Προχθές εγκρίθηκε για πρώτη φορά παρέκκλιση από τη νομοθεσία, ώστε να μην είναι δυνατή η υπέρβαση του προϋπολογισμού του έργου, ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να εγκριθούν και τα τεύχη δημοπράτησης. Η χρηματοδότηση του έργου από το ΣΕΣ 2014-2020 θα «κλείσει» και αυτή ώς το τέλος του έτους, παράλληλα με τη διαδικασία ορισμού αναδόχου. Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ», σε σύσκεψη που έγινε προχθές με τη συμμετοχή υπηρεσιακών παραγόντων, εγκρίθηκε παρέκκλιση από τον ν. 3669/08, ώστε το Δημόσιο να μπορεί να δημοπρατεί ένα έργο κατ’ αποκοπήν χωρίς να εγγυάται τις ποσότητες των προμετρήσεων των μελετών. Αυτό σημαίνει ότι οι εκτιμήσεις του Δημοσίου για το κόστος των έργων δεν δεσμεύουν το Δημόσιο, αλλά, ακόμη κι αν παρεκκλίνουν (το κόστος των έργων είναι μεγαλύτερο), ο εργολάβος θα πρέπει να το εκτελέσει χωρίς να ζητήσει επιπλέον δαπάνες. Η πρόβλεψη αυτή γίνεται για πρώτη φορά. Παράλληλα, καταβάλλεται προσπάθεια από τις υπηρεσίες να οριστικοποιηθούν τα τεύχη δημοπράτησης του έργου, προκειμένου και αυτά να εγκριθούν ώς το τέλος του μήνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά όλα τα απαιτούμενα θα δοθούν στους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό ηλεκτρονικά.
Ο άξονας Πάτρας - Πύργου ήταν κομμάτι του παραχωρημένου στην Ολυμπία Οδό άξονα Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου - Τσακώνας, αλλά αφαιρέθηκε από το έργο με τον ν.4219/13 με τον οποίο επανεκκινήθηκαν τα «παγωμένα» έργα (χωρίς βέβαια αντίστοιχη μείωση του προϋπολογισμού του υπόλοιπου έργου). Το έργο είναι ημιτελές: σύμφωνα με το υπουργείο, έχει κατασκευαστεί περίπου το 25% (αντιστοιχεί σε εργασίες 100 εκατ. ευρώ, ανάμεσα στις οποίες η γέφυρα του Πηνείου -210 μέτρων- η γεφύρωση του ρέματος Κορδελιάρη και η άνω διάβαση στον κόμβο Βάρδας). Εχουν συντελεστεί όλες οι αρχικές απαλλοτριώσεις, ενώ σε διάφορα στάδια βρίσκονται οι συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις που αντιστοιχούν περίπου το 20% των αρχικών. Ο προϋπολογισμός του έργου θα είναι 340 εκατ. ευρώ.
Ο νέος οδικός άξονας κατασκευάζεται σε νέα χάραξη: ξεκινά από το τέλος της ευρείας παράκαμψης Πατρών (στο χωριό Μιντιλόγλι) και φτάνει ώς την είσοδο της πόλης του Πύργου (75 χλμ.). Θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης, καθώς και πλήρες παράπλευρο δίκτυο. Κατά μήκος του θα δημιουργηθούν δύο σταθμοί διοδίων, στα Τσουκαλέικα (8ο χλμ.) και στα Χανάκια Πύργου/Ιάρδανου (67ο χλμ.), καθώς και δύο σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινήτων, στην Κάτω Αχαΐα και στον Πύργο. Στόχος είναι το έργο να παραδοθεί στα μέσα του 2016. Τι θα απογίνει το υπόλοιπο έργο; Το νότιο κομμάτι του, το τμήμα Καλού Νερού (Κυπαρισσίας) - Τσακώνας, μήκους 30 χλμ., έχει ανακοινωθεί από τον υπουργό Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδη ότι θα δημοπρατηθεί και αυτό χωριστά, ως δημόσιο έργο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου