Pages

Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2014

Οι σταθμοί του ΟΣΕ στη Πελοπόννησο βρίσκονται στο έλεος της φθοράς

Οι περισσότεροι σταθμοί στην Πελοπόννησο είναι εγκαταλειμμένοι στη τύχη τους. Τα σημάδια της φθοράς από το χρόνο, τους βανδαλισμούς, τη λεηλασία και την καταστροφή σημαντικών και ιστορικών κτηρίων, είναι κάτι παραπάνω από έντονα. Όπως αναφέρει η Καθημερινή, το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ, που οδήγησε σε αναστολή των δρομολογίων της Πελοποννήσου το 2011, δεν είχε επιπτώσεις μόνο σε συγκοινωνιακό επίπεδο αλλά επηρέασε και μια σειρά παραγόντων που επίσης επιβαρύνει οικονομικά τον οργανισμό. Το δίκτυο της Πελοποννήσου χρονολογείται από τον 19ο αιώνα και αποτελείται, εκτός από μετρική γραμμή, και από μια σειρά σιδηροδρομικών σταθμών ανεκτίμητης ιστορικής αξίας.
Συνολικά, το δίκτυο της Πελοποννήσου περιλαμβάνει 153 σιδηροδρομικούς σταθμούς και στάσεις, πολλοί εκ των οποίων διαθέτουν χώρους αναμονής και εξυπηρέτησης επιβατών, αλλά και κτίρια αποθήκευσης εμπορευμάτων. Από αυτούς τους σταθμούς και στάσεις, οι 79 έχουν χαρακτηριστεί μνημεία, γεγονός το οποίο όμως δεν διασφαλίζει και τη συντήρησή τους. Συγκεκριμένα, το ελληνικό τμήμα της Διεθνούς Επιτροπής για τη Διατήρηση της Βιομηχανικής Κληρονομιάς έχει ήδη απευθύνει επιστολή προς όλους τους αρμόδιους φορείς εκφράζοντας ανησυχία για την «εγκατάλειψη και λεηλασία του μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου». Πρόκειται για ένα δίκτυο που κάλυπτε 750 χιλιόμετρα, το οποίο περιλαμβάνει εκτός από τους σταθμούς ποικιλία κτισμάτων, όπως είναι λιθόκτιστες μεταλλικές γέφυρες, τούνελ, αποθήκες εμπορευμάτων. Οπως επισημαίνεται μάλιστα στην επιστολή του ελληνικού τμήματος της παραπάνω επιτροπής, «σε αρκετά σημεία του δικτύου διατηρούνται σημαντικά δείγματα εξοπλισμού κατασκευής γραμμής και βαγόνια τροχαίου υλικού κάθε είδους και μορφής, όπως είναι ατμομηχανές, οτομοτρίς, επιβατικά και φορτηγά βαγόνια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου