Παρότι μεσούσης της οικονομικής κρίσης υπήρχαν και συνεχίζουν να υπάρχουν τοπικές επιχειρήσεις που είναι κερδοφόρες, επενδύουν, καινοτομούν, δημιουργούν θέσεις εργασίας και δείχνουν το δρόμο για την ανάκαμψη, όλα τα στοιχεία των τελευταίων χρόνων αποδεικνύουν ότι οι επιχειρηματίες στη Μεσσηνία προτιμούσαν τον... εύκολο δρόμο. Κι έτσι, πόλεις και χωριά είχαν γεμίσει με καφετέριες και καταστήματα εστίασης. Σύμφωνα και με τα στοιχεία του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, οι πολίτες, στην πλειοψηφία τους, προτιμούσαν να επενδύουν σε καφετέριες, σουβλατζίδικα και κομμωτήρια. Κι αυτό συμβαίνει για τον απλούστατο λόγο ότι οι παραδοσιακοί –μη παραγωγικοί τομείς, όπως η εστίαση, συγκρατούσαν μέχρι πρότινος την κερδοφορία τους. Είναι πράγματι εντυπωσιακά ορισμένα στοιχεία. Οι Έλληνες την εποχή της κρίσης, αντί να σκεφτούν να τοποθετήσουν τις αποταμιεύσεις τους σε κάποια παραγωγική επένδυση, άνοιξαν κατά κόρον σουβλατζίδικα, χαμπουργκεράδικα, καφετέριες, κομμωτήρια και nails spa. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από μυστική έρευνα που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τα προηγούμενα δύο χρόνια στη χώρα μας.
Η έρευνα αποδεικνύει ότι Έλληνες και Ελληνίδες, ηλικίας 25 έως 50 ετών, ανεξαρτήτως μορφωτικού επιπέδου, έστρεψαν το ενδιαφέρον τους στον κλάδο της εστίασης, όπου και επένδυσαν κατά μέσο όρο από 20.000 έως 30.000 ευρώ, χρήματα τα οποία προήλθαν είτε από αποζημιώσεις από τις εργασίες τους είτε από αποταμιεύσεις. Ίσως η εξήγηση του φαινομένου να βρίσκεται στο γεγονός ότι η απότομη αύξηση της ανεργίας και η κατακόρυφη πτώση της εγχώριας ζήτησης, σε συνδυασμό με την έλλειψη της τραπεζικής χρηματοδότησης, δεν άφησαν περιθώρια για παραγωγικές επενδύσεις. Ο νέος άνεργος χρειαζόταν κάτι «γρήγορο και εύκολο» για «να βγάλει» τον επόμενο μήνα. Αντίθετα, οι εξαγωγές και γενικότερα οι λεγόμενοι παραγωγικοί κλάδοι απαιτούν επενδύσεις, εκπαίδευση και αρκετό χρόνο. -
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου