Σε χαμηλότερα επίπεδα κινήθηκε συνολικά η καλοκαιρινή εκπτωτική περίοδος, από την άποψη των πωλήσεων των εμπορικών καταστημάτων, σε σχέση από την αντίστοιχη περυσινή, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ).
Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, σχολίασε τα αποτελέσματα: «Οι καλοκαιρινές φετινές εκπτώσεις τελείωσαν σαν να μην ξεκίνησαν ποτέ! Το ενδιαφέρον ήταν μικρό και η κατανάλωση αδύναμη τόσο στα αστικά κέντρα όσο και κυρίως στις τουριστικές περιοχές, κάτι που έχει προκαλέσει στον εμπορικό κόσμο μεγάλη ανησυχία. Μάλιστα, τα αποτελέσματα αυτά προκύπτουν σε μια περίοδο που οι προσδοκίες από τον κλάδο του τουρισμού ήταν μεγάλες. Δυστυχώς, όμως, δεν επιβεβαιώθηκαν, ενώ ο μύθος της Κυριακής κατέρρευσε. Η ΕΣΕΕ εξετάζει τι ισχύει σε σχέση με τον θεσμό των εκπτώσεων σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και θα προτείνει τις αλλαγές που έχει ανάγκη η ελληνική αγορά, σύμφωνα με την ανάλυση της Eurocommerce».
Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΣΕΕ, 53,9% των εμπόρων πραγματοποίησαν κατά τις καλοκαιρινές εκπτώσεις χαμηλότερες πωλήσεις από τις περυσινές, 31,7% είδαν τις φετινές πωλήσεις στη διάρκεια των εκπτώσεων να παραμένουν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ενώ μόλις 13,6% κατέγραψαν αύξηση. Ωστόσο, η εικόνα αυτή δεν ήταν η ίδια σε όλους τους κλάδους. Διαφοροποιείται ανάλογα με τις καταναλωτικές συνήθειες σε συνδυασμό με το διαθέσιμο εισόδημα. Πιο συγκεκριμένα, ο κλάδος των καλλυντικών παρουσιάζει μια ιδιαίτερη δυναμική, ενώ διακρίνεται αισθητά η ένδυση από την υπόδηση με τη δεύτερη να κινείται σε σαφώς καλύτερα επίπεδα.
Η μείωση στις πωλήσεις κατά τις θερινές εκπτώσεις δεν αφορά όλες τις επιχειρήσεις με την ίδια ένταση αν και οι περισσότεροι έμποροι δήλωσαν μείωση άνω του 40%. Το επίπεδο των εκπτώσεων κινήθηκε από 21% έως 50%, ενώ επιβεβαιώθηκε για μία ακόμη χρονιά ότι η καλύτερη περίοδος από άποψη αγοραστικής κίνησης είναι το πρώτο δεκαπενθήμερο (14/7- 31/07).
Σύμφωνα με τους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου κατά τις θερινές εκπτώσεις κινήθηκαν πτωτικά σε σύγκριση με την αντίστοιχη θερινή εκπτωτική περίοδο. Ειδικότερα, στην Αθήνα (κέντρο) η πτώση των πωλήσεων κυμάνθηκε μεταξύ 0-10%, στη Θεσσαλονίκη (κέντρο) μεταξύ 10-15% και στον Πειραιά μεταξύ 11-20%.
Όσον αφορά στις ενδιάμεσες εκπτώσεις, σύμφωνα με την έρευνα της ΕΣΕΕ, οι έμποροι δήλωσαν κατά γενική ομολογία τη δυσαρέσκειά τους απέναντι στον θεσμό, αφού 73,5% πιστεύουν ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν βοήθησαν καθόλου την επιχείρηση, ενώ 20,1% ότι τη βοήθησαν λίγο.
Από την εφαρμογή του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων (1ο δεκαήμερο των μηνών Μαΐου και Νοεμβρίου), η εκτίμηση που επικρατεί στην αγορά είναι πως οι πολλές περίοδοι εκπτώσεων μάλλον αποπροσανατόλισαν τους καταναλωτές και προκάλεσαν σύγχυση παρά βελτίωση του κύκλου εργασιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου