Pages

Τρίτη 15 Ιουλίου 2014

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ "Πάγωμα" του περιφερειακού μέχρι το φθινόπωρο

Μέχρι το φθινόπωρο τουλάχιστον θα παραμείνει "παγωμένο" το έργο του περιφερειακού αυτοκινητόδρομου της Καλαμάτας και το Λεύκτρο - Σπάρτη, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Πρώτο Θέμα". Σε αυτό σημειώνεται ότι για να "ξεπαγώσει" τη χρηματοδότηση η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, θα πρέπει να δοθούν εγγυήσεις του Δημοσίου για ποσό 300 εκ. ευρώ, καθώς εκτιμάται ότι θα μειωθεί η κίνηση του δρόμου.
Το σύνολο της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου θα φθάσει μέχρι το 2038 τα 500 εκ. ευρώ, αλλά οι τεχνοκράτες διατείνονται ότι το ποσό αυτό θα είναι μικρότερο καθώς θα βελτιωθεί η κίνηση και θα περιοριστεί το χρηματοδοτικό κενό. Παρά τις πολύμηνες διαπραγματεύσεις η συμφωνία δεν έχει κλείσει ακόμη. Και όταν γίνει αυτό, η συμφωνία θα πρέπει να εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση και το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Αναλυτικά:
Με πρόσθετη επιδότηση του έργου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα από το Ελληνικό Δημόσιο προβλέπεται να οριστικοποιηθεί η συμφωνία μεταξύ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, της κοινοπραξίας "Μορέας" και του Δημοσίου προκειμένου να αποπερατωθεί το 8% αυτοκινητοδρόμου που έχει σταματήσει μετά το πάγωμα της χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ)
Παρά τις πολύμηνες διαπραγματεύσεις, η συμφωνία δεν έχει κλείσει , ωστόσο η βάση των συζητήσεων στις οποίες φαίνεται να καταλήγουν οι τρεις πλευρές είναι η καταβολή πρόσθετων εγγυήσεων του Ελληνικού Δημοσίου που θα δοθούν κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου στην περίπτωση που ο παραχωρησιούχος εμφανίσει αδυναμία εξυπηρέτησης των δανείων λόγω χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου. Από την πλευρά των εργολάβων διαρρέεται τις τελευταίες ημέρες ότι η πρόσθετη επιδότηση που θα καταβληθεί στο έργο  θα φτάσει τα 300 εκατ. ευρώ. Από το υπουργείο Υποδομών, όμως, σημειώνουν ότι τα νούμερα δεν έχουν οριστικοποιηθεί και ότι η συμφωνία προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε περίπου ενάμιση μήνα. Ο λόγος είναι ότι το ακριβές ποσό που θα είναι η χρηματική συμβολή του Δημοσίου θα καθοριστεί από μια σειρά παραμέτρων όπως η συνολική κίνηση του δρόμου, η κίνηση ανά σταθμό, ο ρυθμός ανάκαμψης της κίνησης, το επίπεδο των λειτουργικών δαπανών, η πορεία της ελληνικής οικονομίας κ.ά. - ένα παζλ δηλαδή, η σύνθεση του οποίου θα διαμορφώσει το τελικό ποσό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου