Η κυβέρνηση Σαμαρά δεν είχε ολοκληρώσει το φάκελο για την κατασκευή του νέου δρόμου Τσακώνα – Καλό Νερό, ενώ για να προκηρυχθεί το έργο απαιτούνται επιπλέον μελέτες αξίας 6 εκατομμυρίων ευρώ: Αυτό είπε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες στο βουλευτή Θανάση Πετράκο, κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχαν για τα μεγάλα έργα της Μεσσηνίας.
Αν είναι ακριβή όσα γνωστοποίησε ο κ. Πετράκος, για την καθυστέρηση του έργου είναι τεράστιες οι πολιτικές ευθύνες τόσο του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά όσο και του πρώην βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Γιάννη Λαμπρόπουλου, ο οποίος συμμετείχε στην κυβέρνηση ως υφυπουργός Εθνικής Αμυνας για να προωθεί τα έργα του νομού. Οσον αφορά τώρα το δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος, ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης των διαδικασιών για την ωρίμανση των μελετών είναι το τέλος του 2015 και ο προϋπολογισμός κατασκευής των έργων ανέρχεται σε 75-80 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς τις απαλλοτριώσεις.
Αναλυτικά: «Δεν είχε υποβληθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση φάκελος για ένταξη στα μεγάλα έργα» του τμήματος Τσακώνα – Καλό Νερό της Ολυμπίας Οδού, σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε χθες στον βουλευτή Μεσσηνίας Θανάση Πετράκο ο γ.γ. Υποδομών Γιώργος Δέδες.
Το εν λόγω τμήμα, «με ευθύνη της κυβέρνησης Σαμαρά, αφαιρέθηκε από το αντικείμενο του έργου της Ολυμπίας Οδού» αναφέρεται ειδικότερα στη σχετική ανακοίνωση του Θ. Πετράκου, στην οποία προστίθεται ότι «για να προκηρυχθεί το εν λόγω έργο απαιτείται «η εκπόνηση και ολοκλήρωση μιας σειράς μελετών προϋπολογισμού 6.000.000 ευρώ».
Συγκεκριμένα, ο βουλευτής στην εν λόγω ανακοίνωση, σημειώνει ότι ο Γ. Δέδες διευκρίνισε ότι για να προκηρυχθεί το εν λόγω έργο απαιτείται «οριστική μελέτη οδοποιίας, μελέτη σήμανσης και ασφάλισης, μελέτη οδικής ασφάλειας, υδραυλική μελέτη, στατικές μελέτες, γεωλογικές μελέτες – γεωτεχνικός σχεδιασμός, περιβαλλοντικές μελέτες, ηλεκτρομηχανολογικές μελέτες, κτηματογράφηση και κτηματολόγιο και μελέτη οδοστρωμάτων, οι οποίες και θα ενταχθούν στο ΠΔΕ άμεσα, ώστε να προκηρυχθούν.
Τέλος, απαιτείται κήρυξη νέων απαλλοτριώσεων για τον προσδιορισμό του αναγκαίου χώρου εκτέλεσης του έργου, που θα προκύψει με βάση τα στοιχεία της οριστικής μελέτης οδοποιίας και της μελέτης αποχέτευσης – αποστράγγισης, από την οποία θα προκύψει και η τελική διάταξη των συγκεκριμένων έργων».
Εξ άλλου, όσον αφορά τον δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος, ο γ.γ. Υποδομών ενημέρωσε τον Θ. Πετράκο -σύμφωνα με την ανακοίνωση του βουλευτή- ότι «ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης των διαδικασιών για την ωρίμανση των μελετών είναι το τέλος του 2015 και ο προϋπολογισμός κατασκευής των έργων ανέρχεται σε 75 – 80 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς τις απαλλοτριώσεις».
Ο Γ. Δέδες, προστίθεται στην ανακοίνωση του βουλευτή, εξήγησε ότι «οι αρχικές μελέτες που συντάχθηκαν έπρεπε να επικαιροποιηθούν και ήδη έχουν προωθηθεί για έλεγχο οι μελέτες οδοποιίας, κόμβων, υδραυλικών, τεχνικών έργων, σήμανσης – ασφάλισης, ηλεκτροφωτισμού και κτηματολόγιο. Απαιτείται να γίνει εισήγηση στο ΣΔΕ (Συμβούλιο Δημοσίων Εργων) που θα περιλαμβάνει α) την έγκριση της Οριστικής Μελέτης Οδοποιίας και κόμβων, ώστε ο κυκλοφοριακός σχεδιασμός να συνάδει με τους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους και β) την διαδικασία ελέγχου -επικαιροποίησης του συνόλου των μελετών».eleftheriaonline
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου