Έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού έχει δείξει ότι το 44% των ταξιδιωτών ανά τον κόσμο θεωρούν το φαγητό ως ένα από τα πιο σημαντικά κριτήρια του προορισμού που πρόκειται να επισκεφτούν. Άλλες μελέτες πάλι αναφέρουν σχετικά με την καταναλωτική συμπεριφορά των ταξιδιωτών ότι οι τουρίστες ξοδεύουν σχεδόν το 40% του συνολικού προϋπολογισμού τους για φαγητό και ποτό. Τα παραπάνω και μόνο στοιχεία είναι ικανά να δείξουν τη μεγάλη σημασία που έχει για μια περιοχή η ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας, η οποία μπορεί να αποτελέσει το... στρατηγικό επενδυτή για την περαιτέρω ανάπτυξή της. Στη Μεσσηνία, ωστόσο, ο συγκεκριμένος τομέας είναι, μάλλον, σε νηπιακή κατάσταση. Ελάχιστα είναι τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος που προσφέρουν αποκλειστικά τοπικά προϊόντα, λιγοστές οι ξενοδοχειακές μονάδες που τα χρησιμοποιούν για το «ευ ζην» των πελατών τους. Έχουν γίνει μεν αξιόλογες προσπάθειες, πλην όμως μεμονωμένες.
Τον προηγούμενο μήνα διεξήχθησαν στην Costa Navarino εκπαιδευτικά σεμινάρια γαστρονομίας από το Ίδρυμα «Καπετάν Βασίλη» και το Επιμελητήριο Μεσσηνίας, παρουσία καταξιωμένων σεφ, όπως η Νένα Ισμυρνόγλου, ο Λευτέρης Λαζάρου και ο Δόξης Μπεκρής, με στόχο την ενίσχυση των τοπικών προϊόντων και της μεσσηνιακής κουζίνας. Παρά την προσπάθεια, οι ευθύνες των φορέων γύρω από τον τουρισμό είναι μεγάλες, αφού μέχρι σήμερα δεν έχουν πείσει τους επιχειρηματίες, αλλά ούτε και τους Μεσσήνιους πολίτες, να αναζητούν και να καταναλώνουν τοπικά προϊόντα. Κι όμως, αν υπήρχε συνεργασία του τουριστικού και του επισιτιστικού κλάδου, μέσω της αξιοποίησης και των εξαγώγιμων επώνυμων προϊόντων, τα οφέλη θα ήταν πολλαπλά για την τοπική κοινωνία. Όπως είναι φυσικό, η δοκιμή των τοπικών προϊόντων ανοίγει το δρόμο και για μεγαλύτερες εξαγωγές.
Από το 'Θάρρος'
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου