Pages

Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

Χωρίς αύξηση διοδίων η λύση για τον Μορέα

Το πλαίσιο της συμφωνίας για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Μορέας για την κατασκευή και λειτουργία των τμημάτων Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη διαβίβασε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, το οποίο προβλέπει ότι δεν θα υπάρξει «καμία απολύτως επιβάρυνση των χρηστών» από τις όποιες αλλαγές. Σύμφωνα με έγγραφο που υπογράφει ο υπουργός Υποδομών, η πρόσθετη επιδότηση λειτουργίας από το Δημόσιο στον παραχωρησιούχο θα ανέλθει κατά μέγιστον στα 350 εκατ. ευρώ. «Το ποσό των 350 εκατ. ευρώ σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί αποζημίωση προς τον παραχωρησιούχο λόγω μειωμένων εσόδων. Το ποσό αυτό αποτελεί ανώτατο ονομαστικό ποσό πρόσθετης επιδότησης λειτουργίας, που αφορά αποκλειστικά και μόνο την κάλυψη των υποχρεώσεων του έργου προς τις δανείστριες τράπεζες (που αφορούν την αποπληρωμή των δανείων), στην περίπτωση που τα μελλοντικά έσοδα των διοδίων αφού ολοκληρωθεί η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου δεν επαρκούν για την εξόφληση των δόσεων των δανείων» αναφέρει ο κ. Χρυσοχοΐδης.
Ωστόσο, όπως σημειώνει, η σημερινή αξία του ποσού είναι της τάξης των 80-90 εκατ. ευρώ. «Στον βαθμό που τα έσοδα από διόδια τέλη θα ανακάμψουν, πράγμα που είναι και το πιθανότερο λόγω της προσδοκώμενης αύξησης του ΑΕΠ, τότε δεν θα καταβληθεί η επιδότηση ή μόνο ένα μέρος αυτής, διότι τα έσοδα θα επαρκούν για την αποπληρωμή των δανείων» συνεχίζει ο υπουργός Υποδομών. Αντίθετα, όπως υπογραμμίζει, ο παραχωρησιούχος «θα καταβάλει πρώτος από δικούς του πόρους επιπλέον ποσό ύψους 10 εκατ. ευρώ πριν ενεργοποιηθεί η υποχρέωση του Δημοσίου για την πρόθεση επιδότηση λειτουργίας, ενώ αναλαμβάνει και πρόσθετη υποχρέωση για άλλα 10 εκατ. ευρώ στη συνέχεια».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου