έργων είναι μεγαλύτερο), ο εργολάβος θα πρέπει να το εκτελέσει χωρίς να ζητήσει επιπλέον δαπάνες. Η πρόβλεψη αυτή γίνεται για πρώτη φορά. Παράλληλα, καταβάλλεται προσπάθεια από τις υπηρεσίες να οριστικοποιηθούν τα τεύχη δημοπράτησης του έργου, προκειμένου και αυτά να εγκριθούν ως το τέλος του μήνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά όλα τα απαιτούμενα θα δοθούν στους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό ηλεκτρονικά. Ο άξονας Πάτρας - Πύργου ήταν κομμάτι του παραχωρημένου στην Ολυμπία Οδό άξονα Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου - Τσακώνας, αλλά αφαιρέθηκε από το έργο με το ν.4219/13, με τον οποίο επανεκκινήθηκαν τα «παγωμένα» έργα (χωρίς, βέβαια, αντίστοιχη μείωση του προϋπολογισμού του υπόλοιπου έργου). Το έργο είναι ημιτελές: σύμφωνα με το υπουργείο, έχει κατασκευαστεί περίπου το 25% (αντιστοιχεί σε εργασίες 100 εκατομμυρίων ευρώ, ανάμεσα στις οποίες η γέφυρα του Πηνειού -210 μέτρων- η γεφύρωση του ρέματος Κορδελιάρη και η άνω διάβαση στον κόμβο Βάρδας). Έχουν συντελεστεί όλες οι αρχικές απαλλοτριώσεις, ενώ σε διάφορα στάδια βρίσκονται οι συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις που αντιστοιχούν περίπου το 20% των αρχικών. Ο προϋπολογισμός του έργου θα είναι 340 εκατ. ευρώ.
Ο νέος οδικός άξονας κατασκευάζεται σε νέα χάραξη: ξεκινά από το τέλος της ευρείας παράκαμψης Πατρών (στο χωριό Μιντιλόγλι) και φτάνει ως την είσοδο της πόλης του Πύργου (75 χλμ.). Θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης, καθώς και πλήρες παράπλευρο δίκτυο. Κατά μήκος του θα δημιουργηθούν δύο σταθμοί διοδίων, στα Τσουκαλέικα (8ο χλμ.) και στα Χανάκια Πύργου/Ιάρδανου (67ο χλμ.), καθώς και δύο σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινήτων, στην Κάτω Αχαΐα και στον Πύργο. Στόχος είναι το έργο να παραδοθεί στα μέσα του 2016. Τι θα απογίνει το υπόλοιπο έργο; Το νότιο κομμάτι του, το τμήμα Καλού Νερού (Κυπαρισσίας) - Τσακώνας, μήκους 30 χιλιομέτρων, έχει ανακοινωθεί από τον υπουργό Υποδομών, Μιχ. Χρυσοχοΐδη, ότι θα δημοπρατηθεί και αυτό χωριστά, ως δημόσιο έργο. Η υπόθεση δεν είναι τόσο απλή, καθώς οι μελέτες βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο και, όπως έχει ανακοινωθεί, θα εκπονηθούν από την Ολυμπία Οδό. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται ότι θα είναι 130 εκατομμύρια ευρώ και η δημοπράτησή του θα γίνει πιθανότατα το 2015 (με στόχο ολοκλήρωσης το 2017). Τέλος, στο τμήμα Πύργου - Καλού Νερού, στο οποίο το Συμβούλιο της Επικρατείας απαγόρευσε τη διαπλάτυνση του δρόμου για περιβαλλοντικούς λόγους, έχει ανακοινωθεί ότι θα ληφθούν μέτρα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.tharrosnews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου