Pages

Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014

ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΡΓΟΛΑΒΩΝ ΓΙΑ ΜΙΣΟ ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ

Του ΑΡΓΥΡΗ ΔΕΜΕΡΤΖΗ
  Οι μικρομεσαίοι εργολάβοι ζητούν να μπουν στις δημοπρασίες του δυτικού άξονα Πελοποννήσου και να μην πάει το έργο αποκλειστικά στα χέρια των μεγαλοεργολάβων ** Ο ΣΑΤΕ καταγγέλλει «πάγωμα» των δημόσιων έργων, λόγω δέσμευσης του νέου ΕΣΠΑ στις εργολαβικές αποζημιώσεις των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων 
Με πέντε ανοιχτά μέτωπα προσδιορίστηκε για τις 27 Ιανουαρίου 2015 να δημοπρατηθεί το έργο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, μήκους 75 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού κατασκευής 475 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ ήδη άρχισε ο πόλεμος μεταξύ των εργολάβων για τη διανομή της πίτας του έργου, αλλά και τον έλεγχο των μελλοντικών εισπράξεων διοδίων. 

Ο σύνδεσμος των μικρομεσαίων εργολάβων (ΣΑΤΕ) με επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδη ζητά το έργο να γίνει με περισσότερες της μιας εργολαβίες. Δηλαδή να μην πέσει σαν... ώριμο φρούτο στις μεγάλες εργολαβικές κοινοπραξίες, που ήδη κρατούν στα χέρια τους το δίκτυο των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας. 
Μάλιστα ο ΣΑΤΕ επικαλείται την πρόσφατη κατάργηση των κατώτατων ορίων συμμετοχής στις δημοπρασίες έργων, που άνοιξε την πόρτα ώστε οι μεγάλοι εργολάβοι να μπαίνουν και στα μικρά έργα, ζητώντας αντίστοιχα και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να μπορούν ισότιμα να μετέχουν στις διαδικασίες των δημόσιων συμβάσεων και μεγάλων έργων. Ειδικά σήμερα, που, όπως σημειώνει ο σύνδεσμος, τα δημοπρατούμενα δημόσια έργα είναι ανύπαρκτα, αφού το μεγαλύτερο κομμάτι χρηματοδότησής τους από το νέο ΕΣΠΑ έχει δεσμευθεί στις εργολαβικές αποζημιώσεις των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων. 
Τα πέντε ανοιχτά μέτωπα δημοπράτησης του έργου είναι: 
1 «Φουσκωμένος» ο προϋπολογισμός. Δημοπρατείται μόνον ένα τμήμα του άξονα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, με ακριβότερο τίμημα τουλάχιστον κατά 30% και παράλληλη δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης κατά 18 εκατομμύρια ευρώ, για πρόσθετα έργα αναβάθμισης υφιστάμενων κάθετων δρόμων, διαπλατύνσεις και κατασκευή ανισόπεδου κόμβου Αράξου. 
Συγκεκριμένα, ο νέος προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου διαμορφώθηκε σε 475 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 340 εκατομμυρίων ευρώ των αρχικών επίσημων προβλέψεων του υπουργείου Υποδομών. 
Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις του υπουργείου, πριν το έργο αποκοπεί από τη σύμβαση παραχώρησης της «Ολυμπίας Οδού», για να γίνει ως δημόσιο έργο, είχε κατασκευαστεί από την ομώνυμη κοινοπραξία (συμμετέχουν η γαλλική Vinci και οι μεγάλοι του κατασκευαστικού τομέα «Ακτωρ», «J&Ρ-Αβαξ», ΤΕΡΝΑ) κατά 60% και είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου