Pages

Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

Μέχρι το 2020 το πλήρες δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας

Το πρόγραμμα ολοκλήρωσης του δικτύου αυτοκινητόδρομων της χώρας είναι σε εξέλιξη.  Για πρώτη φορά στην Ελλάδα υπάρχει μία συντεταγμένη που βάζει μία τάξη στο χαώδες οδικό παρελθόν της χώρας και μεταμορφώνει το τοπίο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε το ypodomes.com και με βάση τα έργα που είναι σε κατασκευή ή πρόκειται να ξεκινήσουν απο το Υπουργείο Υποδομών, το πρώτο σημαντικό δίκτυο θα υπάρξει το 2016 ενώ με ορίζοντα το 2020 η Ελλάδα θα έχει ενά πληρες δίκτυο, κλειστών, ασφαλών και άνετων αυτοκινητόδρομων εφάμιλλο με πολλές χώρες της Ευρώπης.
Οι ταχύτητες που θα μπορούν να αναπτύσσονται θα είναι έως 130χλμ/ώρα ενώ σε όλο το μήκος τους διάσπαρτα θα υπάρχουν ΣΕΑ για την στάθμευση και όχι μόνο των οχημάτων.
Η βασική γραμμή της χώρας, γνωστής ως ΠΑΘΕ θα ολοκληρωθεί σε περίπου 14 μήνες, εξαιρούμενου του τμήματος Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι που δεν έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου αλλά άξονα ταχείας κυκλοφορίας.
Η διαδρομή Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, μήκους 750 χιλιομέτρων θα είναι πλήρως κατασκευασμένη και θα διανύεται σε περίπου 6 ώρες. Μέσα στα έργα που θα έχουν ολοκληρωθεί θα είναι οι σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα, η μεγάλη σήραγγα Παναγοπούλας και Πλατάνου αλλά και το τμήμα Στυλίδα-Ράχες.
Εντός του 2016 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας Αντίρριο-Ιωάννινα δηλαδή η Ιόνια Οδός. Μέχρι τα τέλη του 2015, σύμφωνα με την σύμβαση θα έχει ολοκληρωθεί όλο το τμήμα εκτός από το κομμάτι Αντίρριο-Κλόκοβα που λόγω κατασκευής σήραγγας θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2016. Ωστόσο πολλοί εκφράζουν την ανησυχία τους ότι αυτό το χρονοδιάγραμμα δεν είναι ιδιαίτερα ρεαλιστικό. Προς το τέλος της δεκαετίας θα δούμε την ολοκλήρωση του βόρειου άκρου Ιωάννινα-Κακαβιά.

Ολοκληρωμένος είναι ο άξονας Κόρινθος-Καλαμάτα. Σε λίγους μήνες θα αποδοθούν στην κυκλοφορία ο κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη και ο Περιφερειακός Καλαμάτας.

Στον άξονα Λαμία-Εγνατία, γνωστότερο ως Ε65 τα πράγματα είναι κάπως πιο περίπλοκα. Σε 14 μήνες θα ολοκληρωθεί το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα, που αποτελεί το μεσαίο τμήμα του άξονα. Το νότιο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα εφόσον ξεκινήσει άμεσα θα μπορέσει να ολοκληρωθεί το 2017. Το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία εφόσον βρεθεί λύση και ξεκινήσει το 2015 ίσως μπορέσει να ολοκληρωθεί μέχρι το 2018.
Το 2018 αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τμήμα της Δυτικής Ολυμπίας Οδού, Πάτρα-Πύργος. Ίσως την ίδια χρονιά να έχουμε και την ολοκλήρωση του τμήματος Καλό Νερό-Τσακώνα, αν δημοπρατηθεί και ξεκινήσει μέσα στο 2015. Δεν προβλέπεται κάποια αναβάθμιση για το ενδιάμεσο τμήμα Πύργος-Καλό Νερό. Επιμέλεια ΙΩΑΝ. ΜΠΟΖΙΚΑΣ με πληροφορίες από ypodomes.com, ημερησία και το freegr.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου