Tου ΝΙΚΟΥ ΜΕΡΤΕΚΗ
Αμφίβολο αναμένεται το δημοσιονομικό αποτέλεσμα της φημολογούμενης αύξησης κατά 30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης στα αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.εκ., από το οποίο η κυβέρνηση προσδοκά επιπλέον έσοδα της τάξης των 20 εκατομμυρίων ευρώ!
Αντιθέτως, όπως εκτιμάται, αυτή η ασταθής φορολογική πολιτική για το αυτοκίνητο μόνον προβλήματα και αναστάτωση θα δημιουργήσει στην αγορά και τους ιδιοκτήτες Ι.Χ., ενώ μεγάλος είναι και ο κίνδυνος για νέα έκρηξη του φαινόμενου της κατάθεσης πινακίδων. Τα στοιχεία που ανακοινώνει ο ΣΕΑΑ είναι αποκαλυπτικά: από τον υπάρχον στόλο αυτοκινήτων που εμπίπτουν σε καθεστώς φόρου πολυτελούς διαβίωσης η αναλογία των κυκλοφορούντων προς τα προσωρινά ακινητοποιημένα με κυβισμό 2.000 κ.εκ. είναι 3,7 προς 1, ενώ στα αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.εκ., 2,6 προς 1!
Δηλαδή ένας στους τρεις ιδιοκτήτες ΙΧ μεγάλου κυβισμού έχει καταθέσει πινακίδες! Για τον λόγο αυτό έχουν εξαφανιστεί τα τζιπ ή άλλα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα από τους ελληνικούς δρόμους, με αποτέλεσμα να είναι χωρίς νόημα η φράση που είχε πει μόλις ανέλαβε τα καθήκοντά του ο Γ. Βαρουφάκης: Ότι, δηλαδή, η ανάπτυξη στην Ελλάδα με τα Καγιέν στους δρόμους ήταν στρεβλή.
Πλέον τα μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα έχουν… μετακομίσει σε άλλες χώρες ή πολλά βρίσκονται στα γκαράζ των αυτοκινήτων χωρίς πινακίδες.
Αποτυχία
Αυτό είναι το αποτέλεσμα των υψηλών τελών κυκλοφορίας και της επιπρόσθετης επιβολής του φόρου πολυτελούς διαβίωσης, ενός μέτρου που κατά κοινή ομολογία έχει αποτύχει παντελώς.
Αυτό είναι το αποτέλεσμα των υψηλών τελών κυκλοφορίας και της επιπρόσθετης επιβολής του φόρου πολυτελούς διαβίωσης, ενός μέτρου που κατά κοινή ομολογία έχει αποτύχει παντελώς.
Ενδεχομένως η ρύθμιση που επιτρέπει την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας με τον… μήνα, να βοηθήσει κάπως στην άρση της ακινησίας ορισμένων οχημάτων. Ομως, η περαιτέρω αύξηση του φόρου πολυτελείας ενδεχομένως να δώσει τη χαριστική βολή.
Τα συνολικά έσοδα που προσέφερε ο φόρος αυτός για το 2014 ανήλθαν σε 91,1 εκατομμύρια ευρώ, όταν τα διαφυγόντα έσοδα από τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων σε προσωρινή ακινησία υπολογίζονται στα 77 εκατομμύρια ευρώ και αυτών που εξήχθησαν στα 18 εκατομμύρια ευρώ! Είναι προφανές ότι, η αποτυχία του μέτρου αιτιάζεται στην «έλλειψη» φορολογητέας ύλης από τη μαζική κατάθεση πινακίδων, αλλά και στη… μετανάστευση ενός μεγάλου όγκου υψηλού κυβισμού αυτοκινήτων στο εξωτερικό (σ.σ. πάνω από 55.000 αυτοκίνητα). Τα επίσημα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η ΗτΣ είναι αποκαλυπτικά:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου