ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΠΟΥ ΦΕΥΓΕΙ
«Του μέλλοντος η μέρες στέκοντ' εμπροστά μας σα μια σειρά κεράκια αναμένα - χρυσά, ζεστά, και ζωηρά κεράκια. Η περασμένες μέρες πίσω μένουν, μια θλιβερή γραμμή κεριών σβυσμένων. Τα πιο κοντά βγάζουν καπνόν ακόμη, κρύα κεριά, λυωμένα, και κυρτά...».
Σπαρακτικός ο διαλογισμός του Αλεξανδρινού μας ποιητή για το «βέλος του χρόνου», με τη μονόδρομη φορά στην ανθρώπινη ζωή και την ουδετερότητά του στην επιστήμη.
Βλέπετε, στον κόσμο της Φυσικής και των Μαθηματικών ο χρόνος ρέει ομοιόμορφα, ως απόλυτο μέγεθος. Η ουράνια μηχανική του Νεύτωνα δε βασίζεται σε Πρωτοχρονιές, σε μνήμες και στιγμές. Οι πλανήτες έχουν τους δικούς τους νόμους.
Σε αντίθεση με τους πλάνητες του εθνικού μας ερειπιώνα. Περίλυποι, απέλπιδες, πρόωρα γηρασμένοι και πολύπλευρα πτωχευμένοι, στον ετήσιο απολογισμό μας θα προσθέσουμε στο καθημερινό μας λεξιλόγιο νέες λίστες με ονόματα και περιπτώσεις θρασύδειλων περιφρονητών των κανόνων της Δημοκρατίας μας.
Στον απολογισμό μας θα περιγράψουμε την ανθρώπινη πλευρά του χρόνου, που σε λίγες ώρες μάς αποχαιρετά. Δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν πως μόνη ελπίδα μας είναι η καταστροφή.
Όμως, ας δούμε τα πράγματα και λίγο διαφορετικά. Πιστεύω, αντίθετα, ότι εποχές που είναι πρέπει να αναζητήσουμε ξανά την ελπίδα, μια ελπίδα που περιπλανιέται δεξιά-αριστερά άστεγη, άνεργη, αποπροσανατολισμένη, να τη στεγάσουμε εντός μας και να τη βάλουμε να μας κάνει καμιά δουλειά.
Ας ξεκινήσουμε:
Κάλπη
Το 2014 ήταν μια πλήρης εκλογική χρονιά. Με αυτοδιοικητικές εκλογές, αλλά και ευρωεκλογές. Πρόσωπα της πρώτης αναμέτρησης αναδείχτηκαν ο δήμαρχος Καλαμάτας Π. Νίκας (εκλέχτηκε για 3η συνεχόμενη θητεία) και ο περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης. Στα περίεργα και πρωτόγνωρα φαινόμενα είναι, ασφαλώς, η κατάσταση στο Δήμο Μεσσήνης. Δήμαρχος με μία ψήφο διαφορά είναι ο Στάθης Αναστασόπουλος, αλλά ο Γιώργος Τσώνης επιμένει ότι το αποτέλεσμα είναι διαφορετικό. Το Εκλογοδικείο έχει τον τελευταίο λόγο. Στις ευρωεκλογές, για τη Μεσσηνία, το σημαντικότερο στοιχείο είναι η πρωτιά του ΣΥΡΙΖΑ στην Καλαμάτα, για πρώτη φορά.
Το 2014 δίνει σκυτάλη στο 2015, που στην αρχή του μας επιφυλάσσει μια δύσκολη εκλογική αναμέτρηση. Στις κομματικές λίστες που ετοιμάζονται μια συμβουλή: Μακριά από ευλύγιστους τύπους, οσφυοκάμπτες στην (κάθε) εξουσία. Μπορεί έτσι να κερδίζεις εκλογές μαζεύοντας από εδώ και από εκεί «κουκιά», αλλά σίγουρα θα χάσεις την ελευθερία κινήσεως και εντέλει την πολιτική ηθική σου. Ο αχταρμάς βλάπτει σοβαρά την πολιτική μας υγεία.
Γιώργος Νταγιόπουλος
Δικαιωματικά μπαίνει κάτω από την κάλπη. Από το 1974 εκλεγόταν ανελλιπώς δημοτικός σύμβουλος στο Δήμο Καλαμάτας, αλλά στην τελευταία αναμέτρηση αποφάσισε να αποχωρήσει, παραμένοντας, όπως δηλώνει, ενεργός πολίτης. Υπηρέτησε την πόλη από διάφορες θέσεις και πάντα προσπαθούσε για το καλύτερο αποτέλεσμα.
Κοινωνικό Ιατρείο Καλαμάτας
«Το Κοινωνικό Ιατρείο Καλαμάτας δεν αποτελεί λύση, ούτε πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει. Εμείς λέμε πως δε θέλουμε να λειτουργούμε. Σε τελευταία ανάλυση, θεωρούμε ότι είναι υποχρέωση του ίδιου του κράτους να παρέχει την Υγεία στους πολίτες του».
Με αυτή τη δήλωση ξεκίνησαν να λειτουργούν οι εθελοντές του, περιγράφοντας έτσι τη ζοφερή εικόνα που επικρατεί στο χώρο της Υγείας και στη Μεσσηνία.
Μέσα από εθελοντικές πρωτοβουλίες και δωρεές φορέων και συλλογικοτήτων, οι εργαζόμενοι στο Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης δίνουν καθημερινά αγώνα για την περίθαλψη και τη φροντίδα των ανασφάλιστων συνανθρώπων μας οι οποίοι αδυνατούν να πληρώσουν φάρμακα και ιατρικές παροχές.
Η προσπάθειά τους μέχρι σήμερα έχει... πολεμηθεί ποικιλοτρόπως. Αλλά οι άνθρωποι που στελεχώνουν τη συγκεκριμένη δομή δεν το βάζουν κάτω.
Γιούλικα Σκαφιδά
Μία από τις πιο όμορφες, ταλαντούχες και συνειδητοποιημένες ηθοποιούς της νέας γενιάς, που έγινε γνωστή παίζοντας στις επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές «Μαύρα Μεσάνυχτα» και «Νησί», απέσπασε το φετινό Βραβείο Μελίνα Μερκούρη χάρη στις ερμηνείες της ως Κάρολ Κατρίρ στο έργο «Ορφέας στον Άδη» του Τένεσι Ουίλιαμς και ως Χέιζελ Νάιλς στο «Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα» του Ευγένιου Ο’ Νιλ, που ανέβασε πέρυσι το Εθνικό Θέατρο.
«Ευχαριστώ πάρα πολύ για την τιμή που μου κάνετε. Αυτό το βραβείο σημαίνει πάρα πολλά για μένα, γιατί φέρει το όνομα της γυναίκας που θαυμάζω από μικρό παιδί, για τη γενναιότητά της, το ήθος και τους αγώνες της για τον πολιτισμό, ώστε εμείς οι ηθοποιοί να μην καταλήξουμε χομπίστες».
Με αυτά τα λόγια η Γιούλικα Σκαφιδά παρέλαβε το Βραβείο Μελίνα Μερκούρη και αμέσως το αφιέρωσε στην εκλιπούσα Κίττυ Αρσένη, καθηγήτριά της στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών, «που αγωνίστηκε σε όλη της τη ζωή για την τέχνη και τη δημοκρατία».
Η υποκριτική δε συμπεριλαμβανόταν στα παιδικά της όνειρα για το μέλλον. Ούτε υπήρχε κάποιος ηθοποιός στο στενό της περιβάλλον. Ώσπου στη Γ' Λυκείου είδε στο θέατρο «Εμπρός» την παράσταση «Γυάλινος κόσμος» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου και μαγεύτηκε.
Τα υπόλοιπα είναι γνωστά...
Μυρτώ Καμβυσίδη
Η Μυρτώ Καμβυσίδη είναι το μικρότερο από τα τέσσερα παιδιά της οικογένειας. Το αξιοσημείωτο, όμως, είναι ότι τρία από τα αδέλφια κατάφεραν να φτάσουν πολύ ψηλά σε επίπεδο μουσικής. Ο Παναγιώτης (τούμπα) και η Ελένη (κρουστά) έχουν ήδη δώσει δεκάδες συναυλίες σε Ελλάδα, αλλά και εξωτερικό. Αυτή τη φορά, ωστόσο, έφτασε η ώρα της Μυρτούς. Φέτος ήταν η χρονιά που το όνομά της ακουγόταν όλο και συχνότερα στο χώρο του τραγουδιού.
Σε παλιότερη συνέντευξή της στο «Θάρρος» είχε σχολιάσει ότι πρώτα τραγούδησε κι έπειτα μίλησε! «Αλλά η πόλη μας είναι ευλογημένη, από την άποψη ότι υπήρχαν οι υποδομές για να ξεκινήσουμε σωστά τα πρώτα μας βήματα. Έτσι γράφτηκα στη Φιλαρμονική και στο Ωδείο, πιάνο, βιολί, κόρνο, χορωδίες και θεωρητικά.
Θυμάμαι ακόμα πόσο δύσκολο ήταν να μας δεχτεί το Ωδείο σε τόσο μικρή ηλικία... Όταν καθόμουν να παίξω πιάνο, είτε δεν έφταναν τα χέρια μου είτε δεν έφταναν τα πόδια μου... Μάλιστα, την πρώτη φορά που έδωσα εξετάσεις είχα παίξει όρθια», τόνισε.
Πέτρος Κωνσταντινέας
Σε μια άλλη περίοδο μπήκε τον τελευταίο μήνα το ελληνικό επαγγελματικό ποδόσφαιρο, καθώς αντιμέτωποι με βαριές κατηγορίες βρίσκονται δεκαέξι αθλητικοί παράγοντες που εμπλέκονται σε «στημένους» αγώνες. Έπειτα από πολύμηνη έρευνα που πραγματοποίησαν, οι εισαγγελείς Αρ. Κορέας και Ελ. Σίσκου κατέληξαν σε πόρισμα σύμφωνα με το οποίο αποδίδεται στους εμπλεκόμενους δράση εγκληματικής οργάνωσης.
Σημαντικό ρόλο για τον ποινικό καταλογισμό στους κατηγορούμενους στάθηκαν οι απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες που καταγράφηκαν ανάμεσά τους ύστερα από άρση του τηλεφωνικού απορρήτου, αλλά και η έκρηξη βόμβας στο αρτοποιείο του διαιτητή Πέτρου Κωνσταντινέα στις 22 Φεβρουαρίου 2012 στην Καλαμάτα.
Σύμφωνα με όσα είχε πει ο διαιτητής στις 29 Δεκεμβρίου 2013 στον εισαγγελέα, παραμονές του αγώνα ένας πρώην νομικός σύμβουλος της ΕΠΟ επισκέφθηκε με τη συνοδό του το φούρνο που διατηρεί στην Καλαμάτα, λέγοντάς του ότι «πρέπει να κερδίσει το παιχνίδι ο Ολυμπιακός».
6ο Γυμνάσιο Καλαμάτας
Την Καλαμάτα και την Ελλάδα εκπροσώπησε η Ομάδα Ρομποτικής του 6ου Γυμνασίου Καλαμάτας, μεταξύ 21 και 23 Νοεμβρίου 2014, στο Σότσι της Ρωσίας, όπου διεξήχθη ο Παγκόσμιος Διαγωνισμός Ρομποτικής (World Robotics Olympiad).
Η Ομάδα Ρομποτικής του 6ου Γυμνασίου αποτελούνταν από τους μαθητές Αναστάσιο Καπετανάκη, Κωνσταντίνο Μακρή και Άγγελο Παλιάκο, καθώς και τον καθηγητή Πληροφορικής, π. Σωτήριο Μαστέα.
Η καλαματιανή ομάδα μετέβη στη Ρωσία, αφού διακρίθηκε και έλαβε τη 2η θέση στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, τον οποίο διοργάνωσε η WRO (World Robotics Olympiad) Hellas και πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στην Αθήνα, στο κλειστό στάδιο Περιστερίου.
Πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά αλλά και στον καθηγητή τους!
Ελπίδα Περιστεροπούλου
Έχουμε γράψει αρκετές φορές ότι στη Μεσσηνία της κρίσης, όπως και στην υπόλοιπη χώρα, εκτός από τους εξωγενείς - βασικούς- παράγοντες, υπάρχουν κάποια πράγματα που ακολουθούμε και βουλιάζουμε όλο και περισσότερο. Έτσι, η ιδέα της επιχειρηματικότητας με ρίσκο και εξωστρέφεια αντικαταστάθηκε από τη θεοποίηση της αρπαχτής, της επιδότησης ή της εύκολης προμήθειας.
Και τώρα, λοιπόν, που περάσαμε όλη αυτή την κρίση, φαίνεται πουθενά στον ορίζοντα μια πιο φωτισμένη, δυναμική τάξη ανθρώπων που μπορούν να βοηθήσουν τη χώρα;
Δε θα μιλήσουμε για τα αρνητικά. Θα πούμε ότι ναι, γιατί υπάρχουν πολλοί άνθρωποι σε όλους τους χώρους που λειτουργούν με αξιοκρατία, μακριά από λαμογιές, δουλεύουν σκληρά και προσπαθούν να είναι πρότυπο για τους γύρω τους. Δεν είναι λίγοι αυτοί οι άνθρωποι και σε αυτούς στηρίζεται, ακόμη, αυτή η κοινωνία. Ένα παράδειγμα έχουμε στην Καλαμάτα.
Η γνωστή «Λιόπιτα» είναι το μοναδικό εργαστήριο χειροποίητης παραδοσιακής πίτας στην Ελλάδα, με βάση το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο από την περιοχή της Κορώνης. Ψυχή της η Ελπίδα Περιστεροπούλου, με καταγωγή από την Κωνσταντινούπολη, η οποία, αφού δοκίμασε για αρκετά χρόνια συνταγές απ’ όλη την Ελλάδα, έκανε το όνειρό της πραγματικότητα, δημιουργώντας το εργαστήρι χειροποίητης παραδοσιακής πίτας.
Η φήμη της έφτασε μέχρι και στα αθηναϊκά κανάλια.
Παλαιοκομματισμός
Πρακτικές σαν κι αυτές που εγκαινίασε με... μαζικό τρόπο ο σημερινός δήμαρχος Καλαμάτας, Παναγιώτης Νίκας, ανήκουν στο πολιτικό σύστημα που έφερε την Ελλάδα στα... γόνατα. Δυστυχώς, τέτοιες συμπεριφορές μαρτυρούν την απόλυτη παρακμή μας ως χώρα και ως κοινωνία, καταδεικνύουν απόλυτα και σαφέστατα ότι πιάσαμε πλέον πάτο, μαρτυρούν, τέλος, ότι επιβάλλεται να εντάξουμε όλους αυτούς τους παρωχημένους πολιτικάντηδες στην... ιστορία. Βέβαια, οι πλειοψηφίες περί άλλα τυρβάζουν, αλλά πολλές φορές είναι και... τάγματα ξυπόλυτα.
Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, φέτος, συμπλήρωσε τα 20 του χρόνια. 20 συνεχή χρόνια, κατά τα οποία συνέβαλε σημαντικά στη γνωριμία και ανάπτυξη του σύγχρονου χορού στην Ελλάδα και κατέλαβε μια διακριτή θέση στην καλλιτεχνική ζωή της χώρας, αλλά και διεθνώς.
Φώτισε ξεχωριστές και ενδιαφέρουσες πτυχές της σύγχρονης ελληνικής και διεθνούς χορευτικής δημιουργίας, της θεωρητικής σκέψης για τις παραστατικές τέχνες, την εξειδικευμένη εκπαίδευση, αλλά και το «παιχνίδι» του χορού που αφορά όλους -επαγγελματίες, σπουδαστές, ερασιτέχνες και κοινό.
Ψυχή του η Βίκυ Μαραγκοπούλου. Δικαιωματικά μπαίνει στα σημαίνοντα της χρονιάς που φεύγει. Η μοναδική καλλιτεχνική διοργάνωση μέχρι σήμερα που μεταβάλλει την Καλαμάτα από... σπουργίτι σε αετό.
ΚΑΛΑΜΑΤΑ: 21
Κάποια μέρα η Δημοτική Αρχή αποφάσισε να διεκδικήσει η Καλαμάτα τον τίτλο της ευρωπαϊκής πολιτιστικής πρωτεύουσας για το 2021. Δε ρώτησε κανέναν επ' αυτού. Είναι, άλλωστε, κάτι που συνηθίζει. Στελέχωσε τις πρώτες δομές του θεσμού πάλι με τον ίδιο τρόπο. Μέχρι που φτάσαμε στο λογότυπο. Αντί η διαδικασία να αποτελέσει ένα πανελλήνιο γεγονός, να εμπλέξει τοπικούς καλλιτέχνες, να ζυμωθεί με την κοινωνία, να πάρει ακόμα μεγαλύτερη δημοσιότητα η υποψηφιότητα της πόλης, ανατέθηκε σε μια εταιρεία που έδωσε ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Για τους περισσότερους, τουλάχιστον, αδιάφορο.
Αεροδρόμιο Καλαμάτας
Φέτος ήταν η χρονιά του. Δέχτηκε 110.000 επισκέπτες και βρέθηκε στην κορυφή σε ό,τι αφορά την ποσοστιαία μεταβολή σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Αθόρυβος πρωτεργάτης της επιτυχίας ο αερολιμενάρχης Δημήτρης Μανδηλάρης. Χωρίς γκρίνια και κριτική, με ελάχιστα μέσα, τα κατάφερε με τον καλύτερο τρόπο. Βέβαια, έχουν ακόμα πολλά να γίνουν στους χώρους του αεροδρομίου, αλλά όταν υπάρχουν επικεφαλής ικανοί να διαχειριστούν τις καταστάσεις, το οικοδόμημα βασίζεται σε γερά θεμέλια.
Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας
Φέτος, περισσότερο ίσως από κάθε χρονιά, το Δημοτικό Ωδείο πρόσφερε εκδηλώσεις υψηλού επιπέδου, ενώ αρκετοί μαθητές του κέρδισαν βραβεία σε διάφορους διαγωνισμούς. Ο διευθυντής του Διονύσης Μαλλούχος ασφαλώς αποτελεί κεφάλαιο για την πόλη.
Ελαιόλαδο
Φέτος ήταν η χρονιά του. Το ίδιο αναμένεται και για το 2015. Κι όμως, ο «θησαυρός» του νομού και γενικότερα ο πρωτογενής τομέας, εκτός από κάποιες μεμονωμένες προσπάθειες, ενώ θα μπορούσε να αποτελέσει το διαβατήριό μας για την ανάπτυξη, βαδίζει στα τυφλά. Μοναδική ελπίδα ότι ολοένα και περισσότερο νέοι άνθρωποι με μεράκι και φαντασία προσπαθούν να αλλάξουν τους όρους του παιχνιδιού. Από το ΘΑΡΡΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου